Gå til innhold

i7-860 eller legge ekstra i 4770k?


Bleenda

Anbefalte innlegg

Hei, står ovenfor et lite dilemma. Har idag FX-4100, M6A87 (AM3) + noe random RAM og et GTX660 kort.

 

Ytelsen begynner og bli litt laber, og det er spesielt prosessoren som irriterer meg. Vurderer et nykjøp av HK,RAM & CPU men støter da på et lite dilemma.

 

Jeg har en i7-860 liggende, jeg får tak i et HK til en 300 kr (P7P55D ), og kjøper noe skikkelig ram. Ender vel da på en rundt 1300 kr med 16 gb RAM. Noe som i og for seg er en grei pris for en fattig student.

 

Men klarer ikke helt bestemme meg, eventuelt snakker vi et Z87 hovedkort, med 4770k.

 

Jeg er ikke ekstremt kravstor, og er langt forbi "jeg må ha det beste i hele verden stadiet". Men det blir endel pc-bruk (Photoshop, Eclipse, 3D-max, Encoding) så jeg har brukt for en kraftig prosessor. Dog ser dere jo hva jeg har "klart" meg med de siste årene..

 

Ender fort på 4-5k for Haswell oppsettet.

Dveler veldig på om 860 innkjøp er bortkastede penger, noen innspill?

Endret av iNzzain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter benchmarks jeg har sett over den siste tiden å dømme, så ligger i7 860 jevnt over likt med f.eks FX-8150. Noe som er et hopp over 4100-prosessoren din. Jeg har selv fortsatt i7 860, og jeg klarer meg fint med den. Den er ingen sinke, selv om den selvfølgelig ikke er på linje med dagens Haswell-prosessorer.

Lenke til kommentar

Takk for input folkens! En av tingene jeg kom til å tenke på, USB3 har jeg jo i kortet jeg har nå. Ser ut som om dette ikke er noe som er lett å få tak i på LGA1156 brikkesettene. Blir jo på en måte en nedgradering.

 

Så eventuelt kan jo en oppgradering av AMD prosessor være aktuelt. Men alt-i-alt ender du vel på en høyere pris.

 

Feks : FX-9590 eller FX9370.

Endret av iNzzain
Lenke til kommentar

Takk for input folkens! En av tingene jeg kom til å tenke på, USB3 har jeg jo i kortet jeg har nå. Ser ut som om dette ikke er noe som er lett å få tak i på LGA1156 brikkesettene. Blir jo på en måte en nedgradering.

 

Så eventuelt kan jo en oppgradering av AMD prosessor være aktuelt. Men alt-i-alt ender du vel på en høyere pris.

 

Feks : FX-9590 eller FX9370.

 

Sleng med et USB 3.0 PCI-E x1 kort så går det fint.

Lenke til kommentar

Jeg testet en Xeon x3470 forleden, det er servervarianten av i7 870. På 4.2 GHz fikk den samme Cinebench-scores som en 3770k stock. Jeg er dog usikker på om alle i7 1156 quads greier 4.2 fjellstabilt (jeg benchmarket min, så ga beng i å kjøre prime e.l.), men rundt 4 blank skal være grei skuring dersom du har en god kjøler. Kjører du stock nå ligger du vel på 2.8, så det er en vesentlig forbedring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...