Gjest Slettet+9817324 Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Den største playern i verden døde i '77 , der snakker man (som Ric Flair ville sagt) "stylin' and profilin" ! Alt annet blir bare fattigmanns imitasjon Den eneste som er verdig til å bruke 2001 melodien , bortsett fra Kongen , er Flair Endret 1. november 2013 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Mange her som burde lese Jim Rohn. Så lenge man har nok til det man trenger, vil ikke penger gjøre en oppriktig lykkelig. Det vil i så fall være veldig kortvarig glede. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Du blir nok lykkelig av NOK penger. Hva som er nok er en individuell sak! Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Dersom jeg hadde mye penger ville jeg reist til et sted og kjøpt et lite hus ved stranda, Levd bekymringsfritt og sponset familie og venner med flybilletter av og til slik at de kan komme på besøk. Det er ikke pengene, men opplevelsene Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Jeg tror mange ville blitt mer lykkelig av å ha mye penger. Men på en annen side, mange ville ikke taklet det. Det er ikke så godt å forutsi hvordan man ville reagert. Og alle er forskjellige. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 NÅR jeg vinner VikingLottoen neste uke, vil jeg nok bli temmelig lykkelig ja. Ikke kjærlighet-lykkelig, men veldig lykkelig med det livet jeg kan skape meg av materielle verdier. Å ha det gøy for meg er å være lykkelig. Da er jeg glad i livet. Å ha det gøy er lettere med penger, enn uten penger Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Man blir lykkelig når man har nok penger til et bekymringsløst liv der man kan kjøpe alt det nødvendige og fortsatt ha litt til overs til det man ønsker seg om man sparer. Blir man mer lykkelig av å ha 20 sportsbiler og en svær villa i Beverly Hills? Neppe. Dyre kjøp er bare en erstatning for endorfiner, og man blir avhengig av å kjøpe dyrere og dyrere ting. Litt slik som spenningen når man venter på en pakke fra Komplett. Selvsagt er det moro å eie dyre ting, men det er kortvarig glede og har ingen verdi i livet ditt forutenom rushet, som lett kan erstattes med andre ting. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 (endret) men veldig lykkelig med det livet jeg kan skape meg av materielle verdier. Med penger kan du også skape et liv uten materielle goder. Jeg kan f.eks ikke reise til nepal og leve som sherpa nå, jeg har ikke råd til flybilletten, jeg har ikke råd til å ikke jobbe og jeg har mye studielån som holder meg her. Med andre ord, jeg har ikke råd til å leve som uteligger engang fordi jeg har annet økonomisk ansvar som krever inntekt. Økonomisk uavhengighet gir frihet til å leve som du vil, enten det er i en luksusvilla eller i en trailerpark i USA på nullbudsjett. (med pengene i båkhånd). Friheten til å velge hva man vil når man vil tror jeg er ganske lykkebringende. Endret 1. november 2013 av coyotemannen 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 "Du kan ikke kjøpe lykke. Men du kan kjøpe dyre eiendeler som gjør andre misunnelige, og det føles like bra!" (Sitat, Dogbert) Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Blir man mer lykkelig av å ha 20 sportsbiler og en svær villa i Beverly Hills? Neppe. Dyre kjøp er bare en erstatning for endorfiner, og man blir avhengig av å kjøpe dyrere og dyrere ting. Litt slik som spenningen når man venter på en pakke fra Komplett. Selvsagt er det moro å eie dyre ting, men det er kortvarig glede og har ingen verdi i livet ditt forutenom rushet, som lett kan erstattes med andre ting. Men nå snakker du strengt tatt én måte å oppføre seg i forhold til disse pengene... man kan fint unnlate å gjøre dette. Man kan bruke pengene på å gjøre noe bra verden. Jeg tror det kan gi en god lykkefølelse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Tror ikke på at penger gjør en lykkelig, jeg tror en kjæreste, en kone, en venn gjør det lykkelig. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Men nå snakker du strengt tatt én måte å oppføre seg i forhold til disse pengene... man kan fint unnlate å gjøre dette. Man kan bruke pengene på å gjøre noe bra verden. Jeg tror det kan gi en god lykkefølelse. Absolutt. Man kan øke sin egen lykke ved filantropi, men jeg vil ikke se på dette som noe annet enn en mot-polar av å bygge sin egen lykke ved å øke sosial status og veltre i egoisme. Begge deler hjelper bare på selvbildet, ikke på dine grunnleggende nødvendigheter. Jeg har absolutt respekt for de som velger å bruke mye av pengene sine på veldedighet, men jeg tror ikke det er det ultimate svaret til lykke. Endret 1. november 2013 av Gavekort Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Absolutt. Man kan øke sin egen lykke ved filantropi, men jeg vil ikke se på dette som noe annet enn en mot-polar av å bygge sin egen lykke ved å øke sosial status og veltre i egoisme. Begge deler hjelper bare på selvbildet, ikke på dine grunnleggende nødvendigheter. Jeg har absolutt respekt for de som velger å bruke mye av pengene sine på veldedighet, men jeg tror ikke det er det ultimate svaret til lykke. Er ikke følelsen av å bli verdsatt av noen grunnleggende, da? Tror du det finnes et ultimat svar til lykke? Uansett, folk er så forskjellige at man ikke aner... ta Skrue McDuck, f.eks... det er jo kanskje en litt sjelden variant av kakse, men jeg vil tro tilbøyelighetene finnes der ute. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Med penger kan du også skape et liv uten materielle goder. Jeg kan f.eks ikke reise til nepal og leve som sherpa nå, jeg har ikke råd til flybilletten, jeg har ikke råd til å ikke jobbe og jeg har mye studielån som holder meg her. Med andre ord, jeg har ikke råd til å leve som uteligger engang fordi jeg har annet økonomisk ansvar som krever inntekt. Økonomisk uavhengighet gir frihet til å leve som du vil, enten det er i en luksusvilla eller i en trailerpark i USA på nullbudsjett. (med pengene i båkhånd). Friheten til å velge hva man vil når man vil tror jeg er ganske lykkebringende. Hva slags jobb er det du har der du ikke kan skaffe deg en envies flybilett i løpet av kanskje en måned? De aller fleste i norge har nok til nødvendigheter, og en god del til, nok til å slippe økonomiske bekymringer, om man ikke går inn for å skaffe seg de. AtW Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 Hva slags jobb er det du har der du ikke kan skaffe deg en envies flybilett i løpet av kanskje en måned? De aller fleste i norge har nok til nødvendigheter, og en god del til, nok til å slippe økonomiske bekymringer, om man ikke går inn for å skaffe seg de. AtW Det kommer litt an på hvor man skal reise. Skal du til afrika eller thailand så koster en bilett mellom 10 og 15 tusen Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Jeg har ikke mye penger, men jeg har nok penger til å være lykkelig. Utdypning: Hvis bilen/vaskemaskinen/klosettet/lignende plutselig blir ødelagt vet jeg at jeg har midler til å reparere dem umiddelbart uten å bekymre meg. Jeg har sparepenger slik at dersom det blir renteøkning på boliglånet mitt eller lignende vil jeg kunne hente fra reservene en god periode før det må gjøres drastiske grep. Når det er sagt er jeg student med begrenset inntekt og livsstil deretter. Det ble nevnt tidligere i tråden at forholdsvis lav inntekt ikke nødvendigvis er synonymt med urolig og ubehagelig privatøkonomi, og det tror jeg er et veldig godt poeng. Når jeg snart begynner å arbeide vil jeg få anledning til å gå et par hakk opp i standard både på bil og bolig, og selv om det definitivt er noe jeg gleder meg til vil jeg ikke si at det vil øke min følelse av lykke betraktelig i forhold til nåværende situasjon. Det blir spennende å finne ut. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Det kommer litt an på hvor man skal reise. Skal du til afrika eller thailand så koster en bilett mellom 10 og 15 tusen Mellom 10 og 15k en vei til thailand? Det er ikke noen billig billett akkurat.... AtW Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 2. november 2013 Forfatter Del Skrevet 2. november 2013 Med penger kan du også skape et liv uten materielle goder. Jeg kan f.eks ikke reise til nepal og leve som sherpa nå, jeg har ikke råd til flybilletten, jeg har ikke råd til å ikke jobbe og jeg har mye studielån som holder meg her. Med andre ord, jeg har ikke råd til å leve som uteligger engang fordi jeg har annet økonomisk ansvar som krever inntekt. Økonomisk uavhengighet gir frihet til å leve som du vil, enten det er i en luksusvilla eller i en trailerpark i USA på nullbudsjett. (med pengene i båkhånd). Friheten til å velge hva man vil når man vil tror jeg er ganske lykkebringende. En jeg kjenner bor i et vanvittig billig kollektiv med en haug med andre mennesker. Der har han alle tingene sine mens han selv er i utlandet året rundt. Jeg har alltid misunnt han for den friheten. Han har tunge psykiatriske diagnoser som schitsofreni og ser romvesener på høylys dag. Men han lar ikke det stoppe han fra å leve livet Det gir meg håp Men det å tørre å gjøre en forandring. Det er det som er vanskelig Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 (endret) Du blir ikke lykkelig av penger. Hvis du ikke har noen å dele livets gleder med nytter det lite å ha mye penger. Du kan ikke kjøpe venner. Jeg har selv råd til å kjøpe det jeg har lyst på. Men er jeg lykkelig? Nei. Fordi jeg er ensom. Jeg sitter i samme båt som deg... Har svært få venner, hvis noen i det hele tatt, og det bekymrer meg. Penger bekymrer meg ikke, så jeg har det i hvertfall bedre enn om jeg værken hadde venner eller penger da. Hvor bor du, venn? Jeg har hatt tider der jeg selv syntes jeg ikke har hatt mange penger, men har jo klart meg ganske bra sånn økonomisk. Jeg er jo en fornuftig kar, så mitt forbruk gjenspeiler inntekt. Så jeg har aldri vært ulykkelig på grunn av mangel på penger. Kanskje det er et letter spørsmål å svare på: Er du ulykkelig på grunn av mangel på penger? Endret 2. november 2013 av mongojarle 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Hva slags jobb er det du har der du ikke kan skaffe deg en envies flybilett i løpet av kanskje en måned? Okay, selve flybilletten er ikke noe problem. Men jeg har mye gjeld i norge så jeg må bli her en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå