Gjest medlem-1432 Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Hvordan signerer man?? Går inn på signering, velger bank id, får beskjed om og skrive engangskode og bruker da den dingsen fra banken der jeg får fram koder. Dette blir da feil. Hva skal jeg gjøre? Kontoret er selvsakt stengt nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 du bruker bankid, bruker kode fra brikken og dit eget passord, er ihvertfall slik på andre sider som krever signering via bankid. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Men kode fra brikken blir feil, prøvde med passordet også, det var og feil. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Har du sjekket mobilen? Det er fullt mulig at du har fått engangskode tilsendt på SMS. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Dette er på et lavt nivå, men jeg vet om noen som har brent seg på det: Du holder ikke kodebrikken opp ned? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Hvis du har lagt inn mobilnummeret ditt på profilen din på altinn-greia, kan du få engangskode på SMS også. Slipper bankid-dingsen da. Men jeg hadde ikke noe problem sist jeg brukte bankid der. Endret 30. oktober 2013 av Bytex Lenke til kommentar
Arne Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Virker bankid når du prøver å logge inn i nettbanken? Hvis NEI: Ring banken og få låst opp BankID. Hvis JA: Prøv å slette midlertidige internettfiler i nettleseren og slett java cache. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 1. Har ikke fått noe kode til mobilen, har heller ikke mobilbank. 2. Ja holder kodebrikken rett vei. 3. Skal sjekke om nettbanken funker. 4. Og slette midlertidige internettfiler og java cache vet jeg ingenting om. (Var noe tull med javan da, måtte laste ned på nytt, men tror det funker? får da til og lese papirene og sånt) Skal sjekke om nettbanken funker. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Husk at de fleste kodebrikker gir 8 siffer, men du skal bare bruke de 6 første. Noen banker godtar at du skirver inn alle, mens andre feiler hvis du gjør det. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Hah! Jeg måtte meg bank id. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå