Pc Lynet Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Som nevnt før komprimerer Youtube videoer ned til en en standard bitrate basert på størrelse på filmen og status(Hvis du feks. er stor YT partner slik som Gopro sin kanal får du mer båndbredde, enn oss andre vanlige fjompenisser som ikke generer mye penger for YT). Når man skal komprimere video eller bilder så får man best komprimering og best kvalitet ved å starte med ett råmateriale som er av mye høyere kvalitet enn det ferdige resultatet. YT bruker nok ikke like flott og tidkrevende komprimeringsmetode på vanlige folk som partnere. Som regel tar det lengre tid å komprimere noe med god kvalitet som andre her har foklart. Vimeo.com gir deg feks. to pass komprimering på videoene om man betaler månedsavgiften. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. november 2013 Forfatter Del Skrevet 4. november 2013 Takker for svar Pc Lynet Har du noe kilde til denne informasjonen Pc Lynet, eller er dette rykter som går? Jeg vet nemlig at Youtube er svært gniene på å dele slik informasjon da jeg ikke har funnet noe om dette, annet enn hva Youtube selv annbefaler av bitrate på sine sider av videoer dem mottar. Det finnes nemmelig i bøtter og spann av slike tråder rundt om på nett og det er like mange forskjellige svar som det er innsektsarter i verden. Personlig skulle jeg ønske at Youtube hadde en "premium" løsning for betalende kunder som ikke komprimerte videoer i det hele tatt. Vimeo har jo dette, men videoene der blir fortsatt komprimert. Dessuten så fremstår Vimeo litt for "seriøst" i forhold til videoene jeg har planer om å legge ut. Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Ingen kilder på det med YT, men logikk tillsier at de iallefall bør tilby bedre videokvalitet til sine inntektsgenererende brukere. Jeg er selv partner med 14k views noe som er lite, men fortsatt ingen kvalitetsøkning. Vimeo er eneste alternativ om du vil ha økt kvalitet på videoene. De fleste som lager timelapser osv. laster opp til Vimeo for oss kvalitets nerder(meg inkludert) men også Youtube pga. YT har flere potensielle seere. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. november 2013 Forfatter Del Skrevet 4. november 2013 (endret) jeg tenkte mest på det du sa om komprimeringsmetoden YT foretar seg jeg da og ikke det med partner etc. Vimeo er sikkert fint og flott det, men har testet ut litt og kan ikke se de store kvalitetsforskjellene på YT og Vimeo egentlig... http://vimeo.com/77839902 http://www.youtube.com/watch?v=kmgCXtIn4tE&feature=c4-overview&list=UUYaspXDXycdjKBoK9HEB7Rw Endret 4. november 2013 av Bjerknez Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Nå er mitt store ankepunkt med YT at du ikke har en knapp for å slå av skalering slik Vimeo ha i fullskjerm modus. Når jeg ser videoen på Vimeo uten skalering 1280*720 1:1 pixel mappet ser den betydelig mer detaljert ut enn på YT som ser jeg 1920*1080 i 1:1. Skjermen min har en native oppløsning på 1920*1080 (FullHD) Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. november 2013 Forfatter Del Skrevet 4. november 2013 Driver å tester ut Vimeo litt nå. Har ogsåbetalt for en Pro konto slik at jeg har alle muligheter. Skal laste opp noen videoer senere i dag for å teste litt. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Etter endel testing nå så kan jeg ikke si at jeg er videre imponert over Vimeo. Jeg får oftefeilmeldinger når jeg laster opp videoer og jeg blir bedt om å prøve igjen hver gang. Har betalt 199$ for en Pro konto og til den prisen så synes jeg dette bør fungere sømløst. Utover dette, så synes jeg Vimeo virker helt greit, men kan ikke se noen store fordeler ovenfor Youtube ennå. Driver i skrivende stund å sjekker ut videokvaliteten, bare Vimeo snart tar i mot videofilen da... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Vimeo ville heller ikke ta i mot videoen den fjerde gangen og det tar jo rett og lsett en evighet før Vimeo klarer og behandle videoen når den først er lastet opp. Den andre gangen så fikk jeg lastet opp videoen, men den var forkortet med nesten 1min...... Har gitt beskjed om at jeg sier opp Pro kontoen og jeg får pengene tilbake. Ikke noe mer Vimeo på meg Youtube fungerer rett og slett mye bedre. Joda, jeg går glipp av passordbeskyttede muligheter og flotte portfolier, men skaljeg servere videoer på sølfat så linker jeg dem bare til mine venner via min private blogg. Man kan si mye rart om Youtube, men det funker, og det liker jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå