Athlon Power Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg skal ha sendt en tekstilvare fra canada til norge med en pris på ca 2500 kr totalt vare+shipping. Og no datautstyr til 3000 kr Er det noen mulighet fpr å lure seg unna toll. Varene kommer i 2 separate pakker på to forskjellige tider. Er kjipt å betale toll Noen som vet Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Sende det som flyttegods? Tror ikke at du klarer det.. Lenke til kommentar
letmein Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Giftwrapping.. tollere er ikke gode til å pakke inn igjen, så ofter så lar de pakken bare rulle videre.. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Gifrwrapping Serious???? Høret at hvis man sender som gave så slipper man toll? Hva med vareprøve? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Gifrwrapping Serious???? Høret at hvis man sender som gave så slipper man toll? Hva med vareprøve? Vel.. vareprøver for 3000 spenn? Da må også de som sender det sette at verdien er 0. Men jeg har hørt at giftwrapping funker ja.. kjenner flere som har gjort det med diverse produkter... Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Men jeg shipper jo pakkene med UPS express. Hvordan kommer da pakkene i tollen det skjønner ikke jeg helt. kall meg du Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Fordi UPS fortoller dem. Alle store frakt/pakkeselskaper har sine egne folk som fortoller under overoppsyn av tollvesenet. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Skjønner og det er ingenting spess man kan gjøre for å slippe den tollen? Lenke til kommentar
Duffy85 Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Du kan få de som sender pakken til å legge en falsk faktura på mindre enn toll beløpet...hva nå enn det er. Og heller sende den andre seinere eller tidligere da Er seff. litt i tvil at de gjør det Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Hvilke afgifter må jeg betale egentlig?? Seff Mva er det noe mer ??? Lenke til kommentar
Kfinn Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Be avsender om å pakke det pent inn med navnelapp og det hele. Be han skrive på tolldeklarasjonen at pakken har verdi på si $100,- (maksgrense i Norge for gaver er 1000,-) Send den med ordinær post og kryss fingrene. Skulle du bli stoppet blir du belastet med moms på 24% pluss et gebyr fra ekspeditøren (alt fra 50,- til 160,-) Lykke til! Lenke til kommentar
JonV Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Fikk igår ei "gave" fra Danmark verdi Ca 180 Dkr, gjett hva slags lapp jeg fikk i posten. Jo jeg fikk brev om, MELDING OM ANKOMMET UFORTOLLET SENDING ja i bold skrift og CAPS på. Nå vil jo faktisk "gaven" koste meg penger da posten skal ha penger for å sjekke varene. Og jo det er en "gave" da firmaet jeg handlet hos dreit seg ut forige gang og dette er plaster på såret pakke. Lenke til kommentar
AYHJA-eier Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 På varer under 1000,- kan man internettfortolle varene selv... Bare gå inn på http://www.toll.no/fortolling/ Lenke til kommentar
JonV Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 JAMEN varen KOSTER MEG IKKE NOE. hvordan fortolle noe som ikke har pris. Har sendt inn faks slik at Posten tar det automatisk neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg