NorStereo Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Heisann godtfolk.Jeg er på jakt etter ny bærbar, av ultrabook typen. Mitt valg har falt på Samsung Ativ Book 9 Plus, NP940X3G-K01SE. Versjonen med 4.gen i5 prosessor og 128GB SSD. Eller.... Asus Zenbook Touch, UX31LA-C4018H. Denne har 4.gen i7 og 256GB SSD.Andre forskjeller er jo den fantastiske skjermen på Samsung, men Asusen har jo fortsatt Full HD. Samsungen har jo i tillegg mye lengre batteritid på papiret, men hvor mye det skiller dem i praktisk daglig bruk, ser ut til å være 1-2t i følge tester jeg har lest.Det jeg er ute etter er en PC hvor jeg får mye for pengene, og som skal vare i mange år framover. Batteritid er viktig, samtidig at den er stillegående. Den skal brukes mye til strømming, og litt nedlasting inni mellom. Jeg lagrer det meste i "skyen", Hvor lett er det å fylle opp en 128GB SSD, etter at man har lagt til operativsystemet og standardprogrammer?Utenom dette så er det vanlig surfing, og til bruk på reiser i forbindelse med jobb, som ikke innebærer noe mer enn skriving og regning.Slik jeg føler det nå, så føler jeg at jeg får mye mer for pengene ved Asusen, da den har kraftigere prosessor, og mer lagring. Men som sagt så er det batteritiden som trekker ned. Jeg ser ikke helt poenget med en så sinnsykt høyoppløst skjerm som Samsungen har, når det er snakk om en 13,3" skjerm. PCen kommer til å være mye tilkoblet TVen uansett.Jeg har heller aldri prøvd Win8, så det kan bli interessant. Har noen anbefalinger om hva jeg skal velge?Jeg kan svare på spørsmål hvis det er mer dere vil vite.Setter stor pris for alle tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå