Gå til innhold

Kristifobi jfr(?) Homofobi

Anbefalte innlegg

...Jeg syns også det er synd at endel kristne / andre religiøse skraper f.eks. evolusjonsteoriene, men det legitimerer ikke hetsing av mennesker som ikke har gjort noe galt.

Enkelte av oss vil si at disse "kristne" som fornekter virkeligheten og går mot evolusjonsteorien (Det fines bare en), er et såpass stort problem at de fortjener all motbør de kan få. På alle måter.

De er rett og slett livsfarlige i dagens samfunn, og står for motstanden mot verdifull forskning med sine patetiske aversjoner mot f.eks. embryoforskning. Tenk de medisinske fremskrittene vi kunne hartt oim det ikke hadde vært for disse hatske undermålerne.

De er rett og slett et onde som ikke fortjener noen respekt.

Ja også skal jeg tydeligvis dømmes til ett eller annet i deres syke hoder.

Norske kristne er for det meste "personlig kristne"

Norske kristne er en bitteliten enklave særinger. De er knappe femprosenten av befolkningen og blir færre og færre dag for dag. De fleste, så og si alle faktisk, som kaller seg kristne er slett ikke det. En kan ikke være kristen uten å være psykotisk.

Og hva teller det hva psykotiske mennesker måtte mene. Antagelig like lite som det som kommer fra den som går rundt og tror han er kristen uten å være det.

Altså ingen verdens ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel veldig få kristne mennesker som er psykotiske. Noen av dem finner man på psykiatrisk avdeling for å si det sånn.

Slett ikke, det er alle. Uten unntak.

Den som ikke er psykotisk (tror på en gud, med stor G, som de kan kommunisere med) er ikke kristen.

Og gjett hva, det er selveste definisjonen på en psykose.

Problemet er alle de som går rundt og fornekter sin ateisme og tror de er kristne. Dette er vel ca 15% av befolkningen om en skal stole på tallene fra kirken selv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Satt nettopp å så en videosnutt, hvor 50 av våre mest kjente vitenskapsmenn, og ateister fikk fortelle hvorfor de ikke tror på gud/religioner. De fleste virket på meg å være sunne og friske nok, men de få "turboateister" som uttalte seg, hadde det jeg vil kalle tydelige psykopatiske trekk ...

Hvorfor synes jeg at turboateister og ekstreme religiøse, ser kliss like ut ...

Lenke til kommentar

Satt nettopp å så en videosnutt, hvor 50 av våre mest kjente vitenskapsmenn, og ateister fikk fortelle hvorfor de ikke tror på gud/religioner. De fleste virket på meg å være sunne og friske nok, men de få "turboateister" som uttalte seg, hadde det jeg vil kalle tydelige psykopatiske trekk ...

Hvorfor synes jeg at turboateister og ekstreme religiøse, ser kliss like ut ...

Ja, enig, det er noe med det der... for enkelte typer ateisme så er det en hatkultur... noe som jeg syns kommer godt frem i denne tråden (også).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enkelte typer ateisme? Newsflash, det finnes bare en form for ateisme, og den er innholdsløs.

Det finnes ikke hat i ateisme, det er umulig.

Vil si det er forkjell på nøkterne ateister og de som forakter religiøse, og mener det er noe feil med dem. På samme måte "homofobe" mener det er noe feil med homofile.

Lenke til kommentar

Vil si det er forkjell på nøkterne ateister og de som forakter religiøse, og mener det er noe feil med dem. På samme måte "homofobe" mener det er noe feil med homofile.

Det er en forskjell, på samme måte som at enkelte har favorittfargen blå, og enkelte gul.. Det har dog ikke noe som helst med ateisme å gjøre. Det er antiteister du omtaler, og det er de som har skjønt hvilket onde religion er, og kjemper mot det. Altså de beste menneskene i verden.

Det er noe feil med religiøse. Uten unntak, de forholder seg ikke til virkeligheten og står kun for hat og overgrep. Det er ikke noe hatefult i å vite det, det er fornuft. Sammenligningen din faller på egen urimelighet. Fakta mot overtro.

Hehe, det tviler jeg på. At du tviler på noe som helst, that is. :)

Ah, troll altså..

Greit å vite, du kan jo ikke argumentere for det du har kommet med.

Endret av jegersåmongo
Lenke til kommentar

Det er en forskjell, på samme måte som at enkelte har favorittfargen blå, og enkelte gul.. Det har dog ikke noe som helst med ateisme å gjøre.

Det er noe feil med religiøse. Uten unntak, de forholder seg ikke til virkeligheten og står kun for hat og overgrep. Det er ikke noe hatefult i å vite det, det er fornuft. Sammenligningen din faller på egen urimelighet. Fakta mot overtro.

Så du mener Norske Kristne "er noe feil med, og uten unntak står for hat og overgrep"? Heh. Javel ja.

