Gå til innhold

Problemer med kopiering+streaming i kablet nettverk!

Anbefalte innlegg

Hei Hei. :ohmy:

Jeg har et stort problem som jeg ennå ikke for til :S

Håper noen her har noen gode råd :)

Jeg har kablet nettverk hjemme . Pc på soverom , pc på kontor , pc i stue , pc i kjellerstue.

Alt jeg ser på a film og serier blir streamet fra kontor pc'en og det går fint :)

Men så tenkte jeg siden jeg putta i ny 3TB disk i stuepc'en så kunne jeg streame alt derfra istedet .

Men det går dritt for å si den mildt . Farten på kopiering er 16 KB\sec når den om lenge har kalkulert seg ferdig og det tar ca 18 timer å kopiere 821mb .

Mens motsatt vei som sagt fra Kontorpc til stuepc så blir fila kopiert med 90mb\sec som går unna på sirka 10sec liksom.

Åsen er dette mulig .....

Jeg har hørt med flere kompiser som har en del greie på dette som ikke skjønner en dritt :(

Hva kan dette vere tro ? Noen som har noe forslag ?

På forhånd takk :) og beklager vis det er noen skrivefeil :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svaret :)

Skjønner .

Den hd jeg kopierte fra når det gikk seint er scandisk ssd disk på 120 g 500les\500skriv.

Og så er det Win7 på den og begge harddiskene er i ntfs.

Nettverksoppsett er litt invikla engentlig . Alså jeg har fibernett fra skagerakfibernett , og den routeren som følger med har jeg deaktivert så den fungerer bare som et modem og den er i stua.

Så går internettet til en pc med 2 nettverkskort som det kunn er monowall på og deretter rett i en gigabit switch fra den går det da ut til alle pc'ene rundt om .

Men kan også si da at det er litt lange ledinger 2 av de er på ca 15-18 meter som går inni i veggene og opp på loftet .

Så ståa er egentli sånn at når det jeg skal spille av\kopiere fra noen andre pcer en den som er på kotoret går det trekt . men alle pc'ene kan lese fra kontorpcen.

Switchen står på kontoret sammen med pcen med monowall og pcen som mediene ligger på som alt funker bra fra.

Og ledningene har jeg byttet flere ganger det er cat5 og de skal jo kunne være helt opp til 100 meter mener jeg å ha lest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...