hean Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 (endret) Det er jo en veldig lettvint unnskyldning for å trekke dek når du er tom for argumenter. Men det er ok for meg. Er ikke tom for argumenter... ett bevis er jo at Ole, Dole og Doffen vokste opp sammen noe som beviser at sosialisering med likesinnede er bra. De ble oppdratt av kun en forelder... eller onkel da, Donald Duck. Endret 9. november 2013 av Nasciboy Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Hva har en tegneserie som Donald Duck og co. med virkelighetens verden å gjøre? Lenke til kommentar
hean Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Hva har en tegneserie som Donald Duck og co. med virkelighetens verden å gjøre? Akkurat like mye som Gud og Jesus... Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Absolutt null med andre ord! Så hvorfor bruker du det da i en seriøs tråd som handler om terrorisme, teroristhandlinger og ansvar? Lenke til kommentar
hean Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Absolutt null med andre ord! Så hvorfor bruker du det da i en seriøs tråd som handler om terrorisme, teroristhandlinger og ansvar? Har du lest tråden? Hvis du har det burde du vel stilt det samme spørsmålet til Baltazar først... og innlegget var så klart ment til han! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Har ikke lest hele greia nei. Men nå var det du som trakk inn Ole, Dole og Doffen samt Donald. Lenke til kommentar
hean Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Har ikke lest hele greia nei. Men nå var det du som trakk inn Ole, Dole og Doffen samt Donald. Jepp... du er virkelig skarp!!! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Hva var det han skrev da som fikk deg til å trekke inn Donald Duck? Vis til det så skal jeg sjekke. Lenke til kommentar
hean Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Men dette jeg har sagt her, kommer fra Gud , for det er den forordning som Gud har bestemt da Han skapte menneskene og familien. Det er altså ikke bare min mening, det er slik det er og skal være. Innlegg 16. Kanskje er det greit faktisk prøve å sjekke ut selv i en tråd som er noen få innlegg langt. Når jeg i tillegg quoter Baltazar så trenger man å sjekke noen få innlegg. Med andre ord bruker du mer energi på å kverrulere enn det tar å sjekk opp. Så før du kverrulerer enda mer så håper jeg du forstod at innlegget mitt er sarkastisk for å fremheve at Gud og Jesus har like mye med oppdragelsen til barna å gjøre som en tegneserie fra Walt Disney. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Jeg har ikke kverrulert. Jeg har spurt hva oppdiktede tegneseriefigurer har med terrorisme i virkeligheten å gjøre. Når det kommer til religion er det latterlig det også, men husk at mange i verden er religiøse og mange helt fanatiske. Som jeg skrev i mitt første innlegg i tråden kommer det bla. på i hvilken situasjon det gjelder. SÅ la oss ta et svært religiøst eksempel nå: Israel-Palestina! Jeg vil ikke si at palestinerne er terrorister og jeg vil ikke si at det utelukket er foreldrene sitt ansvar dersom barna, tenåringene deres eller deres barn som er unge voksne velger å begå et selvmordsbombeangrep på en israelsk buss eller på et israelsk marked. Jeg vil heller ikke si at det utelukket er deres feil om barna (uansett alder) velger å gå amok med en diger anleggsmaskin midt i en israelsk by. I en slik konflikt har Israel som er en okkupasjonsmakt og som har skadd og drept langt flere palestinere enn palestinerne har skadd og drept jøder et vel så stort ansvar. Nå tok jo denne tråden utgangspunkt i Breiviks angrep her i Norge og jeg vil si at da har foreldrene et langt større ansvar ettersom Norge ikke er noe land i en konflikt eller krig som vi har merket konstant gjennom vår eksistens. Dog har ikke foreldrene all skyld ettersom folk utvikler seg fullstendig forskjellig fra hverandre og enkelte feks. kan bli rasister når de vokser opp selv om foreldrene deres gjennom hele barndommen har forsøkt å lære dem om fordommer og har hatt mange utenlandske venner. I en slik sammenheng er ikke spørsmålet hva du blir født som, men hva du velger å vokse opp til å bli. Skal sjekke innlegg nr. 16 nå. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Men dette jeg har sagt her, kommer fra Gud , for det er den forordning som Gud har bestemt da Han skapte menneskene og familien. Det er altså ikke bare min mening, det er slik det er og skal være. Det finnes ingen gud! Det du skriver her er en svært farlig holdning da nettopp religion og fanatikere ofte er dem som skaper terrorisme. Religion har aldri noen sinne ført til noe som helst godt noen som helst gang i hele verdenshistorien! Det har utelukket skapt rivalisering, konflikter og krig! Om det ikke eksisterte religion ville verden ha vært et mye, mye, mye bedre sted og antall konflikter og kriger ville sunket drastisk. Ekstreminisme er ekstremt farlig i seg selv og spesielt når enn blander inn religion ettersom religion er farlig i seg selv! Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Det er klart at foreldrene har et stort ansvar her, for dette har med oppdragelsen av barna å gjøre. OG det har også veldig mye å si hvilken lære eller ideologi barna blir opplært i. For dette kan danne grunnlaget for en senere påvirkning. Dette er riktig. Alle som klarer å få fatt i våpen kan teoretisk sett bli terrorister, dersom de blir frustrerte nok. Men sjansen vil være mindre dersom de vokser opp i et miljø som mener at drapsmenn ikke kommer til himmelen. Til nå har vi satt foreldrene og hjemmet, opp mot barnehagen. Men hva med aleneforeldre? Det er forskning som tyder på at alenemødre ofte ikke klarer å ha nødvendig disiplin overfor sine sønner. Det er naturlig, da sønnene raskt vokser sin mor over hodet. En motsatt konsekvens kan være at gutter som vokser opp i lag med voksne damer, blir for "pusete" og snille. ABB blir av sine nærmeste beskrevet nettopp som en slik pusete type, men utrolig nok ender han altså opp som arrestant på Utøya etter en forferdelig massakre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå