Karolina Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Jeg er vant med å bruke Mac og kun koble sammen ledningen mellom Iphone eller kamera og datamaskin, og så lastes bildene inn i Iphoto av seg selv. Jeg prøvde nå å overføre bilder til en vanlig pc på samme måte, men det gikk ikke. Ingenting skjer. Hva gjør jeg? Må jeg først laste inn et eller annet program? Håper noen kan fortelle meg (helt litt detaljert) hvordan jeg går fram for å få bildene mine overført fra Ipone og digitalt kamera til en pc. På forhånd tusen takk! :-) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Fra iPhone går det raskest synes jeg å sende bildene på mail til meg selv, da i original størrelse. Fra kamera tar du det greit inn med den USB ledning som følger kamera. (Med Canon følger Zoombrowser så det er lett å bruke når du laster inn bilder, eller den programvaren som følger med kameraet - ellers er det mange som tar "kortet" i en kortleser og laster derfra) Lenke til kommentar
Amens Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Det er vel mulig å installere DropBox på iPhone? Da kan du sette den opp til at alle bilder skal inn i DropBox hver gang du er i ett WiFi. Da lastes alle bilder automatisk til DropBox filen din på PC når du kommer hjem fra en tur, eller kommer tilbake til hotellet. Jeg har det på min Samsung Galaxy Note|| og synes dette fungerer helt fantatisk. På kamera må du nok bruke USB kabel og overføre manuelt. Har sett at på noen nyere kamera så kan du installere apper som fungerer på DropBox. På noen nye Samsung hybrider er dette med i firmware. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Jeg bruker Dropbox vist jeg vil ha bilder fra telefonen over på pc. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 (endret) De fleste digitalkamera og mobiltelefoner dukker opp som ekstern disk når du kobler dem via USB til PC, eller kan settes opp til å gjøre det. Alt som egentlig trengs er den vanlige filutforskeren, hvor man kan dra og slippe bildefilene til ønsket mappe på maskinens disk. Man kan evt. dra over mappen som inneholder bildene direkte fra kamera og navngi den etter eget ønske etterpå.For raskest mulig overføring av en større mengde bilder/video kan minnekortet tas ut av kamera og plugges inn i PC'ens kortleser. Derfra kan man gå frem på samme måte i utforskeren. Det finnes også små programmer som automatiserer dette iht. innstillinger du kan velge. Noen av de er billig, andre er gratis. Jeg har tidligere brukt Downloader Pro som funket bra, men har etterhvert gått over til å bare bruke utforskeren direkte. Downloader Pro: http://www.breezesys.com/Downloader/ Endret 31. oktober 2013 av xRun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå