Gå til innhold

vil Nvidia komme..

-MarL-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror Nvidia sitt FX 5950 kort vil ta hastigets tronen ja, men de sliter en del med pixelshader 2.0 og directX 9.0 aplikasjoner som gjør at ATI kortene kommer sterkere ut i spill med høye detaljer.

Nvidia har jo påst på med en hel haug patcher som av og til gjør ting værre...tror de er litt desperate, men jeg tror nok de kommer til å få til bedre ting nå som de kan lære av sine feil.

Men det er jo bare gøy med konnkuranse, for da blir prisene presset ned og utviklingen for å lage "best mulig grafikk" går fortet 8)

Lenke til kommentar
Men det er jo bare gøy med konnkuranse, for da blir prisene presset ned og utviklingen for å lage "best mulig grafikk" går fortet  8)

Tja. Syns ikke det er så billig jeg da men. 5000-6000,- er 2000-3000,- dyrere enn det toppkort kosta for 2-3 år siden. Men uten konkuranse ville vel korta kosta 10000,-. :shrug:

Lenke til kommentar

tror ikke ati kommer til og knekke noe som helst selv om de har 2-3

kort som er like bra/bedre enn Nvidia.

er jo tross alt Nvidia som selger mest kort,selv om man ikke skulle tror det her på forumet(tror det er flertall med ati kort)

men det skulle kommet et til kort slik at prisene kunne gått ned litt..

Lenke til kommentar
Tror personlig at ati knekker nvidia snart. Nvidia har også sagt at de i fremtiden kommer til å satse mer på hovedkort markedet, det er vel på den arenan de har hatt størst suksess det siste året.

Fra det jeg skjønner er det tatt litt ut av sammenheng. Det Nvidia påpekte var at dem ikke lenger kun er en GPU produsent, men satser på flere områder som chipsets til hovedkort. Det betyr ikke at Nvidia vil trekke seg som GPU produsent eller satse mindre på det området.

Lenke til kommentar

Ser ut som ATI har vunnet denne runden, men jeg tror at nVidia vet nøyaktig hvilken situasjon de er i. Blir utrolig spennende å se neste generasjon om et halvt år eller så. nVidia er ikke nybegynnere innen bransjen, mener det var de som laget det første 3d-kortet til PC (NV1), selv om det ble knust av 3dfx, så har de lang erfaring.

Leste noe greier en plass at nvidia har over 70% av det proffesjonelle markedet, not bad. Stod ikke noe om konsumer-markedet (som virkelig teller).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...