FreeBSD Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg ønsker meg en ferdig Linux-distribusjon som inneholder følgende kriterier: Kjerne: 2.4.22 (eller 2.6.0-test-kjerne) GNOME: 2.4 XFree86: 4.3 SAMBA: 3.0 Og annen nyere teknologi. Skal sette opp denne for en bekjent - som dere sikkert skjønner, trenger det å være en komplett og ferdig "out-of-the-box"-utgave med siste Linux-teknologi. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Akkurat ferdig med en installasjon av Mandrake 9.1. Stort lettere kan det neppe gjøres tror jeg. Rimelig fersk på dette så jeg er ikke helt sikker på SAMBA (Kort info om hva det er for noe? :oops: ) Men ellers skal den være i boks. Etter å ha gjort nødvendig konfigurering på veldig kort tid og fyra opp feks Evolution (Openoffice har jeg brukt en stund) er det vel bare spilldelen som hindrer meg i å konvertere fullstendig. Men det skal vel være mulig å ihvertfall spille Quake-kloner under Linux? Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 mdk 9.2 kommer ut om to uker.....er sikkert ganske oppdatert... Ellers er vel suses nyeste og et godt alternativ. hvor blir det av suse mannen som skal overbevise selv Bill Gates om at suse er tingen han kan nok den nyeste distroen fram og tilbake hehe Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Slackware 9.1 har vel alt du er ute etter ? Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Fedora Project/Red Hat Linux (TR2) høres bra ut. Prøvde Severn 9.0.93 i sommer og ble faktisk imponert. Har aldri vært noe RH-fan, men denne ver meget bra. Test Release 2 av Severn (25.09.03): Kjerne 2.4.22 GNOME 2.4 XFree86 4.3 SAMBA 3.0 GCC 3.3.1 Atlså - temmelig godt oppdatert. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 "]gentoo emerge gentoo-kernel ble 2.4.20. Litt sløvt Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Bedre å gå for ck-sources enn gentoo-sources; eller hvis du liker å leve på kanten, mm-sources eller development-sources : ) Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Slackware 9.1 har vel alt du er ute etter ? Så vidt jeg kan se har de kun version 2.2.8 av samba. Men det er vel lett å endre på install cd'en. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Jeg ønsker meg en ferdig Linux-distribusjon som inneholder følgende kriterier: Kjerne: 2.4.22 (eller 2.6.0-test-kjerne) GNOME: 2.4 XFree86: 4.3 SAMBA: 3.0 Nye mandrake(9.2) ser ut til å oppfylle alt dette, bortsett fra Samba 3.0. Men samba 3.0 og 2.6pre er i "contribs". Den har fått rimelig bra kritikk også. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Slackware 9.1 har vel alt du er ute etter ? Så vidt jeg kan se har de kun version 2.2.8 av samba. Men det er vel lett å endre på install cd'en. Er det ikke letere å la være å installere den "gamle" samba'en og så legge inn ny for hånd eller automagisk? =) -Dante Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Slackware 9.1 har vel alt du er ute etter ? Så vidt jeg kan se har de kun version 2.2.8 av samba. Men det er vel lett å endre på install cd'en. Er det ikke letere å la være å installere den "gamle" samba'en og så legge inn ny for hånd eller automagisk? =) -Dante Det er det sikkert. Alternativt kan mappa slackware-current lastes ned fra http://public.ftp.planetmirror.com/pub/slackware/, lage en bootbar cd, og da har man en Slackware som oppfyller kriteriene. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Når kommer Severn? Den er satt til 3. november foreløpig - har en mistanke om at dette blir RedHat Linux 10 - går jammen fort mellom versjonene. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Debian Sid har vel alltid det nyeste av det nyeste... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 det blir digg! venter med den installrunden! ahh... Debian's pakkesystem 100% + RedHat's brukervennlighet... Gleder meg! Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 det blir digg! venter med den installrunden! ahh... Debian's pakkesystem 100% + RedHat's brukervennlighet... Gleder meg! Hva er dette for en distro sier du? Redhat 10 kommer med apt og deb pakker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå