Gå til innhold

Nytt stativhode eller nytt stativ?

Anbefalte innlegg

Jeg har et Benro A300FBHO stativ, hodet er benro sin BH0.

Til landskapsbilder fungerer stativet og hodet fint, problemet er når jeg benytter teleobjektiv.

Jeg har et Panasonic G5 og Panasonic 100-300mm objektiv og når jeg benytter denne kombinasjonen på stativet så siger det ned et stykke etter at jeg har låst stativhodet.

Dette er jo ikke optimalt når jeg skal ta bilder av månen eller av fugler.

Vil det hjelpe å kun kjøpe et bedre hode f.eks Benro N1?

Jeg ønsker ikke å legge for mye penger i et nytt hode, hvis det ikke er noen god løsning med et litt bedre hode føler jeg heller at det er mere fornuftig å kjøpe et nytt stativ som har et brukbart hode på.

Hvis det er best å gå for nytt stativ så tenker jeg noe i prisklassen 2 - 3 tusen.

Noen som har noen erfaringer med det stativet jeg har med et bedre hode på eller gode synspunkter?

Hvis jeg får bildet stabilt med en gang jeg har låst stativhodet så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Har du fot på objektivet, da? Det finnes tredjeparts stativfot til det objektivet. http://www.mu-43.com/showthread.php?t=41512

Men - kunne nok være en ide å oppgradere til et større og kraftigere hode hvis du skyter mye med tele.

Beklager sent svar, men hadde håpet på erfaringer med bytte av stativhoder.

Men har uansett bestillt denne stativfoten som du linker til.

Den koster 75 euro inklusive frakt i tilfelle det er noen andre som er interessert i den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...