Da vil jeg hevde det er deg som snakker mot bedre vitende .. eller kanskje bare er en "skapkristen"? ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

...Norske kristne er en bitteliten enklave særinger. De er knappe femprosenten av befolkningen og blir færre og færre dag for dag. ..

Den kristne innvandringen til Norge har ført til at det er flere kristne innvandrere i Norge, enn det er muslimer i Norge, så dette går oppover ikke nedover, antall kristne øker. :)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Den kristne innvandringen til Norge har ført til at det er flere kristne innvandrere i Norge, enn det er muslimer i Norge, så dette går oppover ikke nedover, antall kristne øker. :)

Feil, antall kristne raser for hver dag.

Nå er det bare 20% av befolkningen som kaller seg kristne, og det faktiske antallet er bare en brøkdel av dette. Så du kan bare tro at polakkene skal komme å hjelpe deg, det gjør de ikke så lenge nordmenn villig forkaster den perverterte overtroen.

You loose! We win!

Så du mener Norske Kristne "er noe feil med, og uten unntak står for hat og overgrep"? Heh. Javel ja.

Da vil jeg hevde det er deg som snakker mot bedre vitende .. eller kanskje bare er en "skapkristen"? ;)

Ja du må for all del bare trolle.

Men argumentere mot, det kan du ikke.. pussig.

Lenke til kommentar

Ikke argumenter? Hvor mange vanlige Norske Kristne pleier gå rundt og hate og begår overgrep?? Det der hørtes helt tullete ut for å være ærlig.

Kjenner da en mengde av dem, både i nær slekt, nærmiljø osv. Har til dags dato ikke registrert en av dem som gjør noe galt. Det er du som påstår og får komme med dekning for det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke argumenter? Hvor mange vanlige Norske Kristne pleier gå rundt og hate og begår overgrep?? Det der hørtes helt tullete ut for å være ærlig.

Kjenner da en mengde av dem, både i nær slekt, nærmiljø osv. Har til dags dato ikke registrert en av dem som gjør noe galt. Det er du som påstår og får komme med dekning for det.

Akkurat, ingen argumenter, kun en stråmann.

Applaus eller noe..

Lenke til kommentar

Slett ikke, det er alle. Uten unntak.

Den som ikke er psykotisk (tror på en gud, med stor G, som de kan kommunisere med) er ikke kristen.

Og gjett hva, det er selveste definisjonen på en psykose.

Problemet er alle de som går rundt og fornekter sin ateisme og tror de er kristne. Dette er vel ca 15% av befolkningen om en skal stole på tallene fra kirken selv.

Nei. På medisinsk grunnlag mener jeg du plasserer de kristne feil. For det første så snakker du om en gruppe mennesker, og det i seg selv er et meeeget dårlig grunnlag å medisinere for.

Psykose er når mennesket er såpass utav stand til å ta vare på seg, at man hjelper det med å kontakte de hvitkledde eller politiet.

Så selv om du kan synes at de kristne du har observert kan virker forstyrret og alt det du tilegger en kristen i forhold til "psykose-stempelet", så er de kanskje ikke mer enn i en fornektelse.

Det er ikke alle som er i fornektelse en gang. Noen har bare rett og slett gitt opp å tenke selv, og lar seg lede helt og holdent av "budskapet" og andre kristne ledere.

Fornektelse av virkeligheten er vel en mer passende merkelapp, enn psykose vel. Så du kan få fortsette med psykose-merkelappene dine, men jeg blir ikke enig med deg der. Selv om det kan hende at andre ting du bidrar med kan passe bedre inn med min oppfattelse :)

Endret av G
Lenke til kommentar

Hat er et veldig sterkt uttrykk.

Men, jeg har hørt mang en kristen mislike det som ikke stemmer overens med nettopp deres måte å ha en "kristen tro" på. De dømmer gjerne mange mange andre "kristne" trossamfunn i en og samme vending, samt at de gyver løs på muslimer, new age og alt annet som de synes er en vederstyggelighet.

Det er vel heller ikke så sjelden at det kan føre til en ekstra sterkt fordomsfullhet overfor folk som er annerledes, og spesiellt de som har mørkere hud.

Alle har vel en viss porsjon fremmedfrykt i seg, men så har man grupperinger (som f.eks. kristne) som kan innimellom farge denne fremmedfrykten enda sterkere. Samtidig har man en del kristne som gjerne kan være for og positive til fremmede kulturer når de tenker i misjonssporet. Eller at noen enkelte kristne i blant rett og slett bare har en mer sunn holdning til det å møte det fremmede, enn mange innsnevrede andre kristne.

Lenke til kommentar

Tenk hvor mange som ikke ville dødd om man ikke trodde på ubekreftede påstander i ga,le bøker.... Fred i verden blir det ihvertfall ikke så lenge vi har en hang til å tro på myter i disse gamle bøkene samt mytiske, usynlige og høyst imaginære guder...

Til syvende å sist ender man bare opp med mer intoleranse og hat når man lar religion få råde... Det er det vel ingen tvil om...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...