Gjest medlem-169651 Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Er det noen som bruker denne telefonen som kan komme med tips om apps som jeg kan ha bruk for. Får man bankID til denne f.eks? Vet at det ikke er så utbredt med Blackberry i Norge, men kanskje det er flere her på forumet som vil dele sine erfaringer? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Er det noen som bruker denne telefonen som kan komme med tips om apps som jeg kan ha bruk for. Får man bankID til denne f.eks? Vet at det ikke er så utbredt med Blackberry i Norge, men kanskje det er flere her på forumet som vil dele sine erfaringer? Har du sjekket her? http://global.blackberry.com/sites/emea/no_no.html Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Takk for tipset. Lenke til kommentar
Xlavinho Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Er det noen som bruker denne telefonen som kan komme med tips om apps som jeg kan ha bruk for. Får man bankID til denne f.eks? Vet at det ikke er så utbredt med Blackberry i Norge, men kanskje det er flere her på forumet som vil dele sine erfaringer? Moro at du lurer! Jeg logget meg inn her nå ene og alene for å fortelle at jeg i dag så BlackBerry Z10 utstilt hos Expert Klingenberg i Oslo sentrum. Det er første gangen noen andre enn Trigcom (snart konkurs) har hatt denne telefonen utstilt i Oslo. Jeg går ut ifra at den finnes kun i denne butikken på grunn av etterspørselen etter BlackBerry i business-miljøet i Vika. Når det gjelder ditt spørsmål så kan du ha Bank-ID på BlackBerry 10. Det fungerer helt fint med Talkmore på min telefon. Enda en ting som er greit å få med seg er at alle de nye telefonene med operativsystemet BB10 ikke lenger behøver et BlackBerry-spesifikt abonnement som bare NetCom tilbyr til privatkunder i Norge. Du kan bruke telefonen med et hvilket som helst abonnement, merk at det er lurt å ta kontakt med mobiloperatøren først for å undersøke om de har innstillinger til telefonen, hvis ikke må du knote med dette selv. BlackBerry har tidligere vært kjent for å ha et veldig lukket system, men nå støtter systemet heldigvis portering av Android-applikasjoner. Selv har jeg alt fra Wimp til Netflix installert på min. Det er ikke alle apper som fungerer like bra, jeg har for eksempel ikke fått til appen til Ruter på min telefon. Derimot ser det ut til at det på nyåret kommer en ny oppdatering til telefonen som kommer til å støtte direkteinstallering av Android-apper (såkalte apk-filer) rett gjennom nettleseren! Se her. Frem til nå har man vært avhengig av enten å nerde litt selv for å konvertere apper, for deretter å portere dem, eller få noen andre til å gjøre det for deg. Samtidig må det nevnes at nettleseren i BB10 er såpass bra at jeg ikke har knotet med f.eks. bankapplikasjoner. Jeg logger meg rett inn på DNB gjennom nettleseren og gjør unna alle ærender på mobilsidene deres. Moro at du tenker på en Z10, du kommer ikke til å angre! Spør dersom du lurer på noe mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå