Keldon Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Har fått en veldig uvanlig feil. Bildevisningsprogrammet som kommer med Windows 7 viser forskjellig bakgrunnsfarge på forskjellige skjermer. Har gjort en fersk installasjon av Windows 7 ikke mindre enn to uker siden. Noen som vet hva det kommer av? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Er skjermene identiske? Var det annerledes før? Skjermer er det stor forskjell på, og er de ikke identisk må du forvente forskjeller Lenke til kommentar
Keldon Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2013 Er skjermene identiske? Var det annerledes før? Skjermer er det stor forskjell på, og er de ikke identisk må du forvente forskjeller Hvis du hadde sett på bilde hadde du sett at det er et screen cap. Ikke et bilde tatt med kamera. Du ser brytningen i fargen helt klart og det er helt tydlig at ikke skal være sånn. Fult klar over at det er forskjell på skjermer. Lenke til kommentar
Barskap Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Kjører du crossfire eller sli? edit: omformulering Endret 31. oktober 2013 av Barskap Lenke til kommentar
Keldon Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2013 Kjører du crossfire eller sli? edit: omformulering Kjører begge skjermene på et GTX 680 kort. Lenke til kommentar
Zhyl0 Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Her er løsningen på problemet ditt: Det er forskjellig fargeprofil på hver av skjermene dine. Du kan endre dette enkelt ved å søke i startmenyen etter "Fargebehandling" (ligger også i kontrollpanel). Trykk på Bruk mine egne instillinger for denne enheten, og legg til sRGB profilen (ICC-profil) på begge skjermene (velges i drop-down listen). Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Hvis du hadde sett på bilde hadde du sett at det er et screen cap. Ikke et bilde tatt med kamera. Du ser brytningen i fargen helt klart og det er helt tydlig at ikke skal være sånn. Fult klar over at det er forskjell på skjermer. ?? Har da vitterlig aldri sagt det er tatt bilde med kamera heller, men har du 2 veldig forskjellige skjermer er det stor fargeforskjell(!) Hvis du ikke finner noe i innstillingene for å jevne det ut, eller at det har fungert bedre med samme setup før, så kan det være grunnen. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Her er det forskjellige egenskaper ute og går ja. Jeg tror du burde klare å justere inn skjermene til å bli forholdsvis like som nevnt ovenfor. Forskjellen ser for meg ikke ut til å være mer enn det som må kunne forventes av to skjermer som ikke har vært justert manuelt. Lenke til kommentar
Keldon Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2013 Her er løsningen på problemet ditt: Det er forskjellig fargeprofil på hver av skjermene dine. Du kan endre dette enkelt ved å søke i startmenyen etter "Fargebehandling" (ligger også i kontrollpanel). Trykk på Bruk mine egne instillinger for denne enheten, og legg til sRGB profilen (ICC-profil) på begge skjermene (velges i drop-down listen). Takk det løste problemet. Har aldri vært inne og rotet i de innstillingene før så jeg skjønner ikke hvorfor de har blitt forandret. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Trenger ikke å ha blitt forandret. Skjermer kan drifte av og trenge lit korrigering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå