Arntfinn Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 med gkrellm, appleten til gnome etc med linux-2.6.0-testx. noen som dette virker hos? hos meg virker ikke gnomeappleten i det hele tatt, gkrellm viser noe helt annet enn "free". det gjør også systemload måleren til xfce4 Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 er det mulig at det er buffers/chache som blir vist? memory-gdesklet'en viser en "mørk" bar (som er nesten full, akkurat som free sier), og en lys på toppen. den lyse er lav, og skal nok vise det samme som "tallet" på toppen. passer nesten med hva free viser som buffers/cheche Lenke til kommentar
Stim Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Om jeg ikke tar feil så er det gjort om på /proc, der hvor programmene henter infoen fra. Tror det står i doc'en ...... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Min GNOME-system-monitor sier at RAM'en min nesten alltid er 100% full?!? har 256 MB Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Ja, Linux gidder jo ikke å la ledig minne bare ligge der og slenge. Da bruker den det heller til nyttige ting som caching. Når du trenger minnet til viktigere ting, vil du få det. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Samme med swap: når linux først swapper noe ut, gidder den ikke å fjerne det selvom den ikke har bruk for det mer (ved mindre den behøver swap-plassen såklart, i så fall blir det overskrevet). Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 var vel egnentlig det jeg trodde. KDE viser minne/swap separat. Men er egentlig ganske smart. Ikke for det, skulle gjerne hatt mer RAM Noen som btw. vet når 2.6 kommer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå