Brann89 Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) I går fikk pc-en min seg et slag ved der harddisken er plassert og dataen gjekk i svart. Da eg slo den på fikk eg beskjed om det var noen som var gale og som gjør at eg ikkje får startet maskinen. Har prøvd å reparere et antall ganger med det funker desverre ikkje. Har gått gjenomm sikkerhets modus, men da maskinen går igjennom filene på harddisken så er det ved et punkt den stopper opp og dataen slår seg av etter en stund. Så da satt eg inn igjen den harddisken som opprinnelge er til denne maskinen, og utrulig nok så funket den, så når er maskinen oppe å går igjen. Men på den harddisken som ikkje funker, så har eg noen filer som er gjerne skulle ha ført over til denne harddisken. Så nå er eg inne på komplett for å kjøpe meg ekstern harddisk. Men ser ikkje nødvendigheten med å kjøpe den, vist det ikkje hjelper meg til å løse problemet mitt. Så eg håper noen her veit om dette lar seg gjøre, eller om det berre å gi opp hele harddisken? Det er da altså (etter det eg tror er problemet) en fil eller flere som rett og slett er ødelagt, som gjør at eg ikkje får kommet meg inn på harddisken Endret 30. oktober 2013 av Brann89 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Plugg hardisken i en annen pc (du kan plugge den i en stasjonær og) å se om du får hentet ut filene. Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2013 Har desverre ikkje en stasjonær pc som er samme leverandør som min bærbare. Så på stasjonære så starter den berre opp og opp igjen. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Trenger ikke være samme leverandør.. Plugg en ny s-ata plugg i hovedkortet, å finn en ledig strømplugg i plugg laptop disken din i den stasjonære. Så starter du opp å passer på at den stasjonære booter fra sin egen hardisk, og ikke den fra laptoppen. Når du er inne i windows vil du kunne bla gjennom filene på hardisken fra laptoppen. Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2013 Har desverre ikkje s-ata plugg tilgjengelig, så har heller går til annskaffelse av docking stasjon Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Du må nok regne med at harddisken er dau så jeg ville ha fått ut filene på en annen maskin. Skaff deg en docing å hent ut filene og se om det går Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 1. november 2013 Forfatter Del Skrevet 1. november 2013 Det har eg gjort, så får eg håpe at dette lar seg gjøre. Grei innvenstering til seinere tid Men blir litt kjipt om harddisken er så passe skadet, at eg ikkje kommer meg inn på den med docingen eller om det er administrator passord for å komme seg inn på harddisken Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Vet det er gammel tråd, men en ting som kan hjelpe er og legge den i fryseren, så tae du den ut hurtig, kobler den til, dette er et triks jeg har brukt flere ganger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå