TheOats Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Hva gjør man når man ikke har en garasje å parker sykkelen i? Det er vel ikke veldig bra å la den stå ute i regn og snø osv? Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Kjøp en presenning hvis det overhode ikke fins husrom. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Du spør noen som har en garasje om du kan lagre den der over vintern. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Du kan kjøpe vinterlagring. Hvor i landet bor du? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Lar den bli stjålet slik at du kan få ny på forsikringa! Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Finnes vel ikke noe fasitsvar her kanskje, men i mitt hode så er det to ting som vil forringe sykkelen ved lagring utendørs uten tildekning og det er nedbør og kulde. Dekker man den skikkelig til så gjenstår kun kulden og fyller du opp tanken 100% (for å hindre kondens) og fjerner batteriet, så tror jeg det skal gå bra å lagre den utendørs. Men får dessuten kjøpt slike "lettgarasjer" som ikke koster all verden. Selv så har jeg sykkelen i en uisolert garasje. Det omtrent like kaldt inne i garasjen som utenfor, men sykkelen står 100% tørt og den får luft. Det eneste jeg har gjort er å fylle opp tanken, ved siden av vask og polering så klart. Jeg har også lagt over et litt tykt laken for litt ekstra beskyttelse. Vet ikke om dette har noe effekt, men så lenge jeg føler det har det, så holder det for meg Det finnes sikkert også drøssevis av steder du kan sette sykkelen din mot et lite honorar. Du kjenner sikkert en kompis eller har noen i familien som har mulighet til å avse ett par kvadratmeter med plass over vinteren. Endret 31. oktober 2013 av Bjerknez Lenke til kommentar
RWS Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Vær også klar over at presseninger vil gi lakk/polish skader hvis den er utsatt for vind... Presseningen må heller ikke være helt tett, da fuktigheten på innsiden må ut ved temperatur forandring... Så mulig du gjør lurt i å spandere på deg en ørliten plastikk "garasje", kanskje noe du snekrer sammen selv slik at ingen deler blir liggende å gni mot sykkelen... Trenger jo ikke å være spesielt fancy (skal jo være under snøen anyway...) men som er sterkt nok til å tåle snø, is, regn og ikke minst vind... Selv har jeg sykkelen min i en kald garasje, med en sånn passform sydd beskyttelse rundt (kjøpt på biltema). Mest for å hindre støv egentlig, samt nysgjerrige blikk for de som eventuelt skulle finne på å komme inn i garasjen.. Jeg har plasttank på min sykkel (KTM 690 SMC-R 13 mod) så jeg hadde vel strengt tatt ikke trengt å fylle full tank, men har gjort det likevel... . Kjøpte også den dyreste MC laderen biltema har, slik at jeg med jevne mellomrom kan lade bateriet jeg har tatt ut og som står i bua mi hjemme... Så da gjenstår det bare å få tatt teori lappen i løpet av vinteren, da oppkjøringen vil gå veldig greit... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå