Gå til innhold

MSI GF 780 og strøm krav

Gunfreak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter med en 850W PSU, har bestillt 2 stk MSI 770kort. Har fra før 2 HDDer, og 1 SSD. Vannkjøling til CPU, 8GB Ram, og ingenting mer uvanlig enn det. Vil psuen holde?

Har en 500Watts psu liggende som jeg kan koble til og hvis det blir nødvendig, men vil helst klare meg uten den.

Lenke til kommentar

Sitter med en 850W PSU, har bestillt 2 stk MSI 770kort. Har fra før 2 HDDer, og 1 SSD. Vannkjøling til CPU, 8GB Ram, og ingenting mer uvanlig enn det. Vil psuen holde?

Har en 500Watts psu liggende som jeg kan koble til og hvis det blir nødvendig, men vil helst klare meg uten den.

Holder i lange baner så lenge du ikke driver med ekstrem overklokking.

Lenke til kommentar

Det som er interessant er ikke hva de anbefaler på et generelt system (generelt = stemmer aldri), men hva systemet deres faktisk trekker.

Hele det vannkjølte og overklokkede systemet deres med lys etc.(og da med en 130W CPU, som er tyngre enn din 2500k) med GTX 770 dro 305W i stresstest.

GTX 770'en stod for ca 200W av dette, mens i SLI så stod det for ca 400W.

Altså, totalt ca 510W totalt. Slenger vi på 50-100W for å være HELT sikker, så vil en strømforsyning som kan levere 600W holde i lange baner for det systemet.

Med tanke på at kvaliteten varierer, og PSUer ikke lengre klarer å holde hva de er spesifisert for etter en stund, så kan det derfor være greit å overspesifisere dette. Silver Power 850W har Seasonic som produsent, og de er ledende innen kvalitetsstrømforsyninger.

Vi kan nok derfor konkludere med at du har mer enn kraftig nok PSU. ;)

(ja med mindre du overklokker noe jævelsk)

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...