Gå til innhold

Det store dilemmaet! GTX780 eller r290x?

Excaled

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk som faktisk har peiling all denne fantastiske teknologien.

Da var dagen kommet, og jeg er klar til å bygge en ny rig. Det er bare et problem, eller dilemma om du vil kalle det det. Klarte ikke bestemme meg for hvilket skjermkort jeg skulle kjøpe så i tvilensøyeblikk kjøpte jeg to!

Så jeg sitter her altså med 1stk gtx 780 Evga Classified, og 1stk r9 290x XFX. så mitt store spørsmål blir da, hvilket stapper jeg inn i maskinen?

Kan legge til at jeg:

- Ikke bryr meg om støy (er delvis hørselsskadet etter Afghanistan :p )
- Er ikke giret på VK med det første
- Strømforbruk gir jeg f i.
- Like å OC
- Kommer nok til å gå for SLI/CF i den nærmeste fremtid (2-3 mnd)

Et tredje alternativ jeg har kommet opp med er å bare la kortene ligge, og vente til 780 TI serien blir lansert, men er det verdt det er jo det store spørsmålet. I tillegg er jeg sykt giret på å bare få maskinen igang.

Ble en litt lang post for et enkelt spørsmål, men på forhånd takk for innspill!

Endret av Excaled
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste av de to kortene er nok 290x, men blir vel vanskelig med OC på en stock kjøler, og kortet var vel mer eller mindre tunet opp fra fabrikk.

780Ti, blir vel noe av det samme som kortet over.

Den ordinære 780'en er jo ingenting å si på, en god kandidat til SLI siden du sier dette er planen, men om du har planer om å gå for custom vannkjøling på noen av kortene er det vel hipp som happ hvilken du velger å gå for. Men vil tro en 290x med Direct CU II kjøler eller lignende vil senke den ordinære 780'en enda mere.

Mitt tips er rett og slett å vente på custom kjøler til 290x og 780Ti, om du har tid til dette da :)

Lenke til kommentar

Det beste av de to kortene er nok 290x, men blir vel vanskelig med OC på en stock kjøler, og kortet var vel mer eller mindre tunet opp fra fabrikk.

780Ti, blir vel noe av det samme som kortet over.

Den ordinære 780'en er jo ingenting å si på, en god kandidat til SLI siden du sier dette er planen, men om du har planer om å gå for custom vannkjøling på noen av kortene er det vel hipp som happ hvilken du velger å gå for. Men vil tro en 290x med Direct CU II kjøler eller lignende vil senke den ordinære 780'en enda mere.

Mitt tips er rett og slett å vente på custom kjøler til 290x og 780Ti, om du har tid til dette da :)

Takk for innspill! Ja å OC på stockkjøleren til 290xen er litt ymse føler jeg, men er som du sier den er jo tunet opp fra fabrikk. Når det kommer til vannkjøling så har jeg faktisk nullpeiling på det, har aldri prøvd det ut, og vil helst unngå det.

Det optimalet er jo selvfølgelig å vente, eneste kjipe med det er at jeg ikke har en annen GPU liggende som kan brukes frem til da.

Jeg ville ha satt inn 290x og eventuelt bytta til vannkjøling eller en tredjeparts kjøler dersom jeg skulle ha overklokket. I mange tester troner 290x over 780, men hvordan Ti yter eller når det kommer på det norske markedet er ikke kjent i allmenheten.

Ja tar jeg 290xen så bør jeg vel etter sigende bytte ut kjøleren, hvordan er det med å bytte ut med tredjeparts kjølere, altså vifter ikke vann, ved en senere anledning?

Ja det med Ti, lansering og ytelse er jo et usikker moment, kortene kan nå ligge her ihvertfall i 2 uker før angrefristen må benyttes.

Lenke til kommentar

Nå må dere ikke glemme at EVGA GTX 780 Classified yter på et helt annet nivå en standard GTX 780 og lar seg i tillegg klokke høyt. Jeg gikk nettopp gjennom samme dilemma og valgte EVGA GTX 780 Classy etter 6 måneder med 7970:-). Ti TROR jeg blir for dyr i forhold til ytelse, så hadde jeg vært deg hadde jeg valgt EVGA kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...