civili Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Jeg har nettopp fått med en DVD spiller, (memorex 12x/40x) Gledet meg til å kunne se DVD filmer på dataen. Den store skuffelsen kom da jeg oppdaget at alle filmene hakker, lyden og!? hva skjer? satte nettopp sammen ny datamaskin, 1200 MHz, 512 MB SDRAM, 40GB, Geforce2 MX 64MB,. Hva kan grunnen være?? Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Husk dma. Prøv div. innstillinger på avspilleren også. (enable/disable hardware acceleration osv..) Evt. prøv noen forskjellige avspillere. Jeg bruker WinDvd 3.0 og den kan anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
civili Skrevet 19. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2001 Nei, jeg vet ikke om jeg har aktivert DMA. Åssen sjekker man det? Hvordan "skrur" man det på?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Høyreklikk på "My Computer" > "Properties". "Device Manager" > velg DVD-rom'en > "Properties". "Settings" > kryss av på DMA. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 jeg vil som en av de andre som har svart på post'en din oxo anbefale og mikse litt med hardware acceleration settingsa. de kan ha MYE å si! Lenke til kommentar
civili Skrevet 19. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2001 Takk for svaret, men jeg får det bare ikke til å funke. Jeg gjorde som du skrev ( viCtim) gikk inn på så dvd`en og properties, men det stod ikke noe om DMA mode der..? Hva mener du med Acceleration settings? hvor finner jeg det? Lenke til kommentar
frewrik Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Egenskaper for System - Enhetsbehandling - CD-ROM - Din DVD - Egenskaper - Instillinger Der skal det være et sted du kan krysse av for å aktivere DMA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå