Gå til innhold

HP Pavilion ze4417 - noen erfaring?

mkb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har selv eid en Hp ZE 4417EA, men samme problem. Fikk en annen bærbar med amd CPU fordi forhandler ikke hadde flere igjen. Det er bare det at jeg har det samme problem på min Packard Bell E3253 (denne jeg fikk som erstatning).

Har vært på service 2 ganger med denne, og blant annet skifta hovedkort siste gang, men lyden er der. Har surra med denne lyden i snart 2 mnd nå. Hp påstod at de aldri hadde hørt om problemet...lurer på det.

Nå har jeg pelt maskinen i litt i fra hverande sjøl, og funnet ut at det er cpuen som lager lyden selv. Siden disse AMD cpuene endrer hastighet etter hva man trenger av kraft så må det ha noe med dette å gjøre. Hvordan lyden oppfører seg avhenger av strøminstillingen i kontroll panel. Velger man "max batteri" og bruker kun batteriet er maskinen helt stille, men prosessoren er da kun, og kun på laveste hastighet, rundt 600 mhz et sted. settes den til "alltid på" er det en konstant elektrisk susing, men da er cpuen på maks hastighet hele tiden.

Prøver å finne ut om dette kan ha noe med barton kjernen på disse, eller om det er hastighets variasjonen til CPUen som forårsaker denne lyden som høres ut som en kondensator utladning. Siden det er bare omtrent CPUene som er like i disse maskinene, så må det nesten være dette som er cluet. Har vært borti andre maskiner med samme problem også med AMD CPU....

Men jeg skal kjempe videre med dere, og ta disse møkka folka på teknisk support og produsentene... Kommer tlbake om noe nytt dukker opp, og håper dere gjør det samme om dere finner en løsning.

MVH

SES

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...