Gå til innhold

Vi kunne ikke opprette en ny partisjon eller finne en eksisterende partisjon?

Anbefalte innlegg

Noen som husker hvordan jeg kommer forbi denne meldingen?

Har bootet fra USB-pinne, først slettet jeg de partisjonene som var på denne PC.

Deretter laget jeg en ny partisjon av typen primær, men når jeg trykker "Neste" kommer meldingen opp.

Noen med ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver du å installere Windows? I så fall, hvilken versjon?

Hvis du skal bruke hele disken, så kan du bruke diskpart clean til å "nullstille" disken. Så trykker du bare Neste uten å opprette noen partisjoner, for setup tar seg av både det og formateringen.

Guide

Tips: For å få opp kommandovinduet i setup, trykker du SHIFT+F10.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Det er Windows 8.1 32 Norsk fra Technet, har den på USB og PC starter opp som normalt. Velger tastatur, skriver inn "key" og når den kommer til "Hvor vil du installere Windows?" tok jeg opp diskpart og kjørte clean. Har brukt den tidligere og valgte riktig disk osv.

Men når jeg trykker neste sier den igjen feilmeldingen som stod i headingen.

Google bringer meg til tips for mac og bootcamp som går på å fjerne andre tilkoblede enheter.

Det er 2 disker i PC men ingenting utover det.

Andre tips?

Lenke til kommentar

Hvis du har flere disker, ha kun tilkoblet disken du skal installere Windows på. Kontrollér at disken ikke er koblet til 3. parts SATA-port som f.eks. Amedia, Marvell, o.l., men native Intel/AMD (sjekk manualen til hovedkortet). Sjekk også tilkoblingsmodus for SATA i BIOS. Prøv først med ACHI (anbefalt), deretter IDE.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk igjen for gode tips.

Via BIOS fant jeg ut at maskinen har en USB SD Disk på 1 GB - denne lar seg ikke "disable" i BIOS.

Jeg antar at det er den som lager problemer.

PC er en spesiell enhet som krever spesialverktøy for åpning, jeg tror jeg gir opp å kjøre Windows 8.1 på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...