Gå til innhold

Onecall + Sony Xperia = GPS problem ?

kenny28

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt Sony Experia GO - deretter skaffet jeg meg en Sony Xperia Z og nå er jeg eier av en Sony Xperia Z1.

Jeg har alltid hatt sansen for Sony telefonene og siden jeg trener mye ute i all slags vær har det vært ett "must" at telefonen skal tåle litt fuktighet.

Jeg logger og treningene mine med appen Endomondo(i hvertfall prøver jeg).

Men her har jeg altså ett problem. Telefonene (alle sammen) har hatt store problemer med med å få kontakt med satelitter. Og da bruker telefonene vanligvis 40-50 min på å finne satelitt(noen ganger finner den ikke noen i det hele tatt), dette er jo litt kjipt for da er jo man langt uti treningsøkta, eller ferdig med økta :(

Jeg har alltid tenkt at jeg skal sende inn telefonene på service pga dette, men dette har bare blitt utsatt og utsatt og ikke blitt noe av.

Jeg tenkte at når jeg kjøpte den nyeste Z1 så er nok alt dette gps greiene i orden og at jeg bare hadde vært uheldig med GO'en og Z'en. Men nei jammen hadde ikke denne nye Z1 og gps problemer og :(

Så da tenkte jeg at nå SKAL jeg sende telefonen inn og få fikset dette !!!!

Jeg tok backup av telefonen og ut med simkortet. Rett før jeg skulle sende den tilbake så tenkte jeg, jeg prøver en gang til bare for å være helt sikker.

Jeg startet telefonen og det tok under 10 sekund og telefonen fikk kontakt med satelitter.

Jeg satte så inn sim kortet fra Onecall og så var det på ann igjen, ca 50 min før kontakt med satelitt.

Ut med sim kortet igjen og igjen under 10 sekund så var det kontakt med satelitt.

Jeg tok min datters sim kort fra Tele2 og satte i telefonen og igjen kontakt med satelitt innen 10 sekund.

Jeg bestilte nytt sim kort fra Onecall fordi jeg tenkte at det må være noe gale med sim kortet mitt. Fikk nytt kort og satte i telefonen, men igjen 30-50 min før kontakt med satelitt.

Jeg har og prøvd andre trenings apper og har samme problemene der og samme problemene med google maps.

Så nå bruker jeg Sony Go'en (uten sim kort) og logger treningene og Sony Z1'en ligger hjemme.

Det er jo litt for dumt at "mercedesen" skal ligge hjemme .......

Så jeg lurer rett og slett på om det er andre med Onecall abb som har liknende problemer ???

Endret av kenny28
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Jeg har over lengre tid prøvd alt som er mulig(hardware reset av telefon, en bråte med gps apper o.s.v), men ingen suksee :(

Madammen min sin Xperia Z og min Z1 og en tidligere Sony Go telefon. Alle har samme problem.

Kan det ha noe med plassen vi bor ? Har snakket med mange Iphone eiere her i området, men alle sier de får gps fix i løpet av noen sekunder.

Jeg har og en Garmin Gps og denne får og signaler etter veldig kort tid.

Siden alle mine/våre sony produkter har samme problem så tror jeg ikke det er noe i veien med mobilene.

Kvier meg derfor å begynne å klage/sende telefonene inn på reprasjon/garanti/reklamasjon, da det er stor sjangs for at det jeg som sitter igjen med regningen :(

Lenke til kommentar

Siden det er onecall med dems roaming avtaler og kanskje begrenset med basestasjoner for triangulering.

I google plasserings tjenester "bruk trådløse nettverk" slå av "bruk wifi og mobile nettverk" og ha kun på "bruk gps satellitter".

Da blir det jo som å ikke ha i sim kortet vil jeg tro.

Onecall er definitivt "ikke" like bra .....

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...