Sommerboller Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 HeiHei! Eg bur i nærheten av bergen, så når det er snakk om å ta seg ein tur på byn, er det selvfølgelig kor me går. Men som ein sikkert veit, om ein har vert 18 år i bergen, så er utvalget ikkje så skremmende stort.Derfor, av rein nysgjerrighet, lurer eg på korleis utelivet er for 18-åringer ellers i Norges land?Eg veit at det er eit par i Oslo (selvfølgelig), men nokon andre plassar?Takker for svar! Lenke til kommentar
gunnar453 Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Nesten alle byer har kun to tre utesteder som slipper inn 18 åringer. Med unntak av endel pubs som 18 åringer ikke pleier å gå på uansett. Som vanlig er stemningen røff, alltid noen som får seg en på trynet. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 I Førde, for eksempel, så er det åpent for 18-åringer på den mest aktuelle uteplassen i byen på fredager. På lørdager er det 20-års aldersgrense. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 I Trondheim er tilbudet til de under 20 år ganske dårlig i helgene. Det finnes noen få steder, men de har i hvert fall et dårlig rykte blant de av oss som er over 20. Studentersamfundet er byens desidert største utested (muligens Norges største), og har 18-års grense for studenter med unntak av de tre lokalene med spritservering. For ikke-studenter er grensen 20 på kveldstid i helgene. Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 På Finnsnes, i Midt-Troms så har vi bare 1 Uteplass! Baren står midt på gulvet hvor da ene siden er 20 års grense og andre siden er 18 års grense. Skulle ønske å se et bedre tilbud. Men slik er det nå når man bor på en plass med under 10000 inbyggere :/ Lenke til kommentar
Sommerboller Skrevet 4. november 2013 Forfatter Del Skrevet 4. november 2013 Litt seint svar, då pc'en bestemte seg for å ta kamikaze, MenMen ! Var detta eg var redd for, at det egentlig ikkje er nokon gode plasser i norge for 18-åringer.Litt synd, egentlig.Men vist eg skal gå heilt ned i tanke-tanken, så skjønner eg det godt.18-åringer flest er gjerrig, og generelt oppføre seg som ein kuk.Men for oss andre som lika å innbilla seg, at me oppføre oss fint (som oftest ), sku det gjerne vert litt bedre. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Dei aller fleste uteplassane baserer seg på minst 20 årsgrense. Dette av den enkle grunn at det er mest lønnsomt å ha serveringsløyve for både vin og sprit, for at bartendaren då skal sleppe å sjekke ID heile tida så er det langt meir praktisk at dørvakta passer på at alle som befinner seg i lokalet er gammle nok til å kjøpe både øl og sprit. Eg har ikkje inntrykk av at 18 åringer er spesielt gjerrige. Ofte har 18 åringane rellativt god betalingsevne då mange av dei bur fortsatt bur heime og har dermed minimalt med utgifter. Har dei ein deltidsjobb i tillegg så har dei fort bra med penger å bruke. Grunnen til at 18 åringer blir nekta adgang er spritserveringa, samt at det kan bli litt bråk med unge folk. Eit tips for å sleppe inn på plasser med 20 års aldersgrense er å gå ut tidlig og bestille mat. Særlig fungerer dette bra på plasser som kun serverer øl og vin (då treng dei ikkje å bekymre seg for å miste skjenkebevilgninga ved å selge dere sprit). Ein kaster vanligvis ikkje ut betalande spisegjester som oppfører seg fint dersom ein ikkje må. Men fulle 18 åringar som ankommer seint ut på kvelden derimot har dei ikkje problemer med å nekte adgang. Så lenge aldersgrensa ikkje er der av juridiske grunnar, så står uteplassen fritt til å gi unntak så lenge det ikkje er snakk om diskriminerande unntak. Ofte er aldersgrensene satt for å indikere kva type kunder dei ønsker på plassen. For eksempel så vil dei fleste uteplassane som har satt ei aldersgrense på 23 år helst ha godt voksne kunder, og ikkje ein flokk med 25 åringer. Det er berre det at det tar seg dårlig ut å sette ei aldersgrense på 40 år då det får kundane til å føle seg gammle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå