Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dagens dårligste ADSL salgstriks


Anbefalte innlegg

"Trondheim Data er forhandler av NextGenTel sine bredbåndsløsninger. Det er gratis å bestille via vår hjemmeisde, men etableringsavgift og abonnementsavgift som kommer i tillegg kreves inn av NextgenTel."

 

Tenk at det er heeeeelt gratis å bestille ADSL :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Trondheim Data er forhandler av NextGenTel sine bredbåndsløsninger. Det er gratis å bestille via vår hjemmeisde, men etableringsavgift og abonnementsavgift som kommer i tillegg kreves inn av NextgenTel."

 

Tenk at det er heeeeelt gratis å bestille ADSL :lol::lol::lol:

 

Vel, det er jo folk som tror at det koster ekstra og bestille via forhandler...

Og det som er surt er jo kunder som ringer ti ganger til forhandleren og får service og greier og så når de bestiller linja går de direkte til ISP og man sittter igjen med null og niks for bryderiet.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det er oppgitt at det er gratis å bestille, er at det er nemlig det, men etableringen av DSL, samt abonnement koster noe - det er det også presisert.

 

Forhandlere av DSL registrer kun bestillingen på vegne av leverandøren og krever ikke inn noe beløp. Forhandleren har heller ikke lov til å ta betalt for å registrere bestillinger. Ved bestilling av DSL har kunden inngått en juridisk avtale med DSL-leverandøren, som deribland ombefatter betaling for etablering av abonnementet og månedtlig abonnementspris.

 

Bestillingen av abonnementet skjer via TrondheimData.no, men etableringsavgift og månedtlig abonnementspris kreves inn av NextGenTel. Trondheim Data er kun forhandler av ADSL fra NextGenTel.

Lenke til kommentar
Grunnen til at det er oppgitt at det er gratis å bestille, er at det er nemlig det, men etableringen av DSL, samt abonnement koster noe - det er det også presisert.  

 

Jeg ser jo at du har tatt poenget, men ikke fått overført det til webben :)

Unødvendig å presisere at dere ikke tar betalt for en tjeneste som faktisk ikke koster noe... akkurat like unødvendig som om din lokale butikk skulle presisert ovenfor deg at det ikke koster noe å komme inn å handle, men at du må betale for varene.

Regner med at dere ikke er forhandlere for moro skyld... og da skulle det vel bare mangle at dere ikke tar betalt for en tjeneste som ikke koster noe.

 

Hmm... noen som vet om dette er i tråd med markedsføringsloven??

Lenke til kommentar
Vel, det er jo folk som tror at det koster ekstra og bestille via forhandler...

Og det som er surt er jo kunder som ringer ti ganger til forhandleren og får service og greier og så når de bestiller linja går de direkte til ISP og man sittter igjen med null og niks for bryderiet.

 

Det er jo ikke kunden som avgjør om det ene eller andre firmaet skal bli forhandler og hvor mye prosenter de får.

Og dersom forhandler ikke klarer å selge seg inn etter å ha blitt kontaktet ti ganger av en kunde som er ute å "handler", ja så er ikke det kunden sin feil. :lol:

Lenke til kommentar
TrondheimData.no: Hva er det man egentlig får GRATIS her ?  

 

Absolutt ingenting..

 

Du kan få bestille en Honda motorsykkel av meg helt gratis, men da må du betale hva den koster..doh

 

Den sammenligningen der er svært dårlig. Du kan ikke sammenligne salget av en vare (som du faktisk bestitter) med forhandlersalg av DSL.

 

Det vi i klartekst har gått ut å sagt på vår nettside er følgende:

 

- Vi formidler DSL

- Det er gratis å bestille DSL via oss (noen tror det koster noe å bestille)

- Det er gratis å få sjekket om man kan gå DSL

- Hvis man bestiller DSL vil det være en avtale mellom DSL-leverandøren og kunden, vi tar kun i mot bestillingen

- Betingelser for levering og leveringen, samt support må man henvende seg til DSL-leverandøren for

Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men dette er bare nok en dårlig rotur vekk fra feilaktig markedsføring; samtlige ADSL-leverandører her i landet har gratis mulighet for å søke om ADSL-tilgjengelighet og også å sende inn et webform med bestilling. Å indikere at dette faktisk er noe man "får" (altså at det har en medverdi) og som andre kanskje tar betalt for er ikke bare frekt, det veldig dårlig forretningsskikk og i enkeltes øyne også ulovlig.

 

Dere som driver butikk (og så tydelig illustrerer hvilken butikk i valg av brukernavn, bra reklame folkens), burde kanskje ta en titt i markedsføringsloven før dere finner på noe "smart" neste gang?

Lenke til kommentar

Er det ett markedsføringstriks da? Er det ikke bare info om at det ikke vil koste noe å bestille ADSL gjennom de?

 

Hadde det ikke stått at det var gratis, hadde de sikkert fått mange forespørsler om dette. og da er det jo like greit å informere om dette.

 

Herregud, så mye rart folk skal henge seg opp i...

Lenke til kommentar
Er det ett markedsføringstriks da? Er det ikke bare info om at det ikke vil koste noe å bestille ADSL gjennom de?

 

Hadde det ikke stått at det var gratis, hadde de sikkert fått mange forespørsler om dette. og da er det jo like greit å informere om dette.

 

Herregud, så mye rart folk skal henge seg opp i...

 

Som jeg tolket teksten, kan den villede kunden til at tro at de ved å benytte akkurat dette firmaet unngår å måtte betale for en i utganspunktet gratis tjeneste.

 

Dersom jeg hadde firma og fikk kunder på telefonen som var ute etter en tjeneste som de kunne få hos meg, og som jeg samtidig fikk prosenter av, så hadde jeg ikke latt sjansen til å selge og knytte kunderelasjoner, gått fra meg. Hadde jeg derimot haugvis med penger ville saken vært anderledes.

Lenke til kommentar
Er det ett markedsføringstriks da? Er det ikke bare info om at det ikke vil koste noe å bestille ADSL gjennom de?

 

Det er feilaktig markedsføring fordi de indikerer at man faktisk får en merverdi gjennom å bestille ADSL hos dem når det butikken "gir bort gratis" faktisk ikke har noen reel verdi.

Lenke til kommentar

Det vi i klartekst har gått ut å sagt på vår nettside er følgende:  

 

- Vi formidler DSL

- Det er gratis å bestille DSL via oss (noen tror det koster noe å bestille)

- Det er gratis å få sjekket om man kan gå DSL

- Hvis man bestiller DSL vil det være en avtale mellom DSL-leverandøren og kunden, vi tar kun i mot bestillingen

- Betingelser for levering og leveringen, samt support må man henvende seg til DSL-leverandøren for

 

Da er det vel like greit å bestille dette direkte fra leverandøren. At det er gratis å få sjekket om man kan få DSL, er jo bare helt komisk. Slikt kan man gjøre via internett selv, ellers er det gratis hos alle andre som formidler dette. Dere er jo bare et mellomledd, og hva er poenget med det? :roll:

Lenke til kommentar

Velvel, man må jo si at gratis, gratis ditt og gratis datt lokker folk til å tro at det er noe gratis å få. Når det du får "gratis" egentlig ikke koster noe i utgangspunktet ville jeg i alle fall følt meg lurt etterpå, om jeg ikke hadde visst det på forhånd.

Lenke til kommentar

Vel, virker som jeg er eneste her som mener at det er helt greit å skrive at det er gratis, når det faktisk er gratis, selv om det i utgangspunktet er gratis ettersom enkelte kunder tror slike tjenester koster flesk. Det er ikke skrevet noe feil eller gitt feilaktige opplysninger. Jeg hadde lest over, registrert det og ikke irritert meg over det. Klart man kan få lov til å informere om at det faktisk er gratis, da enkelte andre, mindre seriøse firma, kanskje faktisk tar seg betalt for dette.

 

At man kan gjøre dette selv, er greit, men enkelte, gjerne eldre personer, vil gjerne at noen skal gjøre dette for de. De tror også vanligvis at det vil koste en formue, ettersom alt er "så dyrt for tiden". Derfor mener jeg det er fullstendig legitimt å informere om at det ikke vil koste noe.

 

Foresten, uthevingen om at det er gratis, tror jeg det er trådstarter som har gjort selv for å vise oss den delen av teksten han reagerer på, i tilfelle noen tror at det er Trondheim Data som har gjort dette selv.

Lenke til kommentar
Dere er jo bare et mellomledd, og hva er poenget med det? :roll:

 

Bestiller du via en skikkelig forhandler kan de hvertfall løse problemer og ta opp eventuelle problemer med ISP på en langt bedre måte enn en kunde kan gjøre på egenhånd.

Lenke til kommentar
Dere er jo bare et mellomledd, og hva er poenget med det? :roll:

 

Bestiller du via en skikkelig forhandler kan de hvertfall løse problemer og ta opp eventuelle problemer med ISP på en langt bedre måte enn en kunde kan gjøre på egenhånd.

 

Alle henvendelser skal vel skje til ISP. Men fordelen med å bestille via ett mellomledd, er at alle formaliteter i forhold til bestilling og slikt gjøres for deg. Bra for enkelte eldre kunder som føler seg utrygge på alt som har med kontrakter og sånn å gjøre.

Lenke til kommentar

Alle henvendelser skal vel skje til ISP.

 

Hvis man selger ei linje til en kunde bør man følge opp og sørge for at alt går som det skal i leveringsfasen. Forhandlere har som regel direkte nummre til f.eks annenlinjesupport og kan fiks ting langt bedre enn en kunde kan på egenhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...