Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis du er så opptatt av de kildene, finn de selv. Prioriterer andre ting enn å lete etter informasjon til de

Dårlig unnskyldning for ikke å ha noe bevis eller noen dokumentasjon for dine påstander. Men nu er jeg ferdig med den diskusjonen, vil heller diskutere med noen som kommer med noe de kan bevise, ikke løgn og vås.

Endret av Andeith
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/strenge-dommer-etter-jakkeran-1.11341292

de sier rett ut i retten her hvor store deler av rasismen i Norge ligger

"Saken var oppe i Oslo tingrett i slutten av oktober. Ransbølgen den siste tiden, trekkes inn i dommen:

«Det kan ikke være tvilsomt at denne typen kriminalitet har stor innvirkning på innbyggernes – og da særlig unge etnisk norske gutters – følelse av å kunne ferdes trygt. Denne type ran er blitt et betydelig samfunnsproblem.»"

• Liker 2
Lenke til kommentar

Min erfaring er at utlendinger er minst like rasistiske selv. Går faen ikke an å ha en saklig diskusjon med enkelte, hvor de står og snakker dritt om nordmenn. Drittlei rasismepraten. Er det rart man blir rasist i landet her om dagen... Ble ranet her om dagen i tillegg. Utlendinger... Gjør ikke saken mye bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Moderatormelding

Mere enn et dusin innlegg har blitt slettet i fra denne tråden. Innlegg som tar mannen og ikke ballen vil bli slettet, og advarsler vil bli utdelt. Klarer dere ikke å holde denne tråden på sporet, vil den bli stengt! Vi har vært flere ganger inne i denne tråden og ryddet opp i grums. Klarer man ikke å ta til seg våre formaninger og korrekser så må vi ta i bruk sterkere virkemidler som bl.a utestengelser i fra forumet!

Reaksjoner på moderering tas via PM og ikke i denne tråden.

Lenke til kommentar

Du bør vurdere å ikke vifte rundt med så mye penger om du ikke vil bli ranet!

Viftet ikke med noe som helst, dessuten bør folk ha vett nok til å respektere andre folk sine eiendeler. Hvilket land er det jeg bor i når jeg må begynne å gå med verdisaker i sokkene, evt. ikke gå med noe som helst fordi hvis det er så mye som litt synlig så blir det tatt. Kan jo ikke sperre seg selv inne i evig tid heller.

Endret av beastieboy
Lenke til kommentar

Min erfaring er at utlendinger er minst like rasistiske selv. Går faen ikke an å ha en saklig diskusjon med enkelte, hvor de står og snakker dritt om nordmenn. Drittlei rasismepraten. Er det rart man blir rasist i landet her om dagen... Ble ranet her om dagen i tillegg. Utlendinger... Gjør ikke saken mye bedre.

Har selv hørt innvandre kaller oss blekinger og hvitinger. De mørke får selv lov til å si "Neger", noe ikke vi hvite får lov til. Hvis man sier det blir man kalt rasist. Uansett er "Neger" et ordentlig ord, det står i ordboka. Jeg bruker ikke ordet, men mange her på vestkanten bruker det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ordet Neger har fått en viss uggen klang de siste årene"

Det er kun i hodet på soslialister at denne "ufinheten" fins, og da også på negre som er blitt fortalt av sosialister at de som bruker dette ordet har onde hensikter.

Ordet neger betyr ganske enkelt svart.

Og ordet i seg selv er ikke noe ufint ord på noen måte. Det beskriver ganske enkelt en person med svart hudfarge.

Lenke til kommentar

Det er kun i hodet på soslialister at denne "ufinheten" fins, og da også på negre som er blitt fortalt av sosialister at de som bruker dette ordet har onde hensikter.

Ordet neger betyr ganske enkelt svart.

Og ordet i seg selv er ikke noe ufint ord på noen måte. Det beskriver ganske enkelt en person med svart hudfarge.

Det med sosialister er bare vås og du vet ikke hva som finnes i hodet på alle mennesker her i landet.

Det kommer vell ann på i hvilken sammenheng og med hvilken mening man bruker ett ord, som med veldig mange andre ord.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv hørt innvandre kaller oss blekinger og hvitinger. De mørke får selv lov til å si "Neger", noe ikke vi hvite får lov til. Hvis man sier det blir man kalt rasist. Uansett er "Neger" et ordentlig ord, det står i ordboka. Jeg bruker ikke ordet, men mange her på vestkanten bruker det.

Jeg kjenner mange innvandrere, har aldri blitt kalt bleking og har aldri blitt anklaget for å være rasist.

Den generaliseringen du driver med er usaklig.

Endret av Andeith
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det med sosialister er bare vås og du vet ikke hva som finnes i hodet på alle mennesker her i landet.

Det er ikke bare "vås" Sosialister er ganske enkle og forutsigbare.

Jeg vet nok ikke hva som foregår i hodet på alle mennesker her i landet,men sosialister er som sagt ganske forutsigbare, fordi de tenker ikke, debare følger ideologien, og mener det de får beskjed av sine ledere om å mene.

Det kommer vell ann på i hvilken sammenheng og med hvilken mening man bruker ett ord, som med veldig mange andre ord.

Ordet neger kan vel vanskelig brukes på en annen måte enn å beskrive en svart person av hankjønn.

Jeg tror mange forveksler ordet neger med ordet nigger som er et skjellsord og som nok også kan brukes i nedsettende betydning.

Men ordet nigger er noe helt annet, og jeg har heller aldri hørt noen som har brukt dette ordet, unntatt negrene selv om hverandre.

Lenke til kommentar

Ordet neger kan vel vanskelig brukes på en annen måte enn å beskrive en svart person av hankjønn.

Jeg tror mange forveksler ordet neger med ordet nigger som er et skjellsord og som nok også kan brukes i nedsettende betydning.

Men ordet nigger er noe helt annet, og jeg har heller aldri hørt noen som har brukt dette ordet, unntatt negrene selv om hverandre.

Jeg gidder ikke å gå inn i en diskusjon om hva du tror du vet om sosialister.

Det er så klart mulig å bruke ordet neger i en negativ sammenheng. Noen mener det negativt når de sier det, andre ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er så klart mulig å bruke ordet neger i en negativ sammenheng. Noen mener det negativt når de sier det, andre ikke.

Det er ikke mulig å bruke ordet neger i en negativ samenheng, for selve ordet er positivt og kan bare brukes til å beskrive en person som har svart hudfarge.

Hva "noen" mener om dette ordet er uvesentlig, de som mener ordet neger er nedsettende eller blir fornærmet om det blir brukt om dem, de lider av fordommer og dårlig selvbilde, og bør følgelig jobbe litt med seg selv for å bli kvitt sine fordommer.

Lenke til kommentar

Det er ikke mulig å bruke ordet neger i en negativ samenheng, for selve ordet er positivt og kan bare brukes til å beskrive en person som har svart hudfarge.

Hva "noen" mener om dette ordet er uvesentlig, de som mener ordet neger er nedsettende eller blir fornærmet om det blir brukt om dem, de lider av fordommer og dårlig selvbilde, og bør følgelig jobbe litt med seg selv for å bli kvitt sine fordommer.

Det er fullt mulig å bruke det i negativt sammenheng og for mange er det også negativt ladet.

Har hentet litt fra artikkelen jeg linker til:

" Professoren har undersøkt bruken av ordet neger på norsk og går i rette med dem som hevder at ordet er verdinøytralt og derfor ikke egnet til verken å såre eller stigmatisere noen. Et søk i en stor tekstdatabase på Universitetet i Oslo, ga følgende resultat:

– Jeg fant 338 forekomster av ordet neger. Bare fire eller fem ganger var det brukt i en positiv kontekst. De øvrige var negative. Som for eksempel «trist neger», «helvetes neger», «negerproblem», «negerpikk», «neger med øks», «neger og troll», «svær neger», «negerarbeid», «sultne negerbarn» og «skitten neger». Ordet er allment negativt ladet og nesten alltid brukt i sammenheng med kriminalitet og sex, sier Vatvedt Fjeld."

http://m.journalisten.no/node/21536

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å bruke det i negativt sammenheng og for mange er det også negativt ladet.

Har hentet litt fra artikkelen jeg linker til:

" Professoren har undersøkt bruken av ordet neger på norsk og går i rette med dem som hevder at ordet er verdinøytralt og derfor ikke egnet til verken å såre eller stigmatisere noen. Et søk i en stor tekstdatabase på Universitetet i Oslo, ga følgende resultat:

– Jeg fant 338 forekomster av ordet neger. Bare fire eller fem ganger var det brukt i en positiv kontekst. De øvrige var negative. Som for eksempel «trist neger», «helvetes neger», «negerproblem», «negerpikk», «neger med øks», «neger og troll», «svær neger», «negerarbeid», «sultne negerbarn» og «skitten neger». Ordet er allment negativt ladet og nesten alltid brukt i sammenheng med kriminalitet og sex, sier Vatvedt Fjeld."

http://m.journalisten.no/node/21536

Dette er en sosialistisk professor som selv er full av fordommer.

Jeg skal gi deg og ham litt rett når det gjelder noen kombinasjoner her, men det er ikke ordet neger som er uheldig, det er ordet som er sammenkoblet med ordet neger.

Men jeg ser ikke noe "rasistisk" ved noen av dem, for det er slike ord som folk bruker om hverandre i sinne.

Men ordkoblinger som svær neger, hva er galt med det ?

Det beskriver ganske enkelt en stor neger.

Og eksempler som "neger med øks" er det ikke noe galt med heller. Hadde det stått"hvit mann med øks" så ville ingen reagert.

I Norge, og da spesielt i nordnorge bruker folk mange kraftige og fargerike skjellsord om hverandre i sinne, og alle er værre enn dem du legger ut her, men ingen reagerer eller skriker ut om rasisme av den grunn.

Mange verre utrykk en dette brukes også i nordnorge bare på fleip.

Så nei, jeg ser fremdeles ingen mulige koblinger mellom ordet neger og "rasisme"

Lenke til kommentar

Dette er en sosialistisk professor som selv er full av fordommer.

Jeg skal gi deg og ham litt rett når det gjelder noen kombinasjoner her, men det er ikke ordet neger som er uheldig, det er ordet som er sammenkoblet med ordet neger.

Men jeg ser ikke noe "rasistisk" ved noen av dem, for det er slike ord som folk bruker om hverandre i sinne.

Men ordkoblinger som svær neger, hva er galt med det ?

Det beskriver ganske enkelt en stor neger.

Og eksempler som "neger med øks" er det ikke noe galt med heller. Hadde det stått"hvit mann med øks" så ville ingen reagert.

I Norge, og da spesielt i nordnorge bruker folk mange kraftige og fargerike skjellsord om hverandre i sinne, og alle er værre enn dem du legger ut her, men ingen reagerer eller skriker ut om rasisme av den grunn.

Mange verre utrykk en dette brukes også i nordnorge bare på fleip.

Så nei, jeg ser fremdeles ingen mulige koblinger mellom ordet neger og "rasisme"

Det blir for dumt når du anklager andre for å ha fordommer, mens du uttaler deg om feks. sosialister som en gruppe. Dette er bare noe vås, og ett dårlig forsøk på å vri deg unna når du får dokumentasjon som motbeviser dine påstander.

Du skrev at det ikke var mulig å bruke ordet neger i en negativ sammenheng, det er det tydelig at det er. Men igjen, det kommer ann på hva personen som bruker ordet mener og jeg har mange ganger opplevd at folk bruker neger som negativt.

Endret av Andeith
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...