Gå til innhold

4tegns filer spør etter internett-tilgang

DevN

Anbefalte innlegg

For det første: Lurte på hvor jeg skulle poste den, endte her da, så dere får si hvor jeg skal poste hvis dette er uakseptabelt. :shrug:

Etter hver eneste oppstart på pc'en, spør Norton om forskjellige filer skal få internett-tilgang. Ble irriterende i lengden, er da imidlertid kun én fil pr gang. Har kun sett ".exe" filer med 4 tegn, f.eks. den siste jeg fikk het "Wry1.exe", de ender visst ofte med tallet en.

Jeg har tillatet tilgang 1-2 ganger, men det kommer på nytt under oppstart uansett... Så nå i det siste har jeg hindret filene.

Hvordan blir jeg kvitt disse?

(System-Restore har ikke noe passende tidspunkt.)

Siste gang sto det i Norton:

<< Klokken 08.04 den 03.10.2003: følgende kommunikasjon ble oppdaget:

Program:

C:DOCUME~1ADMINI~1LOCALS~1TempWry1.exe

Protokoll: TCP (Utgående)

Ekstern adresse: ayb.lop.com (66.220.17.151) : http (80)

Lokal adresse: Tjenesteport 1044

Denne filen er ikke virusinfisert. Det finnes ingen automatiske konfigureringsdata for programmet. Dette programmet har ingen digital signatur eller den digitale signaturen er ugyldig.

Hindrer jeg en gang, kommer den tilbake noen sekunder etterpå, derfor hindrer jeg automatisk alltid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat samme tingen å er ikke helt sikker på hva det er men har en ganske stor anelse om at det er MSN messenger Plus!, tror det kom etter at jeg hadde installert det og valgt "last ned oppdatering" når den poppa opp... dumme meg...

Så har du plus! installert så tror jeg det er den, dersom du ikke har det så får jeg også starte å lete etter en annen syndebukk. :roll:

Lenke til kommentar

Har Plus!, men er nok ikke det her i hvertfall... Eller... tviler sterkt da på at det har noe med saken å gjøre.

Gikk inn hit:

C:Documents and SettingsAdministratorLocal SettingsTemp

Se screenshot

Kanskje jeg blir kvitt dette ved å slette disse 4tegns-filene?

Noe som kan bli "fucka" hvis jeg sletter disse?

Lenke til kommentar
Har formatert og er kvitt det nå!

Hvis du formaterte systemet ditt kun fordi at du hadde C2.lop, så hørtes det litt overkill ut. Du hadde jo kjørt igjennom systemet ditt med Spybot, som sikkert hadde fjernet problemet raskt og smertefritt.

Anbefaler deg å ta en regelmessig gjennomkjøring av systemet ditt med Spybot. Skaff deg gjerne også en popup.killer (f.eks. googlebar v2.0). Dette fordi du eller andre slipper å feiltrykke på eventuelle popup'er som tilbyr deg å installere spyware, ala Gator.

Lenke til kommentar

når du installerer MSN PLUS! er det lurt å velge CUSTOM install..

ellers velger den automatisk "install sponsors".

De sponsorene er noe dritt og har fått en kompis av meg til å reinstallere windows flere ganger.

Kan jo være der de kommer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...