Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg manipulerte sa de.

Velosiraptor7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vikarlegen sa at jeg virket psykotisk ved å skrive ut et papir til psykiateren. Legen ringte til ambulant team og la meg inn. Legen spurte meg hva psykose var, og da svarte jeg at det er når man ser og hører ting som ikke er der. Da svarte legen at det er feil at det bare er det, og at det er andre former for psykose også. Jeg ville være i den tilstanden for den var så behagelig å være i. Men jeg blir tvangsmedisinert så jeg kan desverre ikke komme der igjen.

Lenke til kommentar

Syns du bør jekke deg ned noen hakk. Du har nok ikke så stor peiling som du selv tror du har. Det du her skriver er ikke helt riktig, serru. Det er f.eks. ikke slik at alle som har blitt diagnostisert med psykose behøver å være psykotiske 24/7. Det finnes også grensetilfeller.

Drive å avdiagnostisere tilfeldige ofre online er jaggu internetts lavmål.

Nå vet jeg ikke hvilken erfaring du har fra medisin/psykologi. Men jeg tror Dag vet hva han snakker om da han selv er medisinsk personell(lege). Det sier jo noe om hvor hvor mye han vet om dette, gjør det ikke?

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvilken erfaring du har fra medisin/psykologi. Men jeg tror Dag vet hva han snakker om da han selv er medisinsk personell(lege). Det sier jo noe om hvor hvor mye han vet om dette, gjør det ikke?

Nei, det gjør ikke det. Det er hinsides alt fornuft det han driver med, så jeg bryr meg ikke om hva slags papirer han måtte ha. Det imponerer ikke meg - jeg har vært borte i mange ganske skremmende tilfeller av den sorten, så.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Huff. Jeg er visst feildiagnotisert igjen. Akkurat som de feildiagnotisere meg med epilepsi.

Lenke til kommentar

Vikarlegen sa at jeg virket psykotisk ved å skrive ut et papir til psykiateren. Legen ringte til ambulant team og la meg inn. Legen spurte meg hva psykose var, og da svarte jeg at det er når man ser og hører ting som ikke er der. Da svarte legen at det er feil at det bare er det, og at det er andre former for psykose også. Jeg ville være i den tilstanden for den var så behagelig å være i. Men jeg blir tvangsmedisinert så jeg kan desverre ikke komme der igjen.

Dette får jeg ikke helt til å stemme. Du skal jo undersøkes av to leger ved tvangsinnleggelse.

Hvorfor ville de legge deg inn?

Hvilken psykiatrisk sykdom (diganose please) skulle du tvangsmedisneres for? Og hvilke medisner fikk du?

Hvor mange ganger har du i alt vært (tvangs)innlagt? Har du blitt underlagt andre tvangsmidler enn medisiner? I fall hvilke?

Er du på 'tvunget ettervern'?

Lenke til kommentar

Dette får jeg ikke helt til å stemme. Du skal jo undersøkes av to leger ved tvangsinnleggelse.

Hvorfor ville de legge deg inn?

Hvilken psykiatrisk sykdom (diganose please) skulle du tvangsmedisneres for? Og hvilke medisner fikk du?

Hvor mange ganger har du i alt vært (tvangs)innlagt? Har du blitt underlagt andre tvangsmidler enn medisiner? I fall hvilke?

Er du på 'tvunget ettervern'?

Det var 4 personal tilsammen som satt og noterte og skrev ned hva jeg og psykiateren snakket om. Jeg har vært innlagt som tolv åring da jeg hørte vaskemaskinen snakke radiostemmer, og fikk antipsykotikum medisin, men jeg vet ikke hva medisin det var. Nå går jeg på avilify og fluoxetin. Jeg har da vært innlagt to ganger i mitt liv. De ville legge meg inn fordi jeg ikke tok medisiner og de sa jeg var blitt svært dårlig. De medisineres meg for at jeg ikke skal være psykotisk. Endret av Velosiraptor7
Lenke til kommentar

Nei, det gjør ikke det. Det er hinsides alt fornuft det han driver med, så jeg bryr meg ikke om hva slags papirer han måtte ha. Det imponerer ikke meg - jeg har vært borte i mange ganske skremmende tilfeller av den sorten, så.

