Gå til innhold

Kristifobi jfr(?) Homofobi

Anbefalte innlegg

Dette skaper nye spørsmål, i form av hvorfor noen samler seg om en religion, og andre om en annen, og hvorfor noen ofrer livet for sin Gud.

Altså, hvis religionen er et selvlagd verktøy for å overleve, vil det ikke være så logisk å gå i døden for sin religion. Da skulle det være nokså uproblematisk å gå over til vinnerens side.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvorfor skulle noen ville barna og barnebarna sine så vondt at de ville gi dem en identitet til et forfulgt folkeslag, hvis det kun var oppdiktet? (Jeg sikter for eksempel til jødedommen).

Samene har jo på en måte vært "lurere" her, da mange av dem begynte å holde skjult at de var av samisk avstamning. De ville helt og fullt glemme dette.

Lenke til kommentar

Men hvorfor skulle noen ville barna og barnebarna sine så vondt at de ville gi dem en identitet til et forfulgt folkeslag, hvis det kun var oppdiktet? (Jeg sikter for eksempel til jødedommen).

Fordi de er lurt til å tro at mytene som gjenfortelles er sannhet... :( Du er også lurt til å tro at jesus og alt i bibelen er sannhet, men det fulgte ingen beviser med på det kjøpet og i dag er du oppdratt til ikke bare å tro dette fullt og fast, men syntes det er helt fantastisk å fastholde på anekdotene uten bevis også, det gjør deg stor i din menighet sikkert å tro ignorant...

Samene har jo på en måte vært "lurere" her, da mange av dem begynte å holde skjult at de var av samisk avstamning. De ville helt og fullt glemme dette.

På grunn av hets ja... Samene har blitt hetset på det groveste av ola nordmann, til tross for at vi deler land med dem...

Av samme grunn som en god del kristne syntes det er flaut å si at de er kristne, det er slik den personlige kristne kom på banen... Før var alle offentlig kristne, men etterhvert som viten og kunnskap viste hva for noe visvas kristendom var begynte folk å dra med seg troen lenger og lenger inn i den private sfæren, der den også hører hjemme, for å være i fred og for at folk ikke skulle le åpenlyst av dem... Det må de sikkert ha følt ihvertfall

For det må være dritflaut å være en gudetroer i dag og på den måten innrømme at man velger ignoranse og uforstand i eldgamle utdaterte tekser fremfor skikkelig kunnskap og viten... Kan ikke skjønne annet jeg, så jeg forstår de som er personlige kristne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...