Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen skriftlig matematikk 1P høst 2013

Anbefalte innlegg

oppgave 9b er riktig,

oppgave 11,

100cm er halve omkretsen, 100cmx2= 200cm, 200cm er omkretsen, Omkrets= diameter x 3.14,

200=Diameter X 3.14, 200/3,14= Diameter, 63.7 = diameter, eller diametern = 63.7cm

Del2

ja 6.7% b 8161.5 kr c) 123.1xX=45000x131.4, når vi løser denne likningen så får vi X= 48034, 49000-48034= 966, familien hadde bedre råd i 2012 enn de hadde i 2008.

oppgave 4 er helt riktig, ,men du kunne avrundet høyden til 2.6cm,

Oppg 11. Husk at det er del 1. det skulle avrundes. da er det vanlig å avrunde 3,14 til 3. Da blir svaret 66,66. Avrunder opp til 67.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

5 her... Hadde egentlig regnet med det. Men ble likevel skuffet når en vennine av meg som jeg underviste fikk 6 og jeg fikk 5. Jeg føler de dømmer meg for håndskriften min også. Er piss sur nå.. må ha 10 eksamener til våren nå. Lenge leve privatist livet.

Lenke til kommentar

Irritert som bare det. Egentlig irritert på meg selv, hvordan jeg kunne faile på en enkel eksamen som denne her, men,men. Fikk en 4er. Må desverre ta den på nytt, trenger en 5er, håper på en 6er. Dagen ble heller ikke bedre når jeg fikk 3 er på engelsk skriftlig eksamen, lenge leve privatist livet sier jeg også. Tror jeg skal overleve med en 3er på kortet, med tanke på at jeg ikke orker å ta den opp igjen. Jeg føler jeg tar selvmord med tanke på at jeg vurderer å ta opp Naturfag, matte p og engelsk muntlig. Hva tror dere?

Er det fullt mulig å score høyt på alle de? Naturfag fikk jeg en 5er, men skal prøve en 6er. . Og engelsk muntlig for å prøve en 5er, har 4 allerede.

PS: Jeg går siste året hehe.

Endret av matte geek
Lenke til kommentar

Irritert som bare det. Egentlig irritert på meg selv, hvordan jeg kunne faile på en enkel eksamen som denne her, men,men. Fikk en 4er. Må desverre ta den på nytt, trenger en 5er, håper på en 6er. Dagen ble heller ikke bedre når jeg fikk 3 er på engelsk skriftlig eksamen, lenge leve privatist livet sier jeg også. Tror jeg skal overleve med en 3er på kortet, med tanke på at jeg ikke orker å ta den opp igjen. Jeg føler jeg tar selvmord med tanke på at jeg vurderer å ta opp Naturfag, matte p og engelsk muntlig. Hva tror dere?

Er det fullt mulig å score høyt på alle de? Naturfag fikk jeg en 5er, men skal prøve en 6er. . Og engelsk muntlig for å prøve en 5er, har 4 allerede.

PS: Jeg går siste året hehe.

Alt er mulig hvis man vil klare det =) Jeg hadde 3 i naturfag standpunkt, klarte en sekser.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Står litt fast på oppgave 2, del 2.

20% av syklistene bruker ikke lys.

Oppg 1: Dersom du trekker ut 2 tilfeldige syklister, hva er sannsynligheten for at begge er uten lys?

Svar: P(begge uten lys)= P(uten lys) x P(uten lys) = 0,2 x 0,2 = 0,04

Oppg 2: Hva er sannsynligheten for at nøyaktig en av de to du trekker ut er uten lys ?

Svar: ?????

Lenke til kommentar
Står litt fast på oppgave 2, del 2.

Har funnet løsningsforlag på matematikk.net men skjønner ikke helt hvordan de finner frem til tallene, iallefall hvor 8/10 delene kommer fra.

Oppgave 2

a)

Begge sykler uten lys:

P ( begge uten lys) =210⋅210=4100=4%

b)

Nøyaktig en uten lys. Det kan være den første vi velger, eller det kan være den andre vi velger:

P ( en uten lys)=210⋅810+810⋅210=32100=32%

Lenke til kommentar

b)

p(en uten lys)= p (uten lys) * p(med lys) + p(med lys) * p(uten lys)

Grunnen til at du må gjøre sånn er fordi vi er opptatt av sannsynligheten for at EN av de to er uten lys, derfor må vi ta med BEGGE kombinasjonene. Enten kan syklist uten lys være den første man sjekker, eller så kan han en være nr to.

I oppgave a) spør det etter om BEGGE er uten lys, og da har vi jo bare en mulighet. Altså at syklistene kommer som første og andre. Og 8/10 er jo det samme som 0,8. Det skal du ikke tenke på ;) flere måter å skrive det på. Er vel mer for hoderegningens del at de regner med brøker, fordi da er det enklere å regne i hodet! Slipper å ta 0,2 * 0,8 også plusse det med 0,8 * 0,2 (eller gange det med 2 bare, får samme svar!)

Håper jeg svarte på spørsmålet ditt og du skjønte det! =)

Endret av Futuredoctor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...