Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er jeg tilbakestående? Turen til mini-banken var et rent helvete.


Neckrick

Anbefalte innlegg

Jeg er 17år. Dette er rart å spørre, men jeg skal spørre uansett. idag skulle jeg sette inn penger i mini-banken. Den turen varte litt lenger enn det jeg trodde. Før turen til minibanken var jeg litt nervøs og har alltid vært nervøs når jeg har med mini bank å gjøre. Det høres rart ut ja, men. Jeg var redd for at noe skulle gå galt, at jeg satt pengene inn på feil sted, noe feil med minibanken, det var tross alt snakk om innskudd. av 3700kr. Jeg hadde aldri satt inn penger før, dette var første gangen. Alt som kunne gå galt skjedde. jeg gikk mot innskudsautomaten og satt kortet inn. Da sa automaten at jeg skulle sette pengene inn i en luke. Jeg hadde med meg sedler, så jeg stusset litt, sedler i en luke? For sikkerhetsskyld satt jeg en 200-lapp istedenfor 500-lappene. før jeg visste ordet av det kom det "feil" på skjermeen, så jeg kontaktet banken ... Istedet gikk jeg bort til den andre innskuddsautomaten og spurte en dame om hvordan man skulle gjøre det, og da ble jeg forklart alt stepp for stepp. jeg satt inn en og en 500lapp avgangen også trykket jeg fortsett, men da hun merket det fortalte hun meg at man kunne sett inn flere lapper.


Jeg har av familie og slekt hørt at jeg er "svak". Det blir ikke sagt høyt, men noen ganger glipper det. Nå har jeg fått en bekreftelse på dette. jeg føler meg tilbakestående. Jeg går andre året. ifjor jobbet jeg hardt på skolen , og noen av grunnene var nettopp å motbevise dette. Jeg endte med et snitt på 5.0 VG1, to seksere, og en 5 i T matte som jeg er utrolig stolt av. Jeg er også en veldig forsiktig person, glemmer hvor ting ligger er og rett og slett glemmer ting. Jeg har flere ganger glemt buksa, bøker, matpakke. Jeg husker ikke engang om jeg har låst døra, eller om jeg la kremen tilbake i skapet før jeg skal til skolen. Jeg er redd jeg har misslyktes og denne påstanden er sann.

Endret av Neckrick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan slite med et stress-syndrom og det vil virke hemmende i mange/alle sammenhenger. Man blir lett klossete og distré med slike symptomer. Det kan også gi dårligere ytelse og karakterer på skolen, men virker ikke som du har det problemet.

 

Du kan risikere å slite med noe av dette gjennom livet, men det er absolutt mulig å "jobbe med saken" også, du er tross alt ganske ung og uerfaren ennå.

Endret av GEIRHH
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg liker heller ikke å sette inn sedler i minibanken, følelsen er at noe kan gå galt. Om banken er stengt får man ikke gjort noe med det.

 

Foretrekker å snakke med betjening når jeg skal sette inn kr. At en bank med bankomat/innskudd samtidig tar gebyr er helt bak mål.

 

Er heller bankene som er tilbakestående.

 

Da er det bedre å bruke Skandiabanken som er uten gebyr.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Men når det gjelder trådstarter, så er det nok mange som gruer seg til å sette inn penger i slike automater.

Det vil nok gå bedre når du har gjort det en del ganger.

Men hvis du føler at du sliter med problemene, så ville jeg vurdert å pratet med fastlegen eller noe.

 

Og om noen i familien eller slekten sier at du er svak, så ikke bry deg. Det handler iblant om å være den smarte, og ikke den sterke :) Vær heller stolt av den du er.

Endret av Hårek
Fjernet sitat av slettet innlegg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...