JarleW Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Skal kjøpe meg en ny HD, men mangler ledige IDE-kontakter. Har ikke RAID eller S-ATA på hovedkortet og lurer på å kjøpe et ekspansjonskort av typen RAID eller S-ATA. Hva bør/kan jeg kjøpe ? Er ikke store forskjellen mellom prisen på RAID eller S-ATA kontrollere. Heller ikke HD'er for de 2 typene er det noen stor forskjell prismessig. Kan jeg bruke S-ATA i mitt system ved hjelp av et kort ? Hovedkort = Asus P4B-533V Trenger vel bare en ledig PCI-slot ? Fint om noen kan svare litt raskt :-) Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Kjøp S-ATA, så får du litt nyere teknologi og ikke SÅ mye kabelrot.. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Evt. slå på stortromma og kjøp S-ATA RAID Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 ok, thx :smile: Ble en Promise S-ATA/IDE-RAID sak.. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 ok, thx :smile: Ble en Promise S-ATA/IDE-RAID sak.. Inget dumt valg det der nei Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Sørg bare for at PSUen din leverer nok strøm til de nye diskene! Selv måtte jeg bytte ut Chieftec 360W PSU da jeg satte i nye disker. Forresten bør du heller kjøpe hovedkort med S-ATA integrert i South Bridge (ICH5R for Intel), ettersom du først da får brukt full båndbredde på S-ATA diskene (150). S-ATA-kontrollerkort over PCI gir deg max 133, PCI-busen blir flaskehals. I tillegg må S-ATA "konkurrere" på PCI-busen med andre PCI-enheter; lydkort, nettverkskort osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå