Rescue me Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) En god handling booster egoet til folk. Eller kanskje en god handling knuser det? Eller kanksje en god handling ikke vil ha noe å si for egoet? En dårlig handling, er en handling som ville ha blitt et problem om mange hadde gjort den. En god handling fra et egoistisk perspektiv; er en handling alle parter vinner på. Hva er gode handlinger? Hva er onde handlinger? Endret 30. oktober 2013 av Because I need change! Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 Et spørsmål blir: Er det greit å gjøre en dårlig handling, fordi det er en del av en større god handling? Jeg liker ikke å tro det. Lenke til kommentar
jegersåmongo Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Som i å drepe alle religiøse mennesker til fordel for menneskehetens overlevelse? Åh nei, du skulle ha med en "dårlig handling".. Hmm.. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 Som i å drepe alle religiøse mennesker til fordel for menneskehetens overlevelse? Åh nei, du skulle ha med en "dårlig handling".. Hmm.. For eksempel. Problemet her er jo at man ikke kan vite om menneskeheten er bedre uten religiøse. Og man får også spørsmålet hva som er en religion. Kan vitenskapen være en religion? Lenke til kommentar
jegersåmongo Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Problemet her er jo at man ikke kan vite om menneskeheten er bedre uten religiøse. Ikke? Empiri viser vel at religiøse har drept, lemlestet, sprengt, forgrepet seg, døpt, <Fyll inn avskyelig handling her> så det holder etter. Klart verden ville bli meget bedre av å fjerne slike uproduktive elementer. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Ikke? Empiri viser vel at religiøse har drept, lemlestet, sprengt, forgrepet seg, døpt, <Fyll inn avskyelig handling her> så det holder etter. Klart verden ville bli meget bedre av å fjerne slike uproduktive elementer. Så hva er en religion? Skal vi drepe folk som tror på alle religioner? Selv om det også inkluderer religioner som ikke har gjort noe ondt i religionens navn? Skal vi drepe alle de som tror på en religion som har lemlestet og drept, selv om de fleste individer av religionen ikke har lemlestet og drept? Er det greit å like (da det bare er en tanke) at folk blir lemlestet og drept? Endret 30. oktober 2013 av Because I need change! Lenke til kommentar
jegersåmongo Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 ... Hva en religion er kan du finne ut av ved å bruke en ordbok. Ja hvorfor skulle vi ikke drepe alle som driver med religion? Gi meg en grunn.. Om de er aktive i selvmordsbombing eller bedriver dåp av barn er like ille spør du meg. De bidrar alle til å fremme hatet sitt. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 Hva en religion er kan du finne ut av ved å bruke en ordbok. Ja hvorfor skulle vi ikke drepe alle som driver med religion? Gi meg en grunn.. Om de er aktive i selvmordsbombing eller bedriver dåp av barn er like ille spør du meg. De bidrar alle til å fremme hatet sitt. Fordi jeg tror alle liv har verdi. Lenke til kommentar
jegersåmongo Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 .. Tro er verdiløst... og farlig for menneskeheten. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Tro er verdiløst... og farlig for menneskeheten.Jeg tror tro ikke er til å komme unna. Du tror tro er farlig. Men du har nok et poeng i at menneskeheten er farlig for menneskeheten. Endret 30. oktober 2013 av Because I need change! Lenke til kommentar
jegersåmongo Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Jeg tror tro ikke er til å komme unna. Det får du bare tro, du tar feil. Herved bevist. Du tror tro er farlig. Jeg synes du skal holde deg for god til å komme med slike nedsettende personangrep mot mennesker du ikke kjenner. Slike løgner slår nemlig kun tilbake på deg selv. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Det får du bare tro, du tar feil. Herved bevist.Jeg tror ingenting kan bevises forbi enhver tvil, da man alltids vil kunne skape et rammeverk for hvorfor et bevis ikke er et bevis. Jeg synes du skal holde deg for god til å komme med slike nedsettende personangrep mot mennesker du ikke kjenner. Slike løgner slår nemlig kun tilbake på deg selv.Jeg tror bare at du mener det du skrev . Jeg tror også det er bra om slike løgner slår tilbake, om de slår tilbake, fordi det bare beviser at jeg ikke burde bedrive dem. Endret 30. oktober 2013 av Because I need change! Lenke til kommentar
jegersåmongo Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Jeg tror ingenting kan bevises forbi enhver tvil, da man alltids vil kunne skape et rammeverk for hvorfor et bevis ikke er et bevis. Vi VET at det er mye vi ikke kan bevise, og kanskje aldri vil kunne vite noe om, det er ingen unnskyldning for å tro noe som helst. Tro er per definisjon å godta noe uten bevis. En totalt latterlig og ikke minst uetisk handling. Jeg hopper over tøvet.. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 Vi VET at det er mye vi ikke kan bevise, og kanskje aldri vil kunne vite noe om, det er ingen unnskyldning for å tro noe som helst. Tro er per definisjon å godta noe uten bevis. En totalt latterlig og ikke minst uetisk handling. Jeg hopper over tøvet.. Jeg tror vi er uenig. Du vil kanskje si du vet vi er uenig. Lenke til kommentar
jegersåmongo Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Jeg tror vi er uenig. Du vil kanskje si du vet vi er uenig. Jeg vet bare at du påstår diverse. Jeg sitter ikke på noen som helst informasjon som kan avkrefte at du bare troller.. Endret 30. oktober 2013 av jegersåmongo Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Jeg vet bare at du påstår diverse. Jeg sitter ikke på noen som helst informasjon som kan avkrefte at du bare troller.. Men tror du jeg troller? Om du ikke tror: Hvordan skal du stille deg til valget om jeg troller? Skal du bare ignorere det, eller akseptere at du aldri vil vite og aldri vil kunne tro noe om temaet? Endret 30. oktober 2013 av Because I need change! Lenke til kommentar
jegersåmongo Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Men tror du jeg troller? NEI. Tro er kun for dårlig fungerende hjerner. Endret 30. oktober 2013 av jegersåmongo Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) NEI. Tro er kun for dårlig fungerende hjerner. Så du tror ikke at jeg ikke er et troll? Eller ser du på meg som både et troll og ikke et troll? Eller ingen av delene? Endret 30. oktober 2013 av Because I need change! Lenke til kommentar
jegersåmongo Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Så du tror ikke at jeg ikke er et troll? Eller ser du på meg som både et troll og ikke et troll? Eller ingen av delene? Igjen, jeg tror ikke noe som helst. Slikt er det bare tapere som driver med, så spar meg disse nedrige personangrepene er du snill. Du bygger beviser mot deg selv i saken troll vs. bare troende.. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Igjen, jeg tror ikke noe som helst. Slikt er det bare tapere som driver med, så spar meg disse nedrige personangrepene er du snill. Du bygger beviser mot deg selv i saken troll vs. bare troende.. Jepp, men jeg tror aldri bevisene vil fjerne enhver tvil. Men kanskje de vil det for deg . Selv har jeg "innsett" at alt egentlig er tro, men at man bør sjekke ut det man tror på for å finne feil. Endret 30. oktober 2013 av Because I need change! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå