Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til valg av BMW (el.lgnende)

Anbefalte innlegg

Hei.

Går med planer om å kjøpe meg en ordentlig bil når jeg får solgt et hus jeg har. Valget til nå står mellom 1-serie og 3-serie, og prisnivået er rundt 400.000. Lister opp fordelene med de jeg har sett på under, så får dere komme med flere fordeler og ulemper, eller kanskje andre forslag for å hjelpe meg å velge. Link gjerne til gode kjøp på finn også, eller kom med argumenter for A3 og A4.

BMW 125

-Rundt 2012

-5000-30.000 km

-Nybilgaranti

-Trenger kanskje ikke mer

BMW 325

-Rundt 2010

-30.000+ km

-Lite garanti hvis noe

-Større, mer praktisk bil

Bensin/diesel, manuell/automat, skinn/alcantara, sedan/coupe/touring er ikke viktig, og stort sett er de som er interessange for meg godt utstyrt. Navi proff er et must.

Endret av mongojarle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt 3serie ene og alene fordi jeg synes 1serien ser ut som den har fått fronten most inn. Regner også med du kan få bruktbilgaranti på 3serien om du kjøper via forhandler.

Et eksempel.2013modell 3serie, 2liter diesel med 116hk og manuell. Har også navi pro. Har garanti

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44936657

Har også denne som værtfall jeg synes er ganske tøff. 2010modell 3serie, 2liter diesel med 184hk, automat,

x-drive og navi pro. Har også 24 månedes garanti via forhandler

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44895835

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

163hk fungerer også bra. Har selv en 2011 320d xDrive med automat og M Sport-pakke, og synes den effekten passer greit til bilen. På den nedtunede 184hk motoren er dreimomentet det samme i 163hk-versjonen (380nm), så forskjellen i ytelser er liten.

Lenke til kommentar

Nja, skeptisk til for lite guffe altså... 177 syntes jeg også egentlig er litt lite. 184 er ikke veldig mye mer heller egentlig.

Opprinnelig hadde jeg lyst på en bensinbil, men nå er bensin og diesel likestilt tror jeg. Noen synspunkt på det? 325i med rekkesekser frister veldig. Hvordan høres 25d motoren ut?

Lenke til kommentar

Noen som har anslag på pris på 2-serien da? Dessuten kvier jeg meg litt for å kjøpe splitter ny... Vil gjerne at noen andre tar tapet med å ta bilen ut av butikken :p

Siden jeg venter på at huset skal selges uansett, så kan det jo godt hende at det ikke blir før i mars det blir noe kjøp. Kjedelig at 2-serien ikke har en bensinmotor mellom 220 og 235. Kunne godt ha slengt i en 225i i rekka der.

Akkurat nå heller jeg mest mot 125d altså. Lyden av de bilene som ligger på youtube er ikke så ille.

Endret av mongojarle
Lenke til kommentar

177hk er absolutt minimum, så x16 er utelukket. Skal titte på linken på den siste. Det jeg har lagt merke til er at de 325 som er såpass nye og i den prisklassen gjerne er beuktimportert, og da bare har fra 6-12 mnd garanti.

Tips: Kjøp Lloyds importforsikring om forhandleren har det. Kommer i Gull, Sølv og normal-pakker. Går på motor, drivverk og elektrisk opplegg. Utmerket forsikring på importbiler.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...