Gå til innhold

Hva er gode og dårlige handlinger?

Anbefalte innlegg

Selv har jeg "innsett" at alt egentlig er tro...

Grei avklaring. Da vet du ikke hva tro eller viten er. Det er et vedheng til denne vitenen, og det er at ingen av oss kan ekskludere muligheten for at vi slett ikke eksisterer. Derfor er viten avhengig av at den holdes innenfor vår begrepsverden. Det er kun der den har gyldighet.

Det er fremdeles ingen grunn til å tro på noe, det er rett og slett bare dumt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grei avklaring. Da vet du ikke hva tro eller viten er. Det er et vedheng til denne vitenen, og det er at ingen av oss kan ekskludere muligheten for at vi slett ikke eksisterer. Derfor er viten avhengig av at den holdes innenfor vår begrepsverden. Det er kun der den har gyldighet.

Det er fremdeles ingen grunn til å tro på noe, det er rett og slett bare dumt.

Om jeg skal kjøpe meg bil: Hvilken bil skal tro er best for mitt bruk? Eller er dette noe jeg kan vite? Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

Skal avslutte denne diskusjonen (du kan godt svare meg, men er ikke sikker på at jeg kommer til å svare tilbake) med følgende:

Jeg tror tro er noe man ikke kommer unna.

Du vet (tydeligvis) at tro er umulig. Men, hvordan kan du vite dette? Har du bevis, som gjør det så sikkert, at det kan bevises utenfor enhver tvil, at du ikke tror tro er verdiløst. Om du i så fall tror tro er verdiløst, vil troen på at tro er verdiløst, være verdiløst.

Lenke til kommentar

Vi er ikke uenige, du har ingen kvalifisert mening jeg kan være uenig med og sitter fast i at du ikke forstår ordene.

Da kan vi være enig i at jeg ikke forstår ordene. Eller i hvert fall ikke forstår hva du prøver å formidle med ordene.

Kvalifisert mening? Er ikke det å tro at tro ikke er verdiløst, en kvalifisert mening?

Endret av Because I need change!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da kan vi være enig i at jeg ikke forstår ordene.

Ja det kan vi.

Kvalifisert mening? Er ikke det å tro at tro ikke er verdiløst, en kvalifisert mening?

Tro er å erstatte virkeligheten og ugyldiggjør enhver påstand, mening, eller annet. Alltid. Uten unntak.

Det er bare du som driver med slikt her.

Lenke til kommentar

Ja det kan vi.

Tro er å erstatte virkeligheten og ugyldiggjør enhver påstand, mening, eller annet. Alltid. Uten unntak.

Det er bare du som driver med slikt her.

Jeg er for dum (sikkert fordi jeg tror på så mye rart) til å fortsette denne diskusjoenn. Jeg gratulerer deg med seieren, og jeg er glad du endelig har bevist for meg den desillusjonen jeg visstnok har vært en del av i en altfor lang tid.
Lenke til kommentar

Jeg er for dum (sikkert fordi jeg tror på så mye rart) til å fortsette denne diskusjoenn. Jeg gratulerer deg med seieren, og jeg er glad du endelig har bevist for meg den desillusjonen jeg visstnok har vært en del av i en altfor lang tid.

Det har ikke forekommet noen som helst form for diskusjon her. Om du tror det så er det godt mulig karakteristikken din av deg selv kan stemme.

Seier? Det er et tap at mennesker går rundt og tror..

Endret av jegersåmongo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...