Gå til innhold

Kristifobi jfr(?) Homofobi

Anbefalte innlegg

Husk at kristendommen begynte med bare 10-12 personer.

I kriseperioder har jo martyrdød ført til at kristendommen i stedet har vokst.

Det er lite nobelt med dette med martyrdød. For en bortkastet måte å bruke tiden man har her og nå på.

Martyrdød, dersom jegersåmongo hadde brukt begrepet psykose på martyrdøden (menneskene som tyr til det), så ville jeg faktisk stillet meg solidarisk enig, men ikke på det andre som han forsøker bruke det om. :)

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en bortkastet måte å bruke tiden man har her og nå på.

Er det mere nobelt å være feig, å fornekte sin tro for å få leve... Og deretter leve resten av sitt liv som en knehøne? Og hva som er verre, kanskje miste retten til en evighet i himmelen?

Lenke til kommentar

Tenk hvor mange som ikke ville dødd om man ikke trodde på ubekreftede påstander i ga,le bøker.... Fred i verden blir det ihvertfall ikke så lenge vi har en hang til å tro på myter i disse gamle bøkene samt mytiske, usynlige og høyst imaginære guder...

Til syvende å sist ender man bare opp med mer intoleranse og hat når man lar religion få råde... Det er det vel ingen tvil om...

Og dette har hva med trådens emne å gjøre?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og det du kaller feig er kanskje en bedre løsning, enn denne idiotien (martyrdøden). :)

.. kan vi lese at både knehøne og lårhøne opprinnelig var temmelig grove ord, fordi høne ble brukt i betydning cunnus , dvs. ytre kvinnelige kjønnsorganer.

Er det mere nobelt å være feig, å fornekte sin tro for å få leve... Og deretter leve resten av sitt liv som en knehøne? Og hva som er verre, kanskje miste retten til en evighet i himmelen?

En knehøne har ihvertfall et liv.

Og tar du en bokstavelig knehøne, så:

Om enn ikke bonden slakter den for den lyten den har i beina.

i50270081._szw200h250_.jpg

Hønselammelse: (paramykso virus) angrip nervesystemet. I likheit med koksidiose finnes smitta i naturen, også her gjeld det å holde ett smittepresset lavt under oppveksten. Hønselammelse viser seg vanligvis til i 3-4 måneders alder, men kan også inntreffe med vaksne dyr.

ØLHØNE

863173-7-1364824961143.jpg

Smaker bedre med ølhøne da :)

høneparty:

http://www.henpartysuperstore.co.uk/hen-party-themes-c26/devil-girls-fancy-dress-c54/red-over-the-knee-hold-up-socks-p40

Også kan vi ta det du legger i ordet knehøne:

http://whatwouldnemido.blogg.no/1364825331_lhne.html

Er det bedre å være en fornekter (kristen) som følger det kirken befaler om evig liv. Skal man gå rundt og tro på slikt sludder som maktkåte/pengegriske menn (og noen få kvinner) har innprentet siden før middelalderen?

Er du for feig til å stå opp i mot kirkemakten, og hente til deg din egen kristne tro, som ikke er besudlet av de maktsyke menneskene i kirken?

Endret av G
Lenke til kommentar

Det visste jeg ikke, at knehøne er en sykdom.

Men alltid når det er en tråd som har et kristent tema, føler mange at de må bryte inn for å komme med anklager mot kristendommen. De klarer åpenbart ikke å la være. Det heter at "djevel" betyr anklager, og de som ikke er kristne vil derfor føle seg behersket av lysten til å anklage.

Det er logisk.

Vel, temaet...? Er det slik at vi må velge mellom et samfunn der de homofile er fullt akseptert, eller der de kristne er fullt akseptert? Det virker nesten slik.

Etter at partnerskapsloven og den nye "ekteskapsloven" har kommet, har det blitt enda vanskeligere å presentere kristendommen for mennesker. For de føler at de må velge mellom de homofile og de kristne, og da vil de velge de homofile. For de vil ikke være mobbere, mørkemenn eller hva det nå er.

Lenke til kommentar

Det er de kristne selv som har laget seg et problem. At de i det hele tatt gidder å henge seg opp i alle slags seksuelle tema.

Hvorfor skal kjærlighet, livet etter døden og slike tema absolutt mikses sammen med om noen runker, om de bedriver analsex, om noen kler seg med flere enn to stoffer (DGT), og alt det andre som har lite med de to førstnevnte tema.

Enklere sagt; Hvorfor skal kristne drive å pirke så mye i slike tema? Det gavner dere slett ikke, så ikke forvent at samfunnet skal innynde seg de kristne framover. Kristne har problemer med å legge av seg gammel kultur som bibelen er gjennomsyret med, så ikke forvent at et moderne samfunn vil like dere.

Og martyrdøden som de kristne er overivrige på å forsvare. Det er 1-0 til de som ikke forfekter martyrdøden. Du kan nevne martyrdød i så mange "herlige" vendinger du bare vil, men du klarer aldri å få det som er en ren nedoverbakke til å høres herlig ut.

Kristen = kirkemakt

Inntil du legger av alle testamenter som har blitt besudlet av kirkemakten, så kan du ikke gå tilbake til de tidlig kristne sin tro.

Og hva er viktigst for deg? Forsvare kirkemakten?

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest member-7189

Mens alt som har med homofile og homofili å gjøre, ja det skal vi værsågod finne oss i å få klint inn i fleisen støtt og stadig.

Der er tydeligvis noen Kristofobe som styrer i NRK også.

Når var det sist du har sett en programleder på NRK med davidstjerne, regnbueflagg eller andre relgiøse symboler?

Lenke til kommentar

Louiza Louhibi er i dag mer overbevist enn tidligere om at innvandrerungdom må inkluderes i storsamfunnet for å unngå radikalisering.

- Jeg vil lese, jeg vil bli opplyst. Jeg vil ikke bli som mennene i min familie. Jeg kan ikke se bort fra at jeg hadde blitt radikalisert, om jeg bare holdt meg til mine egne, sier hun.

Kilde

Det må bety at det er viktig for alle å få oppleve mye forskjellig i livet, annet enn ensidig indoktrinering fra sine egne.

Lenke til kommentar

Og nå skal det visst ikke være lov for Kristne å bære kors rundt halsen på TV heller

NRK nekter programleder bære kors

Mens alt som har med homofile og homofili å gjøre, ja det skal vi værsågod finne oss i å få klint inn i fleisen støtt og stadig.

Der er tydeligvis noen Kristofobe som styrer i NRK også.

Syntes det er en grei ting jeg at folk i slike offentlige stillinger (TV, politi, militæret osv) IKKE får bære reklame for den eller den trosrettningen. Tenk hvordan du ville reagert om hun isteden for kors satt der med en 15 millimeter erigert penis dinglende rundt halsen fordi hun hadde en eller annen overbevisning om at sex, og erigerte peniser, var noe hellig.

Det du må drite i er at det er om det er kristent eller ikke, da det er irrelevant hva for en overtro man tilhører da slikt IKKE er noe å stille opp med på TV, eller i politiet eller whatever offentlig stilling du innehar. At det er kristnendom som stort sett blir tatt er ikke så rart, da det definitivt er flest kristne der ute... Like lite som det hadde vært OK for TV dama å stille opp med coca cola reklame rundt halsen... Skal det være nøytralt så skal det være nøytralt da, og det får enten alle eller ingen respektere. Tørr minne om at NRK ikke er en kristen TV kanal, men en kanal som alle kan se på og da er det derfor best at alle føler seg velkomne til å se på NRK også og derfor trenger vi ikke slike religiøse tegn på de som sitter foran kameraene, hverken kristne, muslimske, jødiske eller pastafariske... Men kristne tramper i klaveret igjen og igjen i den tro de kan gjøre hva de vil fordi overtroen deres er "tradisjon"...

Så enten får alle ha på seg hva pokker de vil eller ingen... Hva går du får?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Martyrdød, dersom jegersåmongo hadde brukt begrepet psykose på martyrdøden (menneskene som tyr til det), så ville jeg faktisk stillet meg solidarisk enig, men ikke på det andre som han forsøker bruke det om. :)

Sikker på at du ikke tyr til ordet psykose fordi du egentlig er redd for kristendommen, fordi du er en skapkristen innerst inne?

Jeg tror det.

Det har vært, eller er, en lesbisk programleder i Barne-Tv, som har barbert en sånn "sidecut". Jeg mener det er like upassende som et religiøst symbol, å ha en slik unormal frisyre på Barne-Tv. Det vil si langt hår på ene sida av hodet, og barbert på den andre sida ved øret. Det samme mener jeg gjelder voldsomme tatoveringer. Er ikke dette et tydelig statement, om at man er antikristen og hysterisk moderne?

Spørs om noe i serien "Lilyhammer" kan tas seriøst, men der virker det som de spiller på dette at de mest homofobe,egentlig er homofile selv. Det er en mann som ikke vil være homofil, men ufrivillig begynner han å bli forelsket i en mannlig afrikaner.

Lenke til kommentar

Vil det si at hvis man følger samme linje av logikk, så kan vi si at mannsjåvinister egentlig er skapfeminister?

Jada. Men når det er sagt, har jeg personlig aldri hatt noen tro på dette med at såkalte "homofobe" egentlig er homofile. Det var det som var min beveggrunn for å bringe paradokset på bane i denne sammenheng.

Undertegende har nemlig ved flere anledninger selv blitt møtt med antydningen om at jeg sannsynligvis er homofil, fordi jeg misliker homofili og homofile i min nærhet.

Det vet jeg jo selv ikke er riktig (for mitt vedkommende hvertfall). Men det som slo meg, er at det ofte er de samme eller samme type personer som hevder det der, som også ofte er ateister/stadig forlanger bevis av Kristne etc. Og generelt virker å ha lite til overs for kristen tro, og vil helst ha den og kristne unna.

Dermed stilte jeg altså spørsmål om ikke de da like greit kan være skapkristne "kristofober", som de mener "homofobe" kan være homofile.

Det blir jo det samme paradokset i forhold til holdning og synspunkt.

Så egentlig var det mest et hint om hvor dumt det er å uten videre regne de som ikke liker homofili, som homofile.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Sikker på at du ikke tyr til ordet psykose fordi du egentlig er redd for kristendommen, fordi du er en skapkristen innerst inne?

Jeg tror det.

Det har vært, eller er, en lesbisk programleder i Barne-Tv, som har barbert en sånn "sidecut". Jeg mener det er like upassende som et religiøst symbol, å ha en slik unormal frisyre på Barne-Tv. Det vil si langt hår på ene sida av hodet, og barbert på den andre sida ved øret. Det samme mener jeg gjelder voldsomme tatoveringer. Er ikke dette et tydelig statement, om at man er antikristen og hysterisk moderne?

Spørs om noe i serien "Lilyhammer" kan tas seriøst, men der virker det som de spiller på dette at de mest homofobe,egentlig er homofile selv. Det er en mann som ikke vil være homofil, men ufrivillig begynner han å bli forelsket i en mannlig afrikaner.

Nå må du ikke ta ordet psykose vekk fra hvordan jeg presenterte det, at psykose passer fint på de som begår martyrdød. Det er svært få kristne som driver med å begå martyrdød i dag. Jeg har også sagt at psykose gjerne er en veldig dårlig beskrivelse av en gruppe mennesker. Psykose er en medisinsk kategorisering som benyttes om enkeltindivider.

Jeg tror det riktige ordet som jegersåmongo skulle ha brukt, burde være noe sånt som fornekting, fornektere.

Skapkristen. :hmm:

Først vil jeg si at dersom jeg hadde hatt sterke følelser for det som svever rundt jesus-sfæren, altså ikke bibel-sfæren, så ville det å kalle seg selv for kristen vært helt uaktuellt.

Kristen ville da vært som et skjellsord, som kun passer på kristne som følger kirkens lære.

Det vil si omtrent samtlige av dagens kristne retninger (ortodokse kristne som fellesbetegnelse)

De kristne som følger kirkens lære har trykket begrepet "kristen" til sitt bryst. Og da kan de bare få ha det for seg selv, få beholde uttrykket. Jeg skal ikke besudle begrepet, men forholde meg til at kristne kun betyr de som følger kirkens lære, IMHO.

Om du driver å roter litt i det gamle, så kunne du f.eks. dratt fram gnostisk kristen som en alternativ kategori. Men, husk jeg har mest brukt lære derfra for å plassere de kristne i et mer nyansert perspektiv. Jeg har ikke bekjent meg selv som noen gnostisk kristen heller.

Nå får man ta til seg en god porsjon livslære, og jeg føler ikke jeg passer i noen spesiell kategori i grunnen. Dette mest fordi det er så mye forskjellige kategorier å holde styr på. Men, også fordi jeg forsøker å holde en mer åpen holdning til hva det måtte bli, eller at jeg forblir i den situasjonen jeg er i livet ut. Uten noe spesiellt hjem.

Og for å finne ut mer, så må man innom å se på hva all slags kategorier kan være for noe:

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Metatheory_of_religion

http://en.wikipedia.org/wiki/Metaphysics

http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_religion

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_academic_disciplines#Philosophy

Og det er sikkert mange flere kategorier å lese seg opp på. Det blir mye lesning :)

@Frankline:

Om du vil vie store deler av livet ditt på å kategorisere meg, så la det måtte bli slik :D

Endret av G
Lenke til kommentar

Nei, jeg tror du roter med hva antikrist er. Og hysterisk moderne sier vel mer om hvor konservativ du selv muligens er?

Ting forandrer seg, og det er vel helt sikkert!

Antikrist er noe som ble brukt f.eks. i mot de gnostiske kristne. Hvor de ortodokse kristne brukte begrepet på de andre grupperingene som var forskjellige fra dem selv.

Antikrist = vranglære

Ting som beistet/dyret og slikt har ingenting med begrepet antikrist å gjøre. Vranglære er ikke lik beistet.

Og når man snakker om begrepet vranglære, så blir det aller mest interessante egentlig HVEM som bruker begrepet.

Endret av G
Lenke til kommentar

Man hører ofte det, at de man kaller "homofobe" antas å være "skaphomofile" som ikke har mot til å stå fram.

Hvis den teorien skulle stemme, kan man på samme måte anta at ekstremateister er Kristifobe, og på tilsvarende måte er "Skapkristne" som ikke har mot til å bekjenne seg sin faktiske Kristne tro.

For orden skyld; Med "ekstremateister" mener jeg de ateister som er aktivt opptatt av å bekjempe Kristendom og religiøs tro.

Tullprat. Det å være homofob, og kristenfob, kan ikke sammenlignes.

Homofile forsøker ikke å konvertere hetrofile til homofili.

Kristne prøver å konvertere alle andre til Kristendommen (dåp og missjonsbefalingen)

Homofili er noe man er født som, og en lyst man defor ikke kalerer å styre. Ateisme er fravær av tro, og kan ikke sammenlignes med en seksuell legning.

Skal man da også anta at fundamentalistisk kristne er skapatesiter om man følger din logikk?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Frisyren tyder på at man er antikristen? Hører du hva du selv sier? Det er jo helt hysterisk. Hun er i værte fall hipster.

Kan du forklare meg den logiske deduksjonen du har brukt for å komme frem til at dette er antikristent? Står det i bibelen at "Satan steg opp fra svovelen med sin nye antikrist frisyre, et syndig sidecut"?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tullprat. Det å være homofob, og kristenfob, kan ikke sammenlignes.

Homofile forsøker ikke å konvertere hetrofile til homofili.

Kristne prøver å konvertere alle andre til Kristendommen (dåp og missjonsbefalingen)

Homofili er noe man er født som, og en lyst man defor ikke kalerer å styre. Ateisme er fravær av tro, og kan ikke sammenlignes med en seksuell legning.

Skal man da også anta at fundamentalistisk kristne er skapatesiter om man følger din logikk?

Nå pekte jeg på det jeg kaller ekstremateister, altså de som er betent opptatt av å ville Kristendom til livs på nettsteder. De kaller seg ateister, men har tydeligvis noe mer på agendaen enn kun "fravær av tro". Litt i samme gate som Hedningesamfunnet (hvis de eksisterer lenger? Hadde ofte stands på Karl johan før).

Og det er jo ikke legning det går på, det er påstander om kamuflering av eget ståsted, ved å framstå som motsatt. Da går det holdning og motsetninger, samme om det dreier seg om legning eller annet. Fobien er det uansett den andre part som er i besittelse av. Altså den det da påstås at har den eventuelle legning, tro eller hva det måtte være.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...