LeeHyori Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Så folkens, dette er et veldig følsomt tema, det er mange mennesker som ikke prater høyt om dette, noen sier gjerne en ting og mener noe annet. Så hva mener dere om utlendinger, er det noen spesifike utlendinger dere ikke liker? Jeg er halvt norsk og halvt Thailandsk, jeg føler meg så norsk som overhodet mulig, jeg ble født her, jeg har oppvokst her, gått skole, går i bunad på 17. mai osv. Jeg har flere ganger hørt negative kommentarer, engang var det en mann som spurte meg hvilket land jeg kom fra og jeg svarte han, "halvt norsk og halvt thai" han svarte med "jasså så du er halvt norsk og halvt skitten?". Så jeg lurer på hva folk mener og egentlig syns! Er alle utlendinger "uvelkommene"? Feks. kunne du latt datteren din eller sønnen din giftet seg med en utlandsk mann eller dame? Ville du godtatt å fått barnebarn som er halvt utenlandsk? Hvem bringer dere ubehag? Hvem unngår dere osv? Fortell litt, jeg ønsker å vite hva folk mener om utlendinger, hvilke "fordeler og ulemper" de har tatt med til Norge, altså hva dere mener. Jeg legger ofte merke til at når en avis artikkel handler om utlendinger feks. stjeling, drap, voldtekt så kan man ofte se mange negative kommentarer mot utlendinger generelt, men hvis artikkelen handler om norske så ser man ikke slike kommentarer. Så folkens...fortell 2 Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Jeg trives veldig godt sammen med utlendinger. De ler mye 2 Lenke til kommentar
LeeHyori Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2013 Jeg trives veldig godt sammen med utlendinger. De ler mye Så bra Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Jeg synes nordiske mennesker, da spesielt jenter er mer attraktive enn andre, gjør dette meg til rasistisk? Lenke til kommentar
LeeHyori Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2013 Jeg synes nordiske mennesker, da spesielt jenter er mer attraktive enn andre, gjør dette meg til rasistisk? Du bør nok undersøke hva rasisme er. 3 Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Bare å skru tilbale til mokka mann. I allefall på bygda, syntes folk det var kult. Har vært en haug med plumbo konserter etter det. Helt latterlig. Skam. Endret 31. oktober 2013 av ClarkGable 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Møtt masse mennesker med opprinnelse fra forskjellige land som er mye "bedre" nordmenn enn mange andre nordmenn, så hadde ikke hatt noen problemer med å få en slik person i familien, uavhengig av hudfarge. Med det sagt tror jeg deler av innvandringen, slik den er i dag, er negativ for Norge og gir oss stadig voksende problemer. Ellers så synes jeg en del er alt for nærtagende, særlig hvite nordmenn på vegne avminoriteter. Mokkamann var for meg ett komisk eksempel på hvor lite som skal til før man fyrer opp ett politisk korrekt hylekor, mens vanlige folk ser ut til å ha problemer med å se den helt store krisen. 5 Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Jeg synes nordiske mennesker, da spesielt jenter er mer attraktive enn andre, gjør dette meg til rasistisk? Nei, det er naturlig å finne mennesker som ligner på en selv mer attraktive Jeg har mange utenlandske venner og aksepterer dem fullt og helt, men jeg stiller meg fortsatt skeptisk til dagens innvandringspolitikk. Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Klart det er mye rasisme i Norge. Eller, i det minste følelser som kan gi utslag i rasisme. Jeg tror det er svært få som er oppriktig overbevist om at etnisitet er en faktor for menneskeverd. Jeg tror at rasisme er et symptom (på lik linje med homohat, kvinnehat etc.) på at personen ikke har det bra med seg selv, at h*n er usikker på sin egen verdi og dermed forsøker å heve seg over andre for å oppleve en slags selvfølelse man ikke har opparbeidet på naturlig vis (gjennom omsorg og bekreftelser under oppvekst, for eksempel). EDIT: Ser at jeg kanskje ikke egentlig svarte på spørsmålet Min sønn er adoptert, og følgelig mørk i huden. Jeg vil ikke ha noen problemer med om han finner seg en mørkhudet kjæreste så lenge vedkommende er et godt menneske som vil ham vel. Eventuell religiøs overbevisning vil derimot kunne være av betydning. Endret 31. oktober 2013 av This is David 1 Lenke til kommentar
LeeHyori Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2013 Klart det er mye rasisme i Norge. Eller, i det minste følelser som kan gi utslag i rasisme. Jeg tror det er svært få som er oppriktig overbevist om at etnisitet er en faktor for menneskeverd. Jeg tror at rasisme er et symptom (på lik linje med homohat, kvinnehat etc.) på at personen ikke har det bra med seg selv, at h*n er usikker på sin egen verdi og dermed forsøker å heve seg over andre for å oppleve en slags selvfølelse man ikke har opparbeidet på naturlig vis (gjennom omsorg og bekreftelser under oppvekst, for eksempel). Ja, jeg tror det jeg også. Jeg tror at uansett hvor mye du prøver å forklare og bevise at ikke alle utlendinger er farlige osv. så står de fortsatt på sitt. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Jeg er en veldig fordomsfull person. Jeg dømmer alt og alle jeg ser. Men selv om jeg allerede har opparbeidet meg en mening om noen stopper jeg dem ikke fra å endre denne meningen. Jeg gir så klart ikke inntrykk for mine fordommer ovenfor en person og jeg gir alltid en mulighet til å endre mitt inntrykk. Men det er en god grunn til at jeg er fordomsfull, fordi det ofte stemmer. Og være fordomsfull gir meg raskt ett godt overblikk over hvordan mennesker jeg må forholde meg til og det er slik på godt og ondt. Men jeg hater vel aldri basert på fordommer, jeg kan hate enkeltindivider etter jeg får fordommene bekreftet, men det er vel egentlig ikke rasisme? Er det vel? 2 Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Jeg er en veldig fordomsfull person. Jeg dømmer alt og alle jeg ser. Men selv om jeg allerede har opparbeidet meg en mening om noen stopper jeg dem ikke fra å endre denne meningen. Jeg gir så klart ikke inntrykk for mine fordommer ovenfor en person og jeg gir alltid en mulighet til å endre mitt inntrykk. Men det er en god grunn til at jeg er fordomsfull, fordi det ofte stemmer. Og være fordomsfull gir meg raskt ett godt overblikk over hvordan mennesker jeg må forholde meg til og det er slik på godt og ondt. Men jeg hater vel aldri basert på fordommer, jeg kan hate enkeltindivider etter jeg får fordommene bekreftet, men det er vel egentlig ikke rasisme? Er det vel? Med mindre fordommene er basert på etnisitet vil jeg ikke kalle det rasisme. Jeg kjenner meg igjen i mye av det du sier, og jeg tror det er mange som er slik. Å ha fordommer og å være fordomsfull er i mine øyne to helt forskjellige ting. Forskjellen er jo som du sier at du alltid er parat til å endre innstilling til de du møter dersom de viser seg å motsi førsteinntrykket. Om man ikke er i stand til dette så er man fordomsfull (= ikke i stand til å revurdere egne oppfatninger av andre). 1 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Jeg har begynte å se mer på kulturen som preger dem en hudfarge, som eks der jeg bor finnes det masse hvite ekstremist muslimer som kommer fra østblokk land som Tsjetsjenia.. Jeg er ikke rasist på noe måte men jeg er realist og en del kulturer trengs ikke i Norge.. Man kan som eks lett dømme Somaliere i Norge men så ser man til USA der de er en hardt jobbende gruppe, så hvem er da skyld i denne NAV kulturen med khat ? Regjeringen sin snillisme mot nye landsmenn er hva som skaper mest rasisme i Norge.. Man ser rasisme overalt fra hvite,brune,svarte, jeg tror ikke noe grupper er verre en andre.. 4 Lenke til kommentar
LeeHyori Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2013 Syns det er veldig synd at andres handlinger går utover de som ikke ønsker andre noe vondt. Jeg ser på meg selv som norsk, det er bare mitt utseende som ikke ser ut som norsk...Jeg må også si at det gjør litt vondt i hjertet når gamle norske damer ser stygt på meg og ikke vil sitte ved siden av meg, bestemoren min er jo helt lik dem, så det føles så rart for meg, jeg ser ikke på meg selv som en utlending.. Jeg er ikke ute etter å stjele veskene deres, svindle nav eller noen ting... Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Syns det er veldig synd at andres handlinger går utover de som ikke ønsker andre noe vondt. Jeg ser på meg selv som norsk, det er bare mitt utseende som ikke ser ut som norsk...Jeg må også si at det gjør litt vondt i hjertet når gamle norske damer ser stygt på meg og ikke vil sitte ved siden av meg, bestemoren min er jo helt lik dem, så det føles så rart for meg, jeg ser ikke på meg selv som en utlending.. Jeg er ikke ute etter å stjele veskene deres, svindle nav eller noen ting... Ikke bry deg om de gamle damene. De bruker badehette i dusjen 1 Lenke til kommentar
MathiasOslo Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Hmm Endret 31. oktober 2013 av MathiasOslo Lenke til kommentar
Aryvandaar Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Jeg ser på rasisme akkurat slik jeg ser nasjonalisme og patriotisme. Ren idioti. Det eneste som betyr noe for meg er at du har gode moraler og prinsipper. Ikke bry deg om eldre mennesker hvis de er slik. De kommer fra en annen tidsperiode da rasisme var mer vanlig, og jeg tror det blir vanskelig hvis ikke umulig å overbevise de om å få et annet syn. 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Eneste rasismen som er systematisk i Norge er rasimen feministsvin utøver ovenfor menn. Uansett farge. 5 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Eneste rasismen som er systematisk i Norge er rasimen feministsvin utøver ovenfor menn. Uansett farge. Du er kanskje mest ute etter å slenge dritt basert på at du tydeligvis er bitter pga av noe? Ettersom du kaller mennesker for svin. Men hvis du seriøst mener dette, kan du ikke komme med noen dokumentasjon på det? Endret 1. november 2013 av Andeith 2 Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Eneste rasismen som er systematisk i Norge er rasimen feministsvin utøver ovenfor menn. Uansett farge. Har du eksempler på dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå