Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er du lykkelig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei.

Lykke er en (ansett) forbedring av sin livskvalitet fra tidligere.

Med en deprimert samboer og minst to barn som nylig har vist seg å ha for treg utvikling, av tre mulige, og en krevende jobb, kan jeg ikke si at jeg er lykkelig.

Og jeg ser ingen mulighet for å løse problemet på en rettferdig måte.

Så jeg er fornøyd med å være glad av og til.

Anonymous poster hash: 1ff4c...003
Lenke til kommentar

Jeg er passe lykkelig vil jeg si, men er fortsatt på lykkejakt.

Minussiden. Jeg har forbedringspotensiale med tanke på at jeg er singel og at jeg ikke har funnet meg helt til rette på ny boplass. Har vanskeligheter med å finne meg venner her, som gjør at jeg er litt for mye alene i hverdagen.

Plussiden: Jeg er generelt fornøyd med livet, studerer noe interessant og er generelt glad. Er jeg deppa hjelper det alltid å trene litt. Jeg har også venner, familie og kollegaer som virkelig tar godt vare på meg, bare jeg klarer å se det. Kunne skrevet mye mer, men vil heller si det som er viktigst av alt, man må begynne å trives med seg selv og det man har, virkelig se på alt det gode man har i livet sitt (type sted å bo, jobb, skole, venner, kjente, familie osv).

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ikke tenk på at "JEG" er lykkelig eller ulykkelig. Bare forholde seg til at alt er flyktige tanker, og ikke forsøk å gripe eller holde dem fast ... La de få være frie - og husk at mellom hver liten bit av lykken ligger det en liten bit med ulykke. Vær den blåe himmelen som du vet ligger over skyene, ikke se deg blind på overskyet værforhold

:)

Lenke til kommentar

Jeg er foreløpig lykkelig fordi jeg har lyktes i å gjennomgå en del forandringer og har fullført noen prosjekter, og jeg er greit i gang med nye prosjekter.

Med prosjekter mener jeg alt mulig av ting jeg først planlegger og så gjennomfører; alt fra å kjøpe et klesplagg, til å få en ny venn og til å fullføre en utdannelse.

Det som kanskje er den største hindringen for lykke nå er at det føles som at alt er en boble, og dersom jeg mislykkes i noe kommer det til å bli en domino-effekt.

Endret av Spitfire396
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Da velter lasset? :p

nå skal vi se litt på den saken ... "hikst" .. javel, da blir det altså valget mellom sjampis eller repet ... :p

Man kan enten se på det som min egen personlige tragedie, eller se på den som min egen personlige komedie

:yes:

Lenke til kommentar

Jeg er ikke lykkelig, men jeg er veldig glad. Nå er jeg vel midt i mellom, som er det beste i mine øyne. Da kan jeg virkelig føle på lykken når den er der, og verdsette mer de små tingene som gir meg denne følelsen. En hverdag i konstant lykkerus hadde ikke funket i lengden. Da er den eneste veien nedover.

Lenke til kommentar

Tja...

Jeg har samboer, er 23 år. Nettopp kjøpt vår første enebolig til 4mill. Helt uten hjelp fra foreldre.

Jeg har fast jobb i et stort firma og tjener rundt 500.000 i året. Jeg har et eget AS på vei opp som vil omsette for noe rundt den samme summen.

Hun er på jobbsøk etter 5 årig sivøk.

Jeg føler meg egentlig ikke lykkelig. Hva er egentlig vitsen med livet?

Jeg har tenkt et par ganger på å forlate alt jeg har for å reise til en random plass i verden og se hva som skjer.

Men hva ville dama sagt, og hva med alle vennene? Plutselig stikke fra alle og bli borte på ubestemt tid.

Anonymous poster hash: 308b6...f2b

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...