Kenny Bones Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Har behov for en ny stasjonær PC som skal brukes som utviklingsmaskin i firmaet jeg jobber i. Jeg utvikler websider med en del programmer opp samtidig. Og tanken var også at den skal kunne brukes sammen med renderfarmen til Cinema 4D. Så istedet for å kjøpe en mac så tenkte jeg at det kanskje er billigere å bygge en selv, og heller spe på litt mer på maskinvaren for prisen man sparer på å bygge selv. I tillegg sparer vi jo 25% i moms også, så vi har tenkt at vi kan gå opp mot 15k, eks moms. Vi vil da trenge egentlig hele sulamitten, inkludert skjerm og kabinett. Har sett litt på komplett.no og ser jo at spill-pcer kanskje er det mest idéelle, men i high-end-sjiktet så er varierer prisene voldsomt. Så jeg vil egentlig ha det som er mest fremtidsrettet og som holder seg best mulig i årene som kommer. Ser for meg en løsning hvor OS kjører på SSD, mens hovedlagring kan foregå på en vanlig 7200RPM disk på 1TB eller noe sånt. Lagring kan alltids kjøpes til senere. Om mulig, gjerne Haswell også. Forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå