Gå til innhold

Kamptråd: Kampen om fotballherredømmet! Arsenal - Liverpool; 2. november 2013. Kl: 18.30

Rescue me

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel egentlig derfor de scorer så mye. Sturridge spilte riktignok ving i Chelsea, men aldri om han hadde scoret så ofte om han spilte for et annet lag.

Enig, men Liverpool er som Arsenal. Begrenset når planene deres ikke fungerer, for det finnes ikke andre planer enn plan A.

Lenke til kommentar

Sagt det før og sier det igjen. Sesongen er lang, og vi er fremdeles bare såvidt kommet i gang. Et tap borte mot Arsenal er da helt etter skjema. Ja, vi har to veldig gode angripere i SAS, men vi har ikke et lag som vi kan forvente å kjempe i teten. Realiteten er at vi har vært utenfor topp fire med god margin i flere år nå, og spillertroppen er ikke radikalt forandret. Vi har puslet sammen litt her og der, og er, slik jeg ser det, på omtrent samme sted som 2006-2008 under Rafa. Den største forskjellen fra da er at det nå er flere lag som er på samme sted, derfor blir kampen om topp 4 enda hardere.

Vi har hatt fire managere på like mange år, og deres spillere har kommet og gått like hyppig. Man bygger ikke et topplag på den måten.

Arsenal har fordelen av å ha en trener som har omtrent samme innflytelse i klubben som SAF hadde i United, alle kjenner sine arbeidsoppgaver og man har bygget jevnt og trutt. I år har de vært heldige med skader, fått spillere i form i riktig tid, samt klart å hente inn spillere som sammen løfter laget.

Likevel nekter jeg å tro at Arsenal stikker av og avgjør serien tidlig. Chelsea og City kommer til å gi full gass fremover, og United kommer også til å løfte seg utover sesongen. Det er jo ikke slik at de plutselig har blitt dårlige fotballspillere.

Det kommer til å bli et bikkjeslagsmål om fjerdeplassen også i år, men i år føler jeg at vi har en reell sjanse til å hevde oss.

Man kan ikke forvente å reise til storlagene og vinne hver gang, men klarer vi å holde poengsankingen vi har hatt hittil ved like, vil vi ende på omlag 80 poeng i mai. Det holder neppe til å vinne serien. Man har måttet opp på omtrent 90 poeng for å vinne serien, men med åtti poeng skal man klare en 2./3.-plass. Med tanke på managerbytter i de tre største seriefavorittene kan det godt være at poengkravet for å vinne serien ligger litt lavere i år enn tidligere.

Jeg tror vi kommer til å gå inn i en svakere periode nå i løpet av vintermånedene, så jeg vil anslå at vi ender på rundt 70-75 poeng i mai, og da må vi være forberedt på å kjempe om en tredje/fjerdeplass.

Som flere andre har nevnt er vi veldig avhengige av at SAS leverer hver helg, for vi har ingen som kommer på sugende løp fra midtbanen og hamrer ballen i mål, eller som garanterer mål på dødball. Tar man ut SAS, eller en eller begge blir skadet, får vi fort trøbbel.

Vi har hatt "the element of surprise" med det glitrende samspillet deres hittil i år, men vi slipper inn mål jevnt og trutt, og nå begynner de andre lagene å vite hva de har i vente. Vi kan ikke forvente at den gode starten fortsetter hele sesongen igjennom.

tl;dr: Hvis du tror Liverpool vinner serien i år er du teit.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Per nu sitter jeg med en følelse av at det er midtbanen som faktisk er Liverpools største svakhet. Det er for lett å komme seg forbi og da er ofte et svært rom å løpe i foran forsvaret og de gir ikke nok støtte til angrepet som litt for ofte blir isolert. Og de er det lettere for forsvar å ta dem ut, det greide Mertesacker og Koscielny ganske bra i går. Det trengs nok en bedre spiller enn Henderson skal midtbanen bli bedre. Lucas er for treig ret og slett og passer kanskje ikke helt inn i systemet som BR bruker, selv om han var knallbra mot WBA sist helg.

Og noen av de andre spillerne enn SAS begynne å score mål snart. Det savnes et par midtbanespillere som gjør rundt 10 mål på en sesong. Gerrard ikke inkludert.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke veldig god oversikt over troppen til Arsenal, men de spillerne de har tilgjengelig nå dekker i så fall veldig godt for de som er skadd..

Er du klar over at alle kantspillerne våre ligger i sykestua? Ikke nevn Rosicky og Cazorla, de er midtbanespillere.

Så har du Flamini og Wilshere som også ute. Vi har minst seks spillere på skadelisten vår.

Lenke til kommentar

Er du klar over at alle kantspillerne våre ligger i sykestua? Ikke nevn Rosicky og Cazorla, de er midtbanespillere.

Så har du Flamini og Wilshere som også ute. Vi har minst seks spillere på skadelisten vår.

Heldige i form av at de spillerne dere har igjen utformer en jævlig sterk førsteellever. Dere sitter ikke med fuckings flanagan liksom
Lenke til kommentar

Merkelig ting å skryte av. Her kaster Arsenal ut astronomiske summer på lønn til skadeforfulgte spillere år etter år og i tillegg gidder man ikke bruke penger på å ansette et kompetent lege-team, eller innrømmer du at det er Wengers treningsmetoder som er utdatert? Uansett jævlig uproft å tape trofé etter trofé år etter år på noe så banalt Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Merkelig ting å skryte av. Her kaster Arsenal ut astronomiske summer på lønn til skadeforfulgte spillere år etter år og i tillegg gidder man ikke bruke penger på å ansette et kompetent lege-team, eller innrømmer du at det er Wengers treningsmetoder som er utdatert? Uansett jævlig uproft å tape trofé etter trofé år etter år på noe så banalt

Jeg skryter? Nei, jeg irriterer meg over det. Husk det var et svar til en som skrev "Arsenal har vært heldige med skader."

Sjekk fakta neste gang, takk.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Merkelig ting å skryte av. Her kaster Arsenal ut astronomiske summer på lønn til skadeforfulgte spillere år etter år og i tillegg gidder man ikke bruke penger på å ansette et kompetent lege-team, eller innrømmer du at det er Wengers treningsmetoder som er utdatert? Uansett jævlig uproft å tape trofé etter trofé år etter år på noe så banalt

Innlegget her står omtrent i samme stil til de første 10 innleggene som trådstarter hadde.

Lenke til kommentar

Hvilke fakta? Det virker på meg som du og flere Arsenalsupportere er stolte av det fantastiske laget dere til enhver tid har på behandlingsbordet. (Husk at det stort sett dreier seg om veldig hypede spillere som f.eks Wilshere og Walcott.)

Minner meg litt om luftslottet med Arsenalkidsa som dere hele tiden skryter av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...