Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvor mye vet dere om illuminati, new world order, free masons osv?

Visste dere at det er free masons i Norge? Hva tror dere illuminati er og står for? Tror dere alt dere leser og hører om på nettet, aviser, nyheter osv?

 

Hva er deres meninger om ; prinsesse diana, 9/11, area 21, pentagon, john f kennedy, diverse kriger mellom amerika og *, hva tror dere om al qaida, vaksiner, diverse døde artister osv.

 

We need to wake up

Hvor skal man starte? Dette er et helt sinnsykt stort tema, bør man begynne å forklare diverse symboler? Bør man starte med for historie, slik at de som aldri har hørt om dette får vite hvor det kom fra, hva de står for osv?

Hvorfor er det så mye som skjules rett forran oss?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser på det som vår tids eventyrfortellinger. Livene våre er så kjedelige at vi må dikte opp tusser og troll.

 

 

Helt personlig trur jeg også veldig mange av de som trur på dette har psykiske problemer som ikke blir tatt tak i. Det er synd. Jeg har endel førstehåndserfaring med kommunikasjon med psykisk syke, og de oppfører seg og snakker veldig likt som en god del konspirasjonsteoretikere jeg har støtt på. (Kun basert på personlige erfaringer, så ikke ta det som god fisk.)

Endret av Skurupu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fra tid til annen er det noen som sier at frimurere ikke bør få være i alle de viktige posisjonene de har, som politimenn, advokater, politikere og annet.

Og så konfronterer media en frimurer med dette. Frimureren svarer naturligvis at han ikke synes dette er et problem!

Og... case closed again.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fascinerende tema. For meg fremstår det som de som tror på dette i hovedsak er unge mennesker som har dette som en "fase", mennesker med psykiske problemer, noen som tjener på det, eller mennesker som ikke har oppnådd så mye og lever forholdsvis kjedelige liv som de piffer opp med å være "sannhetssøkere" og internetthelter.

 

Konspirasjoner og sammensvergelser finnes selvfølgelig, men fellesnevneren for store deler av "thruter"-miljøene er at alt skal være så enormt, så omfattende, så symboltungt, superskjult, men samtidig så åpenbart. Det er nok også hovedgrunnen til at de fleste oppegående mennesker avfeier dette ganske kjapt.

 

Spennende lesning uansett :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fascinerende tema. For meg fremstår det som de som tror på dette i hovedsak er unge mennesker som har dette som en "fase", mennesker med psykiske problemer, noen som tjener på det, eller mennesker som ikke har oppnådd så mye og lever forholdsvis kjedelige liv som de piffer opp med å være "sannhetssøkere" og internetthelter.

 

Konspirasjoner og sammensvergelser finnes selvfølgelig, men fellesnevneren for store deler av "thruter"-miljøene er at alt skal være så enormt, så omfattende, så symboltungt, superskjult, men samtidig så åpenbart. Det er nok også hovedgrunnen til at de fleste oppegående mennesker avfeier dette ganske kjapt.

 

 

De flleste "oppegående mennesker" vil på et eller annet tidspunkt våkne opp til virkeligheten.

 

De vil på et eller annet tidspunkt begynne å tenke selvstendige tanker og begynne å stille spørsmål ved forskjellige ting som foregår rundt dem.

De vil begynne å se en viss sammenheng i disse hendelsene som skjer rundt dem, og de vil begynne å søke kunnskap om hva som skjer og hvorfor.

 

Men du er ganske sikkert ikke en av disse, for det er tvilsomt om du noensinne vil våkne og begynne å tenke selvstendige tanker.

Og det er høyst tvilsomt om du i det hele tatt vil forstå hva som foregår rundt deg, selv om du etter hvert selv vil se og føle hva som skjer.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

 

De flleste "oppegående mennesker" vil på et eller annet tidspunkt våkne opp til virkeligheten.

 

De vil på et eller annet tidspunkt begynne å tenke selvstendige tanker og begynne å stille spørsmål ved forskjellige ting som foregår rundt dem.

De vil begynne å se en viss sammenheng i disse hendelsene som skjer rundt dem, og de vil begynne å søke kunnskap om hva som skjer og hvorfor.

 

Men du er ganske sikkert ikke en av disse, for det er tvilsomt om du noensinne vil våkne og begynne å tenke selvstendige tanker.

Og det er høyst tvilsomt om du i det hele tatt vil forstå hva som foregår rundt deg, selv om du etter hvert selv vil se og føle hva som skjer.

 

Jeg ser du spår det, men det er nå ikke heller første gang du spår ting som ikke stemmer så det tar jeg med ro. OL i London gikk jo greit, og verdenskrigen din slo visst ikke til likevel ;)

 

Ellers så tror jeg at jeg har satt meg mer inn i disse teoriene enn de fleste, men jeg har altså landet på en annen konklusjon enn konspirasjonsgjengen, mye takket være dennes deltagelse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Jeg ser du spår det, men det er nå ikke heller første gang du spår ting som ikke stemmer så det tar jeg med ro. OL i London gikk jo greit, og verdenskrigen din slo visst ikke til likevel ;)

 

Ellers så tror jeg at jeg har satt meg mer inn i disse teoriene enn de fleste, men jeg har altså landet på en annen konklusjon enn konspirasjonsgjengen, mye takket være dennes deltagelse.

 

Det er mye som tyder på at hendelsen under London ol ble stoppet, nettopp fordi de var så mange som visste om det.

Dette kan vi ikke vite, men det er godt mulig at det er slik.

Det er også mulig at det var en felle, som var ment for å gjøre personer som deg enda mer skeptisk slik at de ble enda mer overbevist om at alt er bare "konspirasjonsteorier" som kkun lever i hodene på spesielt gale personer.

 

Når det gjelder dette med 3 verdenskrig, så har jeg ikke sagt når det vil skje at den bryter ut, men jeg har sagt at en 3 verdenskrig er planlagt og at det vil skje.

 

Det er imidlertid noen som mener at 3 verdenskrig startet i 2003 med angrepet på irak, for vi har jo hatt krig og kaos i flere land i midtøsten etter 2003.

En krig kan jo også bestå av noen forholdsvis rolige perioder, og i dag kan en krig også utkjempes med andre midler enn kuler og kanoner.

Det er faktisk også en pågående krigstilstand i midtøsten, hvor det er borgerkrig i syria og hvor Israel har bombet mål i syria flere ganger, og også brukt små rettede atomvåpen mot mål i Damaskus.

 

Når det gjelder din påstand om at du har lest og studert disse teoriene, så er jo det mulig, men i såfall så understreker det jo bare det jeg skrev i mitt forrige svar til deg.

 

Du leser og du ser hva som foregår men du forstår det ikke, fordi du ikke er i stand til å tenke selvstendige tanker.

 

Nå må du ikke misforstå, du er sikkert en smart fyr meg god utdannelse, men ditt problem er at du kan ikke tenke selvstendige tanker.

Du kan bare tenke innenfor rammene av den pk-boksen som du ble opplært til på skolen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå må du ikke misforstå, du er sikkert en smart fyr meg god utdannelse, men ditt problem er at du kan ikke tenke selvstendige tanker.

Du kan bare tenke innenfor rammene av den pk-boksen som du ble opplært til på skolen.

 

Det må du selvfølgelig gjerne mene, men jeg ser ikke det som noe godt argument. Du, og "dine", ser ut til å være av den oppfatning at alle som er uenige med dere mangler evnen til å tenke selv, mens resten av oss mener å tenke selv og lande på en annen konklusjon.

 

Det er med andre ord to alternativer: Det ene er at deres teorier stemmer og godt over 99% av mennesker "ikke kan tenke selv". Eller så tenker vi selv, men teoriene deres har simpelthen alt for få/ingen beviser.

Lenke til kommentar

 

Det må du selvfølgelig gjerne mene, men jeg ser ikke det som noe godt argument.

 

Det er med andre ord to alternativer:Det ene er at deres teorier stemmer og godt over 99% av mennesker "ikke kan tenke selv". Eller så tenker vi selv, men teoriene deres har simpelthen alt for få/ingen beviser.

 

Det var ikke ment som noe argument heller, men som en opplysning om et problem som du har og som du ikke vet om selv.

 

Mange lider av dette problemet av forskjellige årsaker, for myndighetene sørger for å holde folk nede i uvitenhet på mange forskjellige måter.

 

Vi som har våknet og som nå ser hva som er i ferd med å skje vi har vært der vi også, forskjellen er bare at vi har våknet og klart å kaste av oss skylappene, mens folk flest enda ikke har klart det.

 

Jeg har lagt ut massevis av beviser i flere tråder, men du overser alt uansett.

Og hvis det er slik som du sier og at du selv har studert disse "teoriene" så har du nok selv også kommet over massevis av slike beviser som du etterlyser, men det hjelper ikke hvis du ikke klarer å kaste av deg alle fordommene og skylappene som hindrer deg i å se og tenke utenfor den pk-boksen som jeg nevnte.

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ahh. En iluminati-tråd. Kverrulantenes paradis.

 

 

Det er mye som tyder på at hendelsen under London ol ble stoppet, nettopp fordi de var så mange som visste om det.

Dette kan vi ikke vite, men det er godt mulig at det er slik.

Det er også mulig at det var en felle, som var ment for å gjøre personer som deg enda mer skeptisk slik at de ble enda mer overbevist om at alt er bare "konspirasjonsteorier" som kkun lever i hodene på spesielt gale personer.

 

Når det gjelder dette med 3 verdenskrig, så har jeg ikke sagt når det vil skje at den bryter ut, men jeg har sagt at en 3 verdenskrig er planlagt og at det vil skje.

 

Det er imidlertid noen som mener at 3 verdenskrig startet i 2003 med angrepet på irak, for vi har jo hatt krig og kaos i flere land i midtøsten etter 2003.

En krig kan jo også bestå av noen forholdsvis rolige perioder, og i dag kan en krig også utkjempes med andre midler enn kuler og kanoner.

Det er faktisk også en pågående krigstilstand i midtøsten, hvor det er borgerkrig i syria og hvor Israel har bombet mål i syria flere ganger, og også brukt små rettede atomvåpen mot mål i Damaskus.

 

Når det gjelder din påstand om at du har lest og studert disse teoriene, så er jo det mulig, men i såfall så understreker det jo bare det jeg skrev i mitt forrige svar til deg.

 

Du leser og du ser hva som foregår men du forstår det ikke, fordi du ikke er i stand til å tenke selvstendige tanker.

 

Nå må du ikke misforstå, du er sikkert en smart fyr meg god utdannelse, men ditt problem er at du kan ikke tenke selvstendige tanker.

Du kan bare tenke innenfor rammene av den pk-boksen som du ble opplært til på skolen.

OL-saken er klassisk i en sånn debatt som dette. Skjer det noe, så er det "de" som står bak, hvis ikke det skjer noe så kommer det alltids en "god" forklaring på hvorfor ikke.

 

Også 3. verdenskrig. At det vil komme en ny verdenskonflikt som ender i en stor krig en gang i framtida er selvsagt veldig sannsynlig, men ikke fordi at det er noen som står bak dette og skal tjene på det. At det kommer en ny storkrig i framtida er nesten garantert. Rett og slett fordi det er en evig kamp om ressurser og makt, og ting vil skje.

 

Det er nesten litt søtt å se at argumenter om at tredje verdenskrig ble startet i 2003 pga. Irak-krigen og at dette har utløst mer kaos der nede. Ja, det har det, men det er tross alt snakk om Midtøsten. Et sted i verden som er kjent for fred og fordragelighet... særlig på 1900-tallet....

 

At det finnes mektige personer som tjener på at ting skjer i verden, er det ingen tvil om. Jeg er enig i at alt ikke er som det ser ut som, spesielt i saker der USA er involvert. Ting kan fremstilles annerledes enn det er, men at det er de samme personene som står bak alt sammen og "styrer verden" er for meg ganske ekstremt. Lest utrolig mye rart i slike tråder som dette opp gjennom. Noen ganger kan man forstå at folk tror enkelte ting, men det skal alltid trekkes så langt.

 

Gleder meg til å se denne tråden fortsette videre, med de samme gamle argumentene. Gjerne med masse navn på fanatiske konspirasjonsteoretikere, og youtube-klipp flere timer man må se gjennom før man i det hele tatt har rett til å uttale seg videre. For å ikke snakke sangtekster som inneholder ordene "new world order", eller bilder av kjendiser med antrekk som har et helt uvanlig menneskelig organ på seg, nemlig et øye. :)

Lenke til kommentar

Det er lett å rakke ned på de som stiller spørsmål til hvor verden er på vei og hvem/om det er noen som trekker i trådene. Men hvordan skal det gå med verden om noen ikke gjør akkurat dette? Vi som innbyggere burde følge med på hvem det er som trekker i trådene, det være folket, myndighetene, korporasjoner eller "selvutnevnte herskere over jorden", og sørge for at vi holder noenlunde stødig kurs mot en ikke alt for jævlig fremtid.

 

Hvis folk hadde klart å se verden gjennom nøytrale øyne upåvirket av dagens samfunn, hadde det nok blitt stilt langt mer kritiske spørsmål enn det allerede gjøres i dag. Folk flest klarer jo knapt å se gjennom sin egen personlige bullshit engang, meg selv inkludert(men det blir faktisk bedre og bedre for hver dag som går!).

 

Det er sunt å stille spørsmål ved ting!

Men istedet for å hoppe rett på teoriene om illuminati kunne det jo vært interessant å tenkt på hva universet faktisk består av, den ufattelige størrelsen av det observerbare universet og hvordan det stadig utvides. Eller hvordan vi mennesker er satt sammen av de eksakt samme byggematerialene som mye mulig har eksistert siden tidenes morgen og hvordan de atomene består av 99,999% "ingenting". Eller hvordan det vi kaller universet kun er vår forståelse av noe som er, beskrevet med avanserte ord som igjen KUN er en beskrivelse av forskjellige "ting" slik vi kan observere og prøve å forstå det. Før vi "oppfant tid" var det kun jorden som dreiet rundt sin egen akse i en bane rundt solen og sørget for dag/natt, sommer og vinter osv. Hadde vi ikke hatt hukommelse så hadde vi også vært blinde for fortiden(se bort ifra at vi sannsynligvis ikke hadde eksistert). Fremtiden er for oss vanlige mennesker kun et konsept, som vi har særdeles liten kontroll over. Vi kan jo alle dø på et hvilket som helst tidspunkt, og hvilken rolle spiller fremtiden din når du(ikke kroppen din) ikke lenger er en del av verden slik du kjenner den? Døden er det eneste vi er garantert når vi kommer inn i verden, i alle fall så langt. Og hva som skjer etter døden utenom at kroppen dør og igjen blir til en del av jorden igjen er kun meninger som folk har, og noe som er vanskelig å bevise med moderne vitenskap.

 

Skulle det vise seg at det er mulig å reise i tid vil jo dette forandre litt på ting. Med det virker jo ikke helt utenkelig hvis en leser litt om Relativitetsteorien og wormholes. Inntil det kanskje viser seg at det er mulig å reise i tid så vil det kun være nå/nuet. Alt skjer nå.

 

Inni hodet til de fleste av oss har vi bygd oss opp et "bilde" av hva verden er, og vi blir stadig konfrontert med ny informasjon, noen ting blir lagt til i det universet mens andre ting avfeies tvert. Kanskje fordi det strider med vårt verdensbilde? Eller kanskje er det ikke sosialt akseptert? Hvor mange er det som nylig har faktasjekket deres verdensbilde? Vil tro det finnes veldig mye der som strider mot dagens forståelse av den aktuelle tingen.

 

Hva vet du egentlig om verden?

Siden vi regner med at universet er rundt 13 milliarder år gammelt, jorden rundt 4,5 milliarder år, og vi ser hvor fort vi mennesker har utviklet oss i den siste tiden kombinert med at det kanskje er mulig å reise i tid og rom gjennom wormholes eller andre metoder, pluss det det faktum at universet er så latterlig og uforståelig stort, åpner det for noen ganske ville muligheter for liv der ute et sted som også muligens kan påvirke livet her på jorden. Og som i tillegg kanskje ligger mange milliarder av år foran oss. Er da alle teoriene og historiene som flyter rundt virkelig så umulige? Hva er vel egentlig det vi kaller fakta annet enn teorier som enda ikke er blitt motbevist? Hvor mange teorier om verden har ikke blitt motbevisst gjennom tidene? Kommer det noen gang til å slutte?

 

Å hevde at vi mennesker vet noe med 100% sikkerhet synes jeg er ganske naivt. Er det noe vi vet, så er det at vi "vet" fint lite. Verden er en ukontrollerbar eksplosjon av hendelser som alle skjer akkurat nå.

Det er heller ikke lett å hevde at vi vet hva som skjedde i fortiden bare fordi vi kan se rester av materien og tekster/bilder/byggverk til de/det som levde da. Men vi kan jo prøve å sette sammen 1 og 1.

 

Vil anbefale folk som synes det er spennende å høre om en langt mer troverdig versjon(etter min mening) av hvordan verden og ting henger sammen å gå historien litt nærmere i sømmene, det er veldig mye som virkelig ikke henger sammen i det hele tatt av det vi har blitt fortalt og lært gjennom skole og media som i praksis er informasjonskanalene som forteller oss om hvordan verden verden visstnok er. Hadde vi blitt lært til å forstå størrelsen av universet og mulighetene som finnes, tror ikke jeg det snevre synet på verden hadde vært like dominerende som det later til å være.

 

Men igjen, dette er kun ord som beskriver min forståelse av hvordan ting henger sammen på dette tidspunktet, og den forståelsen kommer nok aldri til å slutte å forandre seg så lenge jeg lever. Du er selvsagt fri til å tro hva enn du vil :-)

 

Kan også ta med slikt som denne i beregninga:

Endret av banankalle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...