Fornuften kommer jo fra et sted. Han har investert tid i kunnskap innenfor medisin. Det er nettopp der fornuften kommer fra. Nå vet jeg ikke hvor du har sløst tiden din enten det er et gatekjøkken eller kassen på rimi. Uansett bør du holde fornuften der den tilhører, for den passer ikke her. Dag kommer ikke med en påstand rett fra lufta. Det er jo vurderinger basert på hva han vet, og nei de trenger ikke være riktige. Men ihvertall gjør han vurderinger basert på kunnskap.

Hadde du fortalt meg relevant bakgrunn hadde jeg gjerne hørt på deg også. Men det er naturlig for oss andre å stole på noen som kan stoffet og ikke snakker bare om hva de selv har opplevd, for da kan man få mange feilantakelser.

Endret av ZPAS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og da stopper vi diagnosediskusjonen her.
Husk rapporteringsknappen.

Anbefaler nå at man enten hjelper trådstarter eller stikker innom en annen tråd , om en person er syk / psyk eller ikke har forsåvidt ingen av oss muligheten til å fastslå 100% på nett uavhengig av utdannelse.

Og ja, vi har svært kompetente folk her , men bruk litt sunn fornuft, om dere tror en sak ikke stemmer så kan vi prøve å sjekke opp videre.

Malvado.

Lenke til kommentar

MM: Jeg liker holdingen din. Alle skal være skeptisk til det de leser på slike forum som dette.

V7: Jeg skjønner du får antipsykotikum og antidepressiva.

Men jeg får det ikke til å stemme at du ble tvangsinnlagt og tvangsbehandlet. Kan det være du som blander begrepene?

For å bli tvangsinnlagt må du undersøkes av to leger - uavhengig av hverandre; en utenfor og en inne på sykehuset.

For å bli tvangsbehandlet må du ha en alvorlig psyikatrisk sykdom og nekte behandling for denne. Psykotisk er ikke tilstrekkelig, en det kan være du er under tvunget ettervern (§13), da er reglene lempeligere for å bli lagt inn igjen og for å bli tvangsbehandlet.

Lenke til kommentar

MM: Jeg liker holdingen din. Alle skal være skeptisk til det de leser på slike forum som dette.

V7: Jeg skjønner du får antipsykotikum og antidepressiva.

Men jeg får det ikke til å stemme at du ble tvangsinnlagt og tvangsbehandlet. Kan det være du som blander begrepene?

For å bli tvangsinnlagt må du undersøkes av to leger - uavhengig av hverandre; en utenfor og en inne på sykehuset.

For å bli tvangsbehandlet må du ha en alvorlig psyikatrisk sykdom og nekte behandling for denne. Psykotisk er ikke tilstrekkelig, en det kan være du er under tvunget ettervern (§13), da er reglene lempeligere for å bli lagt inn igjen og for å bli tvangsbehandlet.

Jeg ble undersøkt av først en lege på legekontoret og så ble jeg undersøkt av en damelege som sjekket forskjellige ting med øynene og sånt på sykehuset. Psykiateren sa jeg ble lagt inn fordi jeg nektet behandling og at jeg var svært psykotisk. Endret av Velosiraptor7
Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting. Hvorfor er jeg så trøtt og sover mye når jeg er psykotisk?

Kan det være medisinene?

Er du utredet for autismespekterforstyrrelser/asperger syndrom?

dag1234: Psykiatere skriver ut antipsykotisk medisin for slike symptomer og atferd som trådstarter har uavhengig av om personen virkelig er psykotisk. Psykiateren kan ha fortalt trådstarter at han er psykotisk for å få ham til å ta medisinene sine. Man kan også vite at man har en realitetsbrist (fordi man har blitt fortalt det), men ikke skjønne hvor dyptgående den er (ja, jeg er paranoid, men de er jo faktisk etter meg!). Om trådstarter har asperger syndrom kan kommunikasjonsproblemer og annerledes tenkemåte medføre misforståelser i diagnostiseringen. Uansett diagnose synes jeg ikke trådstarter er uplausibel. Kilde: Egen erfaring.

Hvis man mener noen fremstår som om de har lest litt vel mye om psykiske sykdommer er det kanskje fordi man kjenner igjen ting som man har lest selv. Og da er man vel like god, skulle jeg tro.

Når jeg velger varer i butikken sjekker jeg alltid at posen ikke har hull i seg sån at skurker kan ha tatt en sprøyte og forgiftet maten. En gang kjøpte jeg en frokostblanding som var halvveis åpnet og det var et hull i posen. Den kastet jeg med en gang. Er dette normalt å tenke sån?

Det er ikke unormalt å kaste produkter der emballasjen ikke er tett. Først og fremst ferskvarer som er vakumpakket som , ettersom holdbarheten kan bli dårligere. Det er jo en grunn til at de lager emballasjen tett i utgangspunktet. Men hvis skurker forgifter maten så limer de nok igjen posen etter seg, så den risikoen må du likevel leve med. Anonymous poster hash: 2f8fc...e7d
Lenke til kommentar

Kan det være medisinene?Er du utredet for autismespekterforstyrrelser/asperger syndrom?dag1234: Psykiatere skriver ut antipsykotisk medisin for slike symptomer og atferd som trådstarter har uavhengig av om personen virkelig er psykotisk. Psykiateren kan ha fortalt trådstarter at han er psykotisk for å få ham til å ta medisinene sine. Man kan også vite at man har en realitetsbrist (fordi man har blitt fortalt det), men ikke skjønne hvor dyptgående den er (ja, jeg er paranoid, men de er jo faktisk etter meg!). Om trådstarter har asperger syndrom kan kommunikasjonsproblemer og annerledes tenkemåte medføre misforståelser i diagnostiseringen. Uansett diagnose synes jeg ikke trådstarter er uplausibel. Kilde: Egen erfaring.Hvis man mener noen fremstår som om de har lest litt vel mye om psykiske sykdommer er det kanskje fordi man kjenner igjen ting som man har lest selv. Og da er man vel like god, skulle jeg tro.Det er ikke unormalt å kaste produkter der emballasjen ikke er tett. Først og fremst ferskvarer som er vakumpakket som , ettersom holdbarheten kan bli dårligere. Det er jo en grunn til at de lager emballasjen tett i utgangspunktet. Men hvis skurker forgifter maten så limer de nok igjen posen etter seg, så den risikoen må du likevel leve med. Anonymous poster hash: 2f8fc...e7d

Jeg har asperger syndrom.

Lenke til kommentar

Kan det være medisinene?Er du utredet for autismespekterforstyrrelser/asperger syndrom?dag1234: Psykiatere skriver ut antipsykotisk medisin for slike symptomer og atferd som trådstarter har uavhengig av om personen virkelig er psykotisk. Psykiateren kan ha fortalt trådstarter at han er psykotisk for å få ham til å ta medisinene sine. Man kan også vite at man har en realitetsbrist (fordi man har blitt fortalt det), men ikke skjønne hvor dyptgående den er (ja, jeg er paranoid, men de er jo faktisk etter meg!). Om trådstarter har asperger syndrom kan kommunikasjonsproblemer og annerledes tenkemåte medføre misforståelser i diagnostiseringen. Uansett diagnose synes jeg ikke trådstarter er uplausibel. Kilde: Egen erfaring.Hvis man mener noen fremstår som om de har lest litt vel mye om psykiske sykdommer er det kanskje fordi man kjenner igjen ting som man har lest selv. Og da er man vel like god, skulle jeg tro.Det er ikke unormalt å kaste produkter der emballasjen ikke er tett. Først og fremst ferskvarer som er vakumpakket som , ettersom holdbarheten kan bli dårligere. Det er jo en grunn til at de lager emballasjen tett i utgangspunktet. Men hvis skurker forgifter maten så limer de nok igjen posen etter seg, så den risikoen må du likevel leve med. Anonymous poster hash: 2f8fc...e7d

Denne person som du har svart har asperger med tilleggsvansker i form av angst depresjon og tvang hun har en alvorlig adferdsproblematikk som følger hennes asperger sykdom .derfor tar hun abilify for å regulere adferden, hun er avhengig av denne medisin for å fungere normalt.hun har vært innlagt på psykriatisk for alvorlig psykose, og ut fra denne epikrise må hun gå på abilify resten av livet. disse nettsider med uttalelser om hennes sykdomsbilde har ført til opphør av bruk av abilify med påfølgende innleggelse med alvorlig psykose. Uttalelser om hennes problematikk skal dere være veldig forsiktige med å uttale dere om.dette kan få store konsekvenser både for dere og gjeldende person. Som hjelpeverge ser jeg meg nødt til å gi tilbakemelding på deres svar, og jeg finner det svært alvorlig at dere kan gi uttalelser på en persons sykdomsyptomer uten å kjenne eller å ha møtt vedkommende. Gjør dette aldri igjen

Lenke til kommentar

NB. Brukernavnet AnonymDiskusjon brukes av alle som lager anonyme innlegg. Jeg står bare bak innlegget 1. november 2013 - 22:31. Også dette, selvsagt.

Vi lever i et fritt land. Jeg ser ikke at jeg har gjort noe galt ved å spørre om trådstarter har asperger syndrom og gi generell informasjon om at psykiatere ofte skriver ut antipsykotisk medisin for slik atferd som trådstarter har. Jeg traff jo faktisk blink, også.

Du stigmatiserer personer med asperger syndrom ved å påstå at atferdsproblemene "skyldes" asperger syndrom. Langt de fleste med asperger syndrom har ikke spesielle atferdsproblemer.

Anonymous poster hash: 2f8fc...e7d

Lenke til kommentar

Det er trist å høre at V7 har blitt syk og innlagt. Jeg oppdaget for seint at dette er en person som jeg har diskutert med flere ganger tidligere, og som jeg visste hadde Aspergers og ulike tilleggsvasker. Hadde jeg kjent henne igjen tidligere ville jeg svart anerledes eller gjerne ikke svart i det hele tatt.

På et åpent forum vil de som poster kunne få alle slags svar, noen gode og faglig fundert og andre som ikke er det. Sånn fungerer internett. Det er ofte ikke lurt å følge de rådene man får uten å reflektere rundt dem. Mitt inntrykk er at de fleste heller ikke gjør det.

Ved alvorlige sykdom må en drøfte alle endringer i behandling med den som har behandlingsansvaret. Ingen seriøse helsearbeidere ville gi helseråd til anonyme pasienter som en ikke har undersøkt selv. Jeg ser heller ikke at det har skjedd i denne tråden. Det har vært en generell diskusjon av hva psykose er og hvordan slike symptom skal forstås med utgansgpunkt i hva V7 selv har skrevet.

Jeg forstår godt at hjelpevergen er frustrert og oppgitt over noen av de meningene som har kommet frem i tråden. At V7 ukritisk følger de råd hun tror hun får på internett kan likevel ikke deltakerne i tråden lastes for. På et diskusjonsforum vi det komme mange slags ytringer, og de som ikke skjønner og kan ta konsekvensene av det, bør kanskje i større grad skjermes fra å delta i sllike fora.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...