EvilSeagull Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Jeg har lite penger og synes det er helt forferdelig: Jeg er ulykkelig. Hva med dere som har mye penger. Er dere lykkelige? Endret 30. oktober 2013 av EvilSeagull Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Har selv lite penger, men vil nok tenke meg at mye penger vil gjøre en gladere siden det meste som er morsomt koster penger. Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Indirekte vil jeg tro man kan bli lykkelig av å ha mye penger, ja. Spesielt om man har opplevd å være fattig/ikke ha god råd. Det er mye jeg har lyst til, men som jeg ikke har muligheten til å gjøre pga mangel på penger. Opplevelser koster stort sett penger, og opplevelser kan nok gjøre en lykkeligere. Kunne gjerne tenkt meg en måned i Hawaii på øyhopping, men jeg har ikke råd. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 For lite eller for mye er et problem uansett. Det beste er å ha akkurat nok! Den gylne middelvei er min bushido Når det er sagt så tror jeg nok at jeg ville ha foretrukket problemene med for mye penger enn for lite 1 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Vil påstå at det er større sjangse for at du er lykkelig hvis du slipper økonomisk uro og bekymring ja. 1 Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 Har selv lite penger, men vil nok tenke meg at mye penger vil gjøre en gladere siden det meste som er morsomt koster penger. Om jeg hadde penger hadde jeg vært den største playeren i værden! Satan hvor mange drinker jeg skulle spandert. For ikke å tenke hvor mange damer jeg hadde tatt med meg hjem! Fytte grisen så kjipt det er å være fattig Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Du blir ikke lykkelig av penger. Hvis du ikke har noen å dele livets gleder med nytter det lite å ha mye penger. Du kan ikke kjøpe venner. Jeg har selv råd til å kjøpe det jeg har lyst på. Men er jeg lykkelig? Nei. Fordi jeg er ensom. 1 Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Vil påstå at det er større sjangse for at du er lykkelig hvis du slipper økonomisk uro og bekymring ja. Å slippe økonomisk uro er ikke det samme som å ha mye penger. Om jeg hadde penger hadde jeg vært den største playeren i værden! Satan hvor mange drinker jeg skulle spandert. For ikke å tenke hvor mange damer jeg hadde tatt med meg hjem! Fytte grisen så kjipt det er å være fattig såklart, du blir automatisk den største playeren i verden om du plutselig får masse penger. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Forskning tyder på at man ikke blir noe lykkeligere i den forstand at folk ikke er nevneverdig lykkeligere nå enn feks 15 år siden, til tross for vesentlig velstandsvekst. (dvs at absolutt velstand ikke er så viktig) Men folk kan bli mere ulykkelige av å ha lav relativ velstand. Dvs "mindre enn naboen". AtW Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Jeg er veldig sikker på at jeg ville vært lykkeligere hvis jeg hadde hatt mer penger, så ja. 1 Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 Å slippe økonomisk uro er ikke det samme som å ha mye penger. såklart, du blir automatisk den største playeren i verden om du plutselig får masse penger. Sett en milliard på kontoen min så kan vi vedde Lenke til kommentar
Illus Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Du kan spørre Idar Vollvik.. Han har prøvd. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Jeg er veldig sikker på at jeg ville vært lykkeligere hvis jeg hadde hatt mer penger, så ja. Det er du sikkert, men folk har en tendens til å sterkt overvurdere effekten på lykke eksterne hendelser har, både positive og negative. AtW Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Mennesker som påstår at penger ikke betyr noe som helst, har aldri behøvd å snu på hver eneste krone for å få livet til å gå rundt... 1 Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Forskning tyder på at man ikke blir noe lykkeligere i den forstand at folk ikke er nevneverdig lykkeligere nå enn feks 15 år siden, til tross for vesentlig velstandsvekst. (dvs at absolutt velstand ikke er så viktig) Men folk kan bli mere ulykkelige av å ha lav relativ velstand. Dvs "mindre enn naboen". AtW Korrekt. Det samme blir vel også sett i dag. Lykkenivået stiger dramatisk om en person som mangler de fleste essensielle menneskelige behovene, og deretter får oppfylt disse. Men etter at disse behovene er oppfylt, så tyder det ikke på at lykkenivået stiger noe særlig mer, uansett hvor stort huset ditt her, hvor fin bilen din er, hvor mange ting en eier, eller hvor store tall som står på bankkontoen. Lenke til kommentar
Pescado Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Får man mer penger vil man etter en stund ta det for gitt. Bare se på hvor sutrete nordmenn generelt er Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 De som leter etter lykken i penger, vil ikke finne den. 1 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Selvsagt blir man ikke lykkeligere av penger. Et visst økonomisk sikkerhetsnett kan jo være en betingelse for friheten til å finne og gjøre det som gjør deg lykkelig. Men du kan alltid tjene mer penger, og gleden over forbruk gir ikke mer enn overfladige, kortvarige og intense gledesopplevelser. Penger er midler, ikke et mål i seg selv. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Mener jeg leste en undersøkelse på hva som var den perfekte inntekten/formuen i forhold til lykke. Kommer ikke på hvor eller hvem som lagde den. Mener den var amerikansk, men oversatt til norsk kroneverdi osv. (Da er ikke det å være millionær etc tatt med, siden det gjelder de ytterst ferreste av oss) Ta dette med en klype salt, men mener at den perfekte inntekten for en nordmann lå på 650 - 700.000kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå