Miamaria Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Når et kamera eller vanntett hus etterhvert blir plaget med at vannet ikke renner av linsa, går jeg ut ifra at det er ett eller annet "stuff" der som er slitt bort. Hva er det da man kan ha på for at vannet skal prelle av skikkelig igjen? Er det bare å ta nærmeste greie for bilruta, eller finnes det noe spesialgreier som er beregnet for akkurat kamerahus og sånt? Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Har du renset frontelementet med en skikkelig i det siste?Det høres mer ut som at glasset er skittent enn at noe er slitt bort... ? Lenke til kommentar
Miamaria Skrevet 1. november 2013 Forfatter Del Skrevet 1. november 2013 Har du renset frontelementet med en skikkelig i det siste? Det høres mer ut som at glasset er skittent enn at noe er slitt bort... ? Nei forsåvidt, har ikke brukt noe spesielt stuff for å rense, bare vann og tørk har funket greit lenge men ikke nå lenger altså. Ikke umulig altså, selv om jeg ikke ser noe, kan jo være helt tynt belegg av noe dritt. Hva er det som anbefales til det? Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Om du har brukt vann, så kan det være oppløste salter eller liknende i vannet som har blitt liggende igjen på glasset etter det har tørket. Jeg anbefaler å kjøpe alkoholbasert rensevæske på en fotobutikk. De væskene er veldig rene og fordamper veldig raskt. Endret 1. november 2013 av Lars Anker-Rasch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå