Bigelk Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Hei. Jeg har leita over og under alt på nettet, men finner ingen enkel måte å sende en Range som mail. Jeg har tidligere opprettet en midlertidig arbeidsbok som jeg har sendt som Attachment. Men nå skulle gjerne bare ha sendt en range. F.eks at den kopierer A1-B10 og limer inn i mailen, for så å kunne skrive mer i mailen under det som har blitt kopiert inn. Slenger ved en kodesnipp av koden jeg prøver å bruke Dim LR As Long, CopyRng As Range LR = ActiveSheet.Cells(Rows.Count, "C").End(xlUp).Row Set CopyRng = Range("C2:O" & LR & "") Dim OutApp As Object Dim OutMail As Object Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application") Set OutMail = OutApp.CreateItem(0) On Error Resume Next With OutMail 'Hvem mailen skal sendes til. Finnes i ark "ver" celle G6 .To = Sheets("Ver").Range("G6").Value .CC = "Dette er cc" .BCC = "Dette er BCC" 'Emne til mailen som skal sendes. Fra finnes i ark "Ver" celle G8 .Subject = "Dette er subject" .Body = CopyRng .Display End With On Error GoTo 0 Set OutMail = Nothing Set OutApp = Nothing Mvh Torbjørn Endret 31. oktober 2013 av Bigelk Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Jeg tror enkleste veien dit er å omdanne celleområdet til en html-tabell og sette inn som .htmlbody http://www.rondebruin.nl/win/s1/outlook/bmail2.htm (det er utallige kodesnutter for å lage celleområder til html der ute) Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 1. november 2013 Forfatter Del Skrevet 1. november 2013 Konge! Trodde det kunne gjøres på en enklere måte, men dette fungerer helt glimrende! Måtte bare gjøre om litt på Range oppsettet. Tusen takk Harald. Mvh Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå