Tronder84 Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Hei! Var på en bruktbutikk. Kjøpte meg en gammel platespiller, nemlig en Phillips F7111 SYNCHRO BELT-DRIVE. De hadde kun platespilleren og ikke forsterker/høytalere. Jeg kan egentlig fint lite om sånne, men synes den ser fin ut, og synes det er stilig med en gammel platespiller. Har prøvd strømkontakten, og det ser ut som om det motoriske i denne spilleren virker. Det er kun to ledninger som stikker ut bak, og INGEN andre innganger. Den ene er strømledningen. Den andre er en 3-delt ledning. 2 av disse delene er til høytalerne (Left og right). Den tredje ser litt herja ut. Skal den inn på en forsterker? Eller er det slik at denne ikke trenger forsterker (alle gjør vel det så lenge det ikke er innebygd...?) Som dere skjønner er jeg litt blank. Legger ved et bilde av ledningen som jeg ikke skjønner så mye av. Hva er den "løse" ledningen? Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Kablene L og R er signalkabler som må kobles til en forsterker med platespillerinngang eller en linjeinngang med en RIAA-forsterker i tillegg. Den løse kabelen er jording. Lenke til kommentar
Tronder84 Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2013 Kablene L og R er signalkabler som må kobles til en forsterker med platespillerinngang eller en linjeinngang med en RIAA-forsterker i tillegg. Den løse kabelen er jording. Takk for svar. Jordingskabelen... må den kobles til jording i forsterker? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Ja, til jordingsskrue hvis det finnes eller bare innunder en skrue i chassis. Kan også funke uten jordingskabel, men det kan gi brum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå