DozerDan Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Har nettopp kjøpt og satt inn et nytt MSI GTX 780 gaming i boksen min. Har dog ekstreme ytelses problemer i alt fra treig oppstart, lagging og hakking i windows, installasjon av drivere kan typ ta 1 time etc. USB headsettet mitt får forvrengt lyd, mus driveren blir fubar ++ Så fort jeg dropper inn det gamle kortet funkerer maskinen helt fint igjen. Tenkte kanskje det var min PSU som var for svak, men sjekket online og den skal holde. Tok for sikkerhets skyld og koblet ut ALT av vifter og lagrings disker uten effekt. Kan ikke helt se at symptomene stemmer overens med en svak PSU heller. Har ikke fått testet retanking enda da jeg ikke får bootet fra min BD-rom. Noen som har noen ideer? System: Foxconn renaissance ii OCZ 600SXS ATI HD 6970 Intel i7 [email protected] - 1.33Vcore (bloomfield) 6 gig Crucial ballistic 1333 1 stk SDD 2 stk 7200 rpm disker 6 80mm viter totalt Edit: Glemte og nevne at alt av drivere ble avinstallert, cc cleaner kjørt før nytt kort kom på plass. Endret 1. november 2013 av DozerDan Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Hvor gammel er PSUen din ?? Første som slo meg er PSUen som kan være for dårlig. Men du har nå en 600W. Men om den er noe tess er noe helt annet da. Lenke til kommentar
DozerDan Skrevet 1. november 2013 Forfatter Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Tja typ 3 år gammel kanskje. TDP'en på et 6970 og et 780 et jo ganske likt også. Tok like så greit og bestillte en ny PSU, ikke av høyeste kvalitet men skal nå holde en stund iaf. Endret 1. november 2013 av DozerDan Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Hvilke merke? Er veldig viktig å se på 12V linjen. Klarer den å levere rundt om 50A eller mer så er det ok Les litt tester uansett. PSUen du har nå er helt OK og skal klare å dra kortet ditt fint. Men finnes så klart bedre. Lenke til kommentar
DozerDan Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 Vel ny PSU forbedret dessverre ingenting. Denne gangen kjørte jeg standard avinstall på AMD sin display driver, kjørte AMD sin egen driver cleaner og kjørte 3D guru sin driver cleaner før jeg monterte ny PSU og skjermkort. Startet opp i clean boot og samma dreten Er så utrolig lite keen på og retanke, kan dette være en deffekt GPU? Lenke til kommentar
DozerDan Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 Ny bios oppdatering, clean windows install, samma rælet. Deffekt skjermkort eller et dret hovedkort som ikke støtter et nytt kort som GTX780? Lenke til kommentar
DozerDan Skrevet 3. november 2013 Forfatter Del Skrevet 3. november 2013 Etter sinnsykt mye feilsøking er denne nå løst. Viser seg at dette er en kombinasjon av en dårlig hovedkort BIOS, hvordan Windows behandler minne og nyere Nvidia gpuer (fermi og oppover) Kort fortalt ser ikke BIOS og Windows samme mengde minne, hvordan Nvidia sine gpuer klarer og framprovosere denne feilen vet jeg. Ble nødt til og redigere antallet MB windows klarer og bruke får og få dette til og funke. Mistet totalt 700mb av 6 gig så rett mye ble det. https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=38&t=15472&start=15 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå