Gå til innhold

Blir man lykkelig av å ha mye penger?


EvilSeagull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Indirekte vil jeg tro man kan bli lykkelig av å ha mye penger, ja. Spesielt om man har opplevd å være fattig/ikke ha god råd. Det er mye jeg har lyst til, men som jeg ikke har muligheten til å gjøre pga mangel på penger. Opplevelser koster stort sett penger, og opplevelser kan nok gjøre en lykkeligere. Kunne gjerne tenkt meg en måned i Hawaii på øyhopping, men jeg har ikke råd.

Lenke til kommentar

Har selv lite penger, men vil nok tenke meg at mye penger vil gjøre en gladere siden det meste som er morsomt koster penger.

Om jeg hadde penger hadde jeg vært den største playeren i værden! Satan hvor mange drinker jeg skulle spandert. For ikke å tenke hvor mange damer jeg hadde tatt med meg hjem!

 

Fytte grisen så kjipt det er å være fattig :(

Lenke til kommentar

Vil påstå at det er større sjangse for at du er lykkelig hvis du slipper økonomisk uro og bekymring ja.

 

Å slippe økonomisk uro er ikke det samme som å ha mye penger.

Om jeg hadde penger hadde jeg vært den største playeren i værden! Satan hvor mange drinker jeg skulle spandert. For ikke å tenke hvor mange damer jeg hadde tatt med meg hjem!

 

Fytte grisen så kjipt det er å være fattig :(

såklart, du blir automatisk den største playeren i verden om du plutselig får masse penger.

Lenke til kommentar

Forskning tyder på at man ikke blir noe lykkeligere i den forstand at folk ikke er nevneverdig lykkeligere nå enn feks 15 år siden, til tross for vesentlig velstandsvekst. (dvs at absolutt velstand ikke er så viktig) Men folk kan bli mere ulykkelige av å ha lav relativ velstand. Dvs "mindre enn naboen".

 

AtW

Korrekt.

 

Det samme blir vel også sett i dag. Lykkenivået stiger dramatisk om en person som mangler de fleste essensielle menneskelige behovene, og deretter får oppfylt disse. Men etter at disse behovene er oppfylt, så tyder det ikke på at lykkenivået stiger noe særlig mer, uansett hvor stort huset ditt her, hvor fin bilen din er, hvor mange ting en eier, eller hvor store tall som står på bankkontoen.

Lenke til kommentar

Selvsagt blir man ikke lykkeligere av penger. Et visst økonomisk sikkerhetsnett kan jo være en betingelse for friheten til å finne og gjøre det som gjør deg lykkelig. Men du kan alltid tjene mer penger, og gleden over forbruk gir ikke mer enn overfladige, kortvarige og intense gledesopplevelser. Penger er midler, ikke et mål i seg selv.

Lenke til kommentar

Mener jeg leste en undersøkelse på hva som var den perfekte inntekten/formuen i forhold til lykke. Kommer ikke på hvor eller hvem som lagde den. Mener den var amerikansk, men oversatt til norsk kroneverdi osv.

(Da er ikke det å være millionær etc tatt med, siden det gjelder de ytterst ferreste av oss)

 

Ta dette med en klype salt, men mener at den perfekte inntekten for en nordmann lå på 650 - 700.000kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...