Gå til innhold

Er Islam en religion fra helvete


Anbefalte innlegg

 

1: Æresdrap er speselt for islam

2: æresdrap er en del av isams lov, og støttes forøvrig både koranen og hadith.

3: Men disse æresdrapene nevnes ikke i offisiell media, for nå for tiden er det islam som skal promoteres og beskyttes for enhver pris.

4:Jeg lurer på hva folk lærer om kristendom i dag, for æresdrap har aldri vært en del av kristendommens lære, og følgelig har kristne aldri drevet med dette heller.

 

1: Feil.

2: Som for alle religioner i midtøsten så har de forsøkt å stjele dette til seg.

3: Vrøvl. Dette er i media stadig vekk.

4: Siden du ikke vet noen verdens ting om disse ørkenreligionene, heller ikke den patetiske kristendommen, så bommer du også her. Les GT.

 

Osv.. står det virkelig så dårlig til der ute?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Altså dere tar synspunktet fra en religion og hva den religionen synest om andre, svaret er at alle de religionene kommer til å si at den andre er dårligere. Den kan jo ikke si "Joda du kan være kristen, det er heller ikke så farlig om du tilber en annen gud altså". Alle religionene vil ha verdensdominans.

 

 

Kristendommen og kristne søker ikke makt, og søker heller ingen verdensdominans.

Jesus sa at "mitt rike er ikke av denne verden" og det samme gjelder for kristne, for vårt rike er ikke aav denne verden, selv om vi må oppholde oss her inntil videre vi også.

 

 

 

"Allah the greatest deceiver of all" Er slik som jeg forstår det, at på den tiden var det jo andre religioner som dominerte. Særlig kristendommen, da var det jo ikke lov til å tilbe flere guder samtidig. Så da kalte de kristne Allah for en "deciver". derfor sa muslimene at Allah var isåfall "Allah the greatest deceiver of all". De brukte det bare som en hyllest til guden deres. De mente selvfølgelig ikke at Allah lyver til de, hvorfor vil noen tro på en lyvende gud? Men Allah er en løgner for de kristne, det er det som menes.

 

Du har et poeng her, men det er galt å gå frem med løgn og fanteri uansett, selv om det er for å lure dine fiender.

Muslimene bruker forøvrig dette også i dag til å lure folk til å akseptere islam.

 

Men egentlig så blir muslimene selv også lurt, for de har ikke noe begrep om hva islam er, hvem som er deres "gud" Eller hvilken skjebne som venter islam, og dem selv også hvis de ikke forlater islam.

 

 

 

Igjen, det at kristne kaller Allah for en djevel er nevnt som over her, kristendommen vil ha verdensdominans. Og når du mener med at "utfører gjerninger over hele verden" så antar jeg at du sikter til terrorisme? Dårlig eksempel. De terroristene er ikke muslimer, de er ekstremister. For å sette det i et norskt synspunkt. ABB var kristen, vil du kalle det han gjorde, å "forsvare norge fra muslimer" for en god kristen handling? eller synest det han gjorde var feil? Hva med de kristne som bomber abortklinikker?

 

 

 

 

allah er ikke noen djevel, allah er en død og stum avgud, og ble valgt som arabernes gud ut fra de over 350 avgudene som araberne hadde før muhammed.

Poenget her er hvem og hva som gjemmer seg bak allah og trekker i trådene, for det er satan selv.

 

muhammed valgte allah til å være den største og eneste guden fordi det var hans stammes favorittgud, og herav kampropet allahu akhbar som henger igjen fra den tiden, og som betyr allah er størst.

 

Når jeg nevner muslimenes ugjerninger over hele verden, så mener jeg muslimenes massakre på kristne og andre minoriteter over hele midtøsten, i Afrika og iAsia. Jeg menerogså andre ugjerninger som æresdrap osv. som muslimene utførere mot andre muslimer.

 

Jeg mener også de du kaller terrorister, fordi de er muslimer. Det fins ingen moderate muslimer og islamister/ekstremister, det fins bare muslimer.

 

ABB kan vi ta i en annen tråd, det samme gjelder videre diskusjon om kristne. Denne tråden er om islam.

 

Men jeg vil likevel gjenta her at kristendommen søker ikke verdensherredømme.

 

Lenke til kommentar

Det er svært naivt å dra alle muslimer under en kam, da det er en såpass stor religion med stor spredning. For dere som ikke vet det, så er Indonesia verdens mest befolkede muslimske land. Hvordan religionen praktiseres varierer helt etter hvor du er, og kan derfor sies å være like så mye betinget av kultur som av religion.

Får også inntrykk av de fleste tror alle arabiske land er som Saudi Arabia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beklager sitatmangelen..

 

"Allah the greatest deceiver of all

Jeg lurer på hvorfor noen vil tilbe en løgner?"

 

Kanskje fordi de tror at allah bare lyver og forfører vantro, og ikke muslimer, og ikke minst fordi muslimene følger budet, og lyver og forfører vantro selv.

 

Men muslimene blir selv grundig lurt, for hele islam er en løgn. Og det er som sagt satan selv som er deres egentlige "gud" og som skjuler seg bak avguden allah.

 

allah betyr gud på arabisk, med det er også navnet på avguden allah.

Lenke til kommentar

Kanskje fordi de tror at allah bare lyver og forfører vantro, og ikke muslimer, og ikke minst fordi muslimene følger budet, og lyver og forfører vantro selv.

 

Nå skal ikke jeg spekulere i hva som skjer i troende hoder, det er nok litt av hvert. Uansett, påstanden ovenfor kommer ikke fra muslimene selv ihvertfall.

 

Muslimer har ingen adgang til å lyve for andre, med ett unntak. Den misforståelsen er bare noe som kommer fra islamofobe ignoranter som ikke kan noe om Islam.

 

Klart muslimene blir lurt, all religion er noe tåpelig vas. Alle som tror lurer seg selv.

Lenke til kommentar

 

1: Feil.

2: Som for alle religioner i midtøsten så har de forsøkt å stjele dette til seg.

3: Vrøvl. Dette er i media stadig vekk.

4: Siden du ikke vet noen verdens ting om disse ørkenreligionene, heller ikke den patetiske kristendommen, så bommer du også her. Les GT.

 

Osv.. står det virkelig så dårlig til der ute?!

 

Når du sier at noe er feil, så bør du også argumentere for det og/eller dokumentere det. Hvis du ikke gjør det så er påstanden din ugyldig.

 

Jeg har sett det nevnt i avisene hvis muslimer i Norge begår æresdrap, men de tusener av æresdrap som skjer hvert år i såkalte muslimske land, de nevnes ikke, selv om muligens nok har vært noen få unntak.

 

Jeg vet ganske mye både om jødedom, islam og kristendom.

 

Men poenget er at når vi snakker om kristne, så er det NT som gjelder og ikke GT.

Kristne følger Jesu lære og budskap i NT og ikke GT.

Det du leser i GT er bla historien om Israels folk, samt en del som var spesielt for den situasjonen de var i der og da.

 

Kristne følger Jesus Kristuis og Hans lære i NT, og derav navnet kristendom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du sier at noe er feil, så bør du også argumentere for det og/eller dokumentere det. Hvis du ikke gjør det så er påstanden din ugyldig.

Beklager, men du kommer ingen vei med å forsøke å snu bevisbyrden. Den ligger hos den som kom med løgnene. Det finnes intet å argumentere ovenfor.

 

Jeg har sett det nevnt i avisene hvis muslimer i Norge begår æresdrap, men de tusener av æresdrap som skjer hvert år i såkalte muslimske land, de nevnes ikke, selv om muligens nok har vært noen få unntak.

Det er riktig at ALT ikke dekkes, men det er av enkle grunner. En egen æresavis hadde ikke solgt.

Vi vet at stammetradisjoner, ikke islam som du påstår, er noen uhyggelige greier med disse æresdrapene. Det uavhengig av hvilken syk overtro utøveren tilfeldigvis har.

 

Jeg vet ganske mye både om jødedom, islam og kristendom.

Nei, se under.

 

Men poenget er at når vi snakker om kristne, så er det NT som gjelder og ikke GT.

 

Det er bare tøv. GT er fundamentet for kristendommen, eventyrene etter er bare vedheng om denne eventyrfiguren "jesus kristus" og hans påståtte gjerninger. Og hvorfor skulle denne eventyrfiguren ta straffen for det GT foreskriver som synd om tøvet ikke gjelder?

 

Så du vet slett ikke noe som helst om kristendom om du tror de kristne gir blaffen i f.eks. de ti bud. Se bare på hva som styrer den norske eks-statskirken i deres homofobi.

 

Du finner ikke mange kristne som er enige med deg med mindre de tilhører noen rare små sekter. Og de har ingen innflytelse på hva kristendommen er.

Endret av jegersåmongo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er svært naivt å dra alle muslimer under en kam, da det er en såpass stor religion med stor spredning. For dere som ikke vet det, så er Indonesia verdens mest befolkede muslimske land. Hvordan religionen praktiseres varierer helt etter hvor du er, og kan derfor sies å være like så mye betinget av kultur som av religion.

 

Får også inntrykk av de fleste tror alle arabiske land er som Saudi Arabia.

 

Det gjør jeg heller ikke, jeg snakker om islam.

Alle muslimer følger islams lære, selv om de tolker kranen forskjellig, og noen velger å tolke koranen på en slk måte at de fremstår som ganske fredelige mennesker.

 

Men uansett så skal det ikke mye til før "villdyret våkner" Med det mener jeg at de er alle sårbare uansett, så lenge de er muslimer.

De er sårbare for det opprinnelige mer ekstreme islam som er på fremmars i dag, for disse muslimene følger islams lære til punkt og prikke.

Og en muslim som tar islam på alvor, kan heller ikke kritisere eller fordømme andre muslimers gjerninger, derfor blir de medskyldige uansett, fordi de ikke kan ta avstand fra dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Muslimer har ingen adgang til å lyve for andre, med ett unntak. Den misforståelsen er bare noe som kommer fra islamofobe ignoranter som ikke kan noe om Islam.

 

 

Jeg tror du har hørt for mye på muslimer, for de vil selvfølgelig nekte for dette.

Men koranen oppfordrer til dette, og det er et begrep kalt tagiyah i islam, som sier at muslimene kan lyve for vantro hvis det er for å forsvare islam eller seg selv.

 

http://answering-islam.org/Index/T/taqiyya.html

 

Dette har muslimene med hell brukt før, og det bruker de nå også. Og alle naive nordmenn og europeere tror på muslimene, for de er jo såå "hyggelige"

 

http://www.freeman.org/m_online/dec97/phares.htm

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beklager, men du kommer ingen vei med å forsøke å snu bevisbyrden. Den ligger hos den som kom med løgnene. Det finnes intet å argumentere ovenfor.

 

Her er en ny horribel påstand fra deg.

For det er jo bare du som påstår at jeg lyver, og følgelig så bør du også bevise at jeg lyver, ellers er din påstander fremdeles ikke gyldig.

 

 

Det er riktig at ALT ikke dekkes, men det er av enkle grunner. En egen æresavis hadde ikke solgt.

Vi vet at stammetradisjoner, ikke islam som du påstår, er noen uhyggelige greier med disse æresdrapene. Det uavhengig av hvilken syk overtro utøveren tilfeldigvis har.

 

Da "vet" vi, hvem det nå er, feil. Men jeg er klar over at bla norske såkalte islamforskere sier dette. Men det er feil uansett.
Æresdrap i hovedsak er en muslimsk sak og støttes i islams skrifter , og påstander fra deg er fremdeles ikke gyldig, inntil du evt legger frem dokumentasjon på det du påstår

 

 

 

 

Det er bare tøv. GT er fundamentet for kristendommen, eventyrene etter er bare vedheng om denne eventyrfiguren "jesus kristus" og hans påståtte gjerninger. Og hvorfor skulle denne eventyrfiguren ta straffen for det GT foreskriver som synd om tøvet ikke gjelder?

 

Så du vet slett ikke noe som helst om kristendom om du tror de kristne gir blaffen i f.eks. de ti bud. Se bare på hva som styrer den norske eks-statskirken i deres homofobi.

 

Du finner ikke mange kristne som er enige med deg med mindre de tilhører noen rare små sekter. Og de har ingen innflytelse på hva kristendommen er.

 

Du har ikke noen mulighet til å avgjøre hva jeg vet ogi kke vet.

 

Gt er viktig, bla fordi de fleste profetier står i GT, men det er ikke fundamentet for kristendom. Jesus Kristus er dette fundamentet, og kristne skal som sagt følge Jesus og Hans lære.

Kristne gir ikke blaffen i de ti bud, men de ti bud er summert sammen og inkludert i de to budene som Jesus ga oss, eller i et ord og det er kjærlighet.

 

Jesus sier jo selv at i disse to budene, så er hele loven inkludert.

 

Jeg finner nok ikke mange som kaller seg kristne, og som er enig med meg, men det bekymrer meg ikke uansett.

For dette handler ikke om makt eller innflytelse, det handler om å følge Jesus Kristus og Hans lære, og det er det kristne skal gjøre, eller i det minste prøve å gjøre så godt de kan.

 

Lenke til kommentar

Nå finnes det ikke noe helvette da, men islam er ikke en religion for opplyste folk nei... Det er en religion som er laget for å undertrykke, der de som tror undertrykker seg selv... Full av vissvass og urettferdighet, ønsker om blod og drap og helt sinnsvake straffer for de latterligste ting...

 

Islam, er jeg redd, kommer til å ri oss som en mare i noen ti år akkurat som kristendommen har gjort det, med fanatikere og faanskap tuftet på denne dritte jødene fant opp nede i sandkassa si... Til vi en dag går lei av tullingene og nok en idiotisk religions krig finner sted :(

 

Eller at religiøse verden over hiver påstandene sine på søppelhaugen der de hører hjemme... Er lov å håpe

Lenke til kommentar
Allah the greatest deceiver of all

Jeg lurer på hvorfor noen vil tilbe en løgner?

 

Det er vel ikke så ulikt fra kristendommens gud:

 

Det Nye Testamente; 2Tess: 2, 11-12:

 

Derfor sender Gud over dem en villfarelse som virker i dem så de tror løgnen. Og slik skal de få sin dom, alle de som ikke trodde på sannheten, men hadde sin glede i uretten.

 

 

Kristendommen er litt mer sivilisert og gikk gjennom en Opplysningstid om du ser på det historisk sett, så vil ikke nødvendigvis si at de er det samme.

Gikk? Du mener vel går?

Det sier jo litt om kristendommen hvis den trenger en opplysningstid for å i hele tatt bli nogenlunde human. En opplysningstid som her til lands har vart i drøyt 1000 år, og fortsatt holder på.

 

 

ikke alle muslimer driver med terror, men fleste terrorister er muslimer.

Uansett om det stemmer eller ei, så er det komplett irrelevant hvor mange terrorister som er muslimer, og hvor mange terrorister som ikke er muslimer. Om du har 9 bilbranner utført av muslimer, og en ikke-muslim som frigir et modifisert virus på en T-bane i London, så hjelper det lite å si at 90% av terroristene var muslimer.

Lenke til kommentar

 

Uansett om det stemmer eller ei, så er det komplett irrelevant hvor mange terrorister som er muslimer, og hvor mange terrorister som ikke er muslimer. Om du har 9 bilbranner utført av muslimer, og en ikke-muslim som frigir et modifisert virus på en T-bane i London, så hjelper det lite å si at 90% av terroristene var muslimer.

 

Det spiller faktisk en litt viktig rolle jo. :)

 

 

Lenke til kommentar

 

Det spiller faktisk en litt viktig rolle jo. :)

 

Nei, det gjør ikke det.

 

 

Hvis du virkelig ønsker mer enn en «jo-nei-jo-nei-jo-nei»-dialog, så er det muligens en idé å ikke bare blankt avvise motstridende synspunkter, uten noen som helst form for utdypning.

 

Hvis det derimot er en egotripp du er på utkikk efter, så er det bare å fortsette.

Lenke til kommentar

 

Nei, det gjør ikke det.

 

 

Hvis du virkelig ønsker mer enn en «jo-nei-jo-nei-jo-nei»-dialog, så er det muligens en idé å ikke bare blankt avvise motstridende synspunkter, uten noen som helst form for utdypning.

 

Hvis det derimot er en egotripp du er på utkikk efter, så er det bare å fortsette.

Så blindt øye taktikk da, ok.

Glem resultatene som sier hvem som har skylda og hva som skaper problemene, la oss bare skyve det under teppet så løser problemet av seg selv. Høres klokt ut..? ikke sant.

 

Litt av en påstand. Men du får nå tro hva du vil, alt er lov i en diskusjon :)

Endret av ZeroX3
Lenke til kommentar

 

Jeg tror du har hørt for mye på muslimer, for de vil selvfølgelig nekte for dette.

 

Naivt, og at du har gått fem på er jo tydelig så det holder. Du har tøvet fra islamister, og er deres velvillige. Jeg derimot lytter ikke til psykotiske eller ideologer, og leser selv.

 

Denne hatpropagandaen burde en holde seg langt langt unna.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Hva er ditt synspunkt på dette?

Mitt synspunkt er basert på erfaringer ved å jobbe og bo sammen med muslimer, og ingen av dem var lagd i helvete, så vidt jeg vet

 

Men de virket like helvetes dum som oss, om du skjønner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...