Gå til innhold

Kjøpe Xbox One fra Tyskland. Spørsmål om toll/mva.

CoalPX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk UPS som bekreftet levering MANDAG!!!!, men nei de sender fra Tyskland (UPS har fly tyskland -> malmø og bil til norge) Du skal nok se at det går kjappere med DHL enn 2.Des min est delivery fra azm var 23 nov - 9 des

Ionix, lurer også på om du bestilte fra Amazon.de?

Min har vært i samme status på DHL / Posten.no tracking siden fredag, og kjenner på meg selv at det ikke kan ta 2 dager å sende en pakke til bjerget her oppe. Så fremt de ikke slengte pakken på en danske som skulle sykle den opp her.

Men lurer på hvorfor du fikk UPS levering, mens jeg fikk DHL via Amazon, til samme land. Bruker de ikke samme shipping-motparter i landet som pakken skal til?

Lenke til kommentar

Min har vært i samme status på DHL / Posten.no tracking siden fredag, og kjenner på meg selv at det ikke kan ta 2 dager å sende en pakke til bjerget her oppe. Så fremt de ikke slengte pakken på en danske som skulle sykle den opp her.

Men lurer på hvorfor du fikk UPS levering, mens jeg fikk DHL via Amazon, til samme land. Bruker de ikke samme shipping-motparter i landet som pakken skal til?

Kan hende sjåføren har ferie...

Men pengene er ihvertfall trekt så da er det bare å håpe at jeg får et sporingsnr snart =)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte fra Amazon.de - Ser ut som DHL går rimelig fort unna - men når den lander tar jo trossalt posten over sendingen. Går fort en 2-3 dager fra ene siden av landet til den andre.

Venter fortsatt på neste oppdatering på sporing fra Posten.no.

Trodde DHL leverte på døra?? det har de alltid djort når jeg har bestilt fra Tyskland/Nederland... og de tar seg godt betalt for fortollingen

Endret av mars001
Lenke til kommentar

Ifølge amazon skal det være tilfeldig men avhengig av dekkning. mao er det sansynlig dekning hos ups i oslo, men ikke hvor enn du bor.

Lenke til kommentar

Bor midt i Stavanger, så tviler UPS IKKE kan levere her :)

Bekymrer meg mer at dere får melding om utlevering, mens min står fortsatt i:

Sendingen er sendt fra avsenderland

23.11.2013 01:33 HAMBURG ISPS, Tyskland

Sendingen er ankommet eksportterminal

23.11.2013 01:30 HAMBURG ISPS, Tyskland

Sendingen er innhentet

22.11.2013 16:21

HAGEN, Tyskland

Og ingen ny hendelse siden fredag... URK!

EDIT: Her er det noen som har baiset på leggen altså... blir sendt 2 ganger fra avsenderland denne pakken.

25.11.2013 09:05 HAMBURG ISPS, Tyskland
23.11.2013 01:33 HAMBURG ISPS, Tyskland
Sendingen er ankommet eksportterminal
23.11.2013 01:30 HAMBURG ISPS, Tyskland
Sendingen er innhentet
22.11.2013 16:21 HAGEN, Tyskland Endret av kaieivindm
Lenke til kommentar

Fant nettop ut at Proshop leverer på Norsk release selv om de sa det var enten UK eller German versjon til meg for 1 mnd siden. Siste gang jeg handler noe der. i tillegg er de 800kr dyrere enn cdon.

Bestilte X1 fra ebay Italia. Post med sporing 4-7 dager. 6099kr.

Håper det er 2 plug og ikke 3 ellers må jeg kjøpe en overgang. Edit: 2 Plug euro :w00t:

Endret av Eskobar M92
Lenke til kommentar

Ingen som har lyst å kontakte Microsoftstore sin kundeservice i Tyskland via Skype og høre når dem tror nye bestillinger vil bli sendt?

Skulle gjort det selv om jeg ikke følte meg som en tulling når jeg snakker engelsk.... :w00t:

prøver men finner ikke ut hvordan jeg gjør det :hrm:

Lenke til kommentar

Fant nettop ut at Proshop leverer på Norsk release selv om de sa det var enten UK eller German versjon til meg for 1 mnd siden. Siste gang jeg handler noe der. i tillegg er de 800kr dyrere enn cdon.

Bestilte X1 fra ebay Italia. Post med sporing 4-7 dager. 6099kr.

Håper det er 2 plug og ikke 3 ellers må jeg kjøpe en overgang. Edit: 2 Plug euro :w00t:

6000kr? Herremingud.

Går det an å forrandre språket hos Microsoftstore.de over til engelsk, så en faktisk vet nøyaktig hva en trykker på?

Forøvrig ser jeg ikke noe om "lager status" der

translate.google.com

Lenke til kommentar

6000kr? Herremingud.

Ja den er utsolgt overalt og det var en av de laveste priser jeg valgte på ebay. Pris går nok bare oppover fram til Jul. Bestilte meg samtidig en 47" LG 200hz 3D Smart TV fra komplett til 6000kr. (3000kr avslag fra orginal pris) Venter spent. :w00t:

Endret av Eskobar M92
Lenke til kommentar

Heldig for dem som har sikret seg en XB1 i år (uansett pris og versjon). Gleder meg sykt. Har bestilt BF4 på coolshop den er på lager. Håper de får inn Forza 5 LE snart.

Noen som vet om det funker med paypal linket US/UK account? å kjøpe Powerstar golf?

Endret av Eskobar M92
Lenke til kommentar

Ser på sporing at konsollen er ute på bil, men at spillet ble "glemt" på terminalen... :/

Jaja... Ikke mange dagene til både konsoll og spill er her. Men lurer på om jeg skal ringe kundeservice til UPS. Bor i en by-gård og budbilen må ringe meg for å kunne levere...

Lenke til kommentar

Dere som har fått pakken fra microsoft tyskland; Er det UPS heleveien eller blir det posten i norge?

Trur pakken ble sendt med JetPack(for dere som har hørt på den reklamen på p4) - Fikk melding ang sporingsnr igår 22.00, idag 05.35 var den ankommet sverige og har blitt sendt videre =)

Må bare si WOW det gikk kjapt